אם בענף הכדורגל הפועל כפר סבא נמצאת בסכנת ירידה לליגה הלאומית בכפר סבא יכולים לפחות להתעודד מנושא הכדורעף ובעיקר מקבוצת הנשים של הפועל כפר סבא שהביאה הרבה כבוד לעיר עם זכייתה בשבוע שעבר בגביע המדינה בצל מגפת הקורונה שהיוותה קושי לא מבוטל ובצל מספר שינויים שעבר המועדון.
1 צפייה בגלריה
חגיגות הניצחון
חגיגות הניצחון
חגיגות הניצחון
(צילום: דיוויד סילברמן באדיבות איגוד הכדורעף)
במהלך העונה עברה הקבוצה מיני מהפכה כאשר מאמנה, חן הימפלרב, עזב לטובת אימון נבחרת ישראל ובמקומו מונה לתפקיד אלעד שפגט (33), מי שנחשב לאחד המאמנים הצעירים בליגת העל שקיבל את הקרדיט והאמון מהממונים. סגל הקבוצה גם הוא עבר שינוי, אבל ההישארות של הקפטנית הוותיקה גלית דבש, הליברו הוותיקה נועה אזר, אניה ויליקי המנוסה ומרסלה קוריאה יואל לצד החתמתן של מספר שחקניות מצוינות כמו לנה שיינין שהגיעה ממכבי אשדוד, ממה דיוף חוסמת האמצע שהגיעה מסנגל והקבלנית ניקולה קוריאה דלריו שהגיעה מברזיל, הצליחו להצעיד את המועדון לסיים את הליגה (לפני שלב הפלייאוף) באיבוד של מערכה אחת בלבד (לקריית אתא). כשברקע נגיף הקורונה בגביע אירופה, שם הודחה הקבוצה על ידי קבוצת פוטסדאם החזקה בגרמניה במשחק אחד שנערך בחודש נובמבר.
בגביע המדינה לעומת הליגה זה הלך יותר קשה, כאשר אחרי ניצחון קל ברבע הגמר התייצבה הקבוצה בחצי הגמר מול מכבי חדרה שנאבקה קשות והצליחה לגרור את המשחק לחמש מערכות שבסיומן כאמור, ניצחה כפר סבא והעפילה לגמר שהתקיים בשבוע שעבר.
בגמר זו הייתה כבר אופרה אחרת. החניכות של המאמן שפגט נפגשו במשחק מול מכבי חיפה וניצחו אותן חד וחלק במערכות 0:3 תוך הצטיינות של הקפטנית דבש ושל השחקנית הזרה מסנגל, דיוף. בעיר כפר סבא פרגנו ובמעמד הגמר המרגש נכחו ראש העירייה רפי סער ואיתו גם שר התרבות והספורט חילי טרופר שהעניקו את הגביע לקפטנית דבש ולשאר שחקניות המועדון.
"ההתרגשות היתה יותר מגדולה", משתפת הקפטנית דבש, "בשנה שעברה היינו באותה סיטואציה, אבל אז היינו בדרך למשחק הגביע והודיעו לנו שאנחנו חוזרות הביתה והפעילות מוקפאת כי מתחיל סגר ולכן הזכייה העונה העצימה יותר את השמחה. עבדנו מאוד קשה להשיג את זה".
המאמן אלעד שפגט הוסיף: "הזכייה בגביע מרגשת באופן אישי. אני מאוד מחובר לעיר ולמועדון בו גדלתי וכיף גדול להגיע למעמד הזה".
ואחרי הזכייה מה השאיפות קדימה?
"לזכות באליפות שזאת המטרה שסימנו אותה כיעד העיקרי העונה".
והשאיפות המקצועיות האישיות שלך?
"לסיים את העונה הזו עם דאבל ואחר כך נחשוב על העתיד".
יש מספיק חשיפה להפועל כפ"ס נשים ובכלל לענף?
"החשיפה בארץ בענף לגברים ונשים כמעט שווה, אבל לצערי החשיפה החוצה לא מספיק גבוהה ואני תקווה שזה ישתנה בעתיד".

מועדון מצליח

עבור כפר סבא זו זכייה שניה ברציפות בגביע המדינה לאחר שזכתה בגביע בעונת 2018/2019 והמטרה היא לנסות ולהמשיך את המומנטום גם בעונות הבאות מה שיחזק יותר את מעמד המועדון בהתחשב בכך שהפועל כפר סבא בעשור האחרון היא אחת משתי הקבוצות החזקות בישראל (ביחד עם מכבי חיפה) ולזכותה ארבע אליפויות וארבעה גביעים. את השקט לפעילות של המועדון מעניק יושב הראש גרי אברמוביץ ביחד עם המנכ"ל ושחקן ומאמן העבר המיתולוגי יעקב הרשקו, שהצליחו תחת מאמצים רבים להביא את המועדון להיות המוביל בישראל.
לצד קבוצת הנשים גם קבוצת הגברים של כפר סבא עושה חיל בענף כשהיא ניצבה בסיום העונה במקום השני והיא אחת המועמדות הראשיות לאליפות השנה. שם דאגו כמובן להרעיף השבוע מחמאות לנשים.
אבל הפועל כפר סבא זה לא רק בוגרים, במחלקות הנוער והילדים של המועדון מתאמנים כאלף ילדים ובני נוער בעשרות קבוצות, שלוש שחקניות של קבוצת הנערות של הקבוצה שייכות לסגל נבחרת ישראל לנערות שהתמודד בשבוע שעבר בזאדאר במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. בכפ"ס מאמינים שהענף ימשיך ויצמח ויהווה חלק נכבד מענפי הספורט של העיר.
טלי הקס (18), הנחשבת לדור העתיד של המועדון: "זכיתי שאני יכולה ללמוד מהשחקניות הוותיקות שאני משחקת פה לצידן שנחשבות לטובות בארץ. אני מאוד מעריכה את המועדון והעשייה וגאה להגיד שגדלתי בו. להיות בליגת העל ולזכות בגביע בכיתה י"ב זאת הצלחה וגאווה גדולה. אישית אני שואפת להגיע כמה שיותר רחוק אולי אפילו לצאת ולשחק בחו"ל".