ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בישראל פנה אמש (ראשון) לראש הממשלה ושרי האוצר, הבריאות והכלכלה עם בקשה להשיב אותם לפעילות מידית תוך שמירה על המתאמנים, ולהגיע למתווה פיצויים ייעודי.
3 צפייה בגלריה
"חוסר פעילות גופנית מהווה סיכון של ממש לבריאות הציבור"
"חוסר פעילות גופנית מהווה סיכון של ממש לבריאות הציבור"
"חוסר פעילות גופנית מהווה סיכון של ממש לבריאות הציבור"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מדובר בארגון המורכב ממאות מועדוני כושר, מכונים פרטיים ורשתות גדולות שיוצא למאבק על חייו וקורא להשיב את פעילותו באופן מידי ולשפר בצורה הדרגתית את תנאי הסף והחזרה לפעילות מלאה במקביל לענפי המשק האחרים.
תמי קיס (55), מנהלת מקצועית רשת גרייט שייפ בסניפי כפר סבא ורעננה, בעלת האקדמיה של תמי קיס להכשרות וקורסים למדריכים ומאמנת מעל 30 שנה:
"כל יום שעובר כשמכוני הכושר סגורים מקרב את התעשייה שלנו לקריסה כללית. 150,000 איש מתבוננים לעבר עתיד שחור, 70% מאתנו אנשי מקצוע שימצאו עצמם ללא כל הכנסה ויהפכו בקרוב לנטל על מערכות הרווחה בישראל. הענף שלנו חיוני וחובה להחזיר בהקדם את פעילותנו, לא הגיוני שהממשלה תתעדף פתיחת עסקים פחות חיוניים כמו איקאה על פני עסקים שתורמים לבריאות הציבור, אנחנו הענף תומך הבריאות הגדול מישראל, ונמצאים בסכנה קיומית. הרי גם אצלנו ניתן לשמור על מרווחים ומרחקים וצוות העובדים ידאג להקפיד על הניקיון. צריך לזכור שהענף שלנו הוקם כדי לקדם מודעות ופעילות גופנית ששומרת על הבריאות ואסור להפקיר אותנו".
3 צפייה בגלריה
תמי קיס
תמי קיס
תמי קיס
(צילום: דודו ספיר)
גם רונית מגד בת 37 מהרצליה, מאמנת ברשת ספייס 12 שנים אומרת: "כחודש וחצי חדרי הכושר סגורים וטרם שמענו על מתווה יציאה וחזרה לשגרה. אנו מתקיימים מדמי ביטוח לאומי שאינם יכולים לכלכל אף משק בית בישראל. חוסר פעילות גופנית מהווה סיכון של ממש לבריאות הציבור, והסיבה שבחרתי לאמן היא כדי לא לפגוע בבריאות אלא להיפך. אם לא יחול שינוי מידי לא יהיה מי שיציל אותנו, אני מרגישה שהופקרנו ושההבטחות שנזרקות באוויר אינן רציניות. המאמנים חוששים מאוד למקצוע שלנו ולמצבנו הכלכלי, האור אינו נראה בקצה המנהרה. אני קוראת לממשלה - אל תפקירו אותנו, אנחנו תרומה משמעותית וגדולה מאוד לבריאות הציבור הגופנית והנפשית, החזירו אותנו לפעילות".
והם כמובן לא לבד: אלפי מאמני ושוחרי הכושר דורשים שישיבו אותם לפעילות סדירה. כל המאמנים קיבלו צו 8 והעלו תמונה שלהם שמשקפת את רוח המצב הנוכחי של תעשיית הכושר בישראל. המאמנות והמאמנים כותבים על גופם או על אביזר כושר ביתי מאולתר "אין תחליף לחדרי הכושר" עם ההאשטג #מירי_תחזירי, שצובר פופולאריות מרגע לרגע.
3 צפייה בגלריה
רונית מגד
רונית מגד
רונית מגד
(צילום: ערן אלמאוהב)
יש לציין כי מחזור הפעילות השנתי של שוק הכושר בישראל נע סביב 5 מיליארד שקלים, ובו פועלים כ-2,000 מועדונים המעסיקים כ-150,000 איש, המאמנים למעלה מ-1.3 מיליון איש.
פוטנציאל הפגיעה במשק מגיע עד לסכום של כ-3.5 מיליארד שקל בשנה, והוספה למשק של עשרות אלפי מובטלים של עובדים מקצועיים שישבו בבית ללא אפשרות לעבודה חלופית, שכן כ-70% מהעובדים הינם עובדים מקצועיים. במדינות כמו ארה"ב, אוסטריה, גרמניה, שוויץ והונגריה הבינו את פוטנציאל הפגיעה הכלכלית והבריאותיות, והחליטו על השבת פעילות מכוני הכושר כבר בשלבים הראשונים של חזרה לשגרה.
בארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר נמנים רשת סטודיו סי, רשת פרופיט, רשת מועדוני הכושר ספייס, רשת גרייטשייפ, רשת שר פיטנס, רשת מטי מועדוני כושר, רשת סוויפט, מועדוני פרינדס, ועוד מאות חדרי כושר עצמאיים פרטיים וחדרי סטודיו המתמחים בענפי הספורט השונים. בנוסף, למאבק הצטרפו גם רשת הולמס פלייס וארגון מרכזי הספורט והבריכות בישראל התומכים במאבק הארגון.