מועדון הכדורעף של הפועל כפר סבא הוא אחד הגדולים והמובילים בארץ. גם שם מנסים בימים אלה להרים את הראש מעל המים ולהתמודד עם נזקי הקורונה. בזמן שבכדורסל ובכדורגל החזירו את המשחקים בעונה שעברה, את הכדורעף לא ספרו והמשחקים הופסקו רגע לפני המאני־טיים. בינתיים, קבוצת הנשים של המועדון, שהיא אלופת המדינה למי שהספיק לשכוח, תצא במוצאי ראש השנה לפולין למשחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות.
1 צפייה בגלריה
אברמוביץ'. "אנחנו מועדון הכדורעף הגדול בישראל בלי מתחרים ואחד הגדולים באירופה"
אברמוביץ'. "אנחנו מועדון הכדורעף הגדול בישראל בלי מתחרים ואחד הגדולים באירופה"
אברמוביץ'. "אנחנו מועדון הכדורעף הגדול בישראל בלי מתחרים ואחד הגדולים באירופה"
(צילום: אסף פרידמן)
גרי אברמוביץ', יו"ר המועדון בעשור האחרון, מסביר השבוע כיצד מתמודדים בכפר סבא עם משבר הקורונה. "המועדון כולו יצא לחל"ת מיד לאור הודעות הממשלה על הפסקת הפעילות הספורטיבית לאלתר החל מאמצע מרץ", מספר אברמוביץ'. "בצד הספורטיבי נעצרנו בשיא תנופת ההישגים של שתי קבוצות הייצוג של העיר, ערב חצאי גמר גביע המדינה ותחילת סדרות הפלייאוף. קבוצת הנשים הובילה את ליגת העל בפער ענק מהמקום השני, ונראה היה שאין קבוצה שתוכל לעצור אותנו. קבוצת הגברים הייתה בתקופה נהדרת, אחרי שהתחברה במהלך העונה, והרגשנו שאנחנו נלחמים על שני התארים עד הסוף. קבוצות הנוער והנערים הובילו את ליגות העל בפערים ניכרים, ולכן האכזבה בצד הספורטיבי היא גדולה".
ומבחינה כלכלית?
"בצד הכלכלי המועדון ניזוק קשות עקב קיצוצים והקפאות תקציבים משמעותיות מהטוטו ומשרד הספורט. נוסף על כך, העיריה טרם מימשה הבטחות עבר, וקיצצה במהלך יוני גם מהתקציב השוטף. לאור הפסקת האימונים, המועדון נאלץ להחזיר תשלומי השתתפות לילדי האקדמיה - מעל ל־550 אלף שקל. זהו נזק אדיר במונחים של כדורעף".
למה החזירו את הכדורגל ואת הכדורסל, לעומת הכדורעף שנסגר לאלתר?
"לצערנו הרב, החלטות הממשלה בתחום הספורטיבי נגועות אף הן בפוליטיקה ולאיזה ענף יש לובי יותר חזק, ולכן החזרת הכדורעף לא התממשה. מתוך ענפי הכדור המובילים, בכדורעף אין כל מגע בין השחקנים, בזמן שבכדורגל ובכדורסל יש נגיעות ועוד איך. נעצרנו בשנת שיא, כשחצינו לראשונה את קו 1,000 הספורטאים במועדון - שזה אומר שאנחנו מועדון הכדורעף הגדול בישראל, בלי מתחרים; ואחד הגדולים באירופה".
אתם שולחים את הקבוצות למשחקים באירופה ללא ספונסר.
"המועדון זקוק בדחיפות לנותני חסויות, למפרסמים בעלי יכולות לתמוך בקבוצות הדגל של אזור השרון. אנחנו קוראים לחברות מסחריות ולאנשי עסקים בעלי יכולות לתמוך במועדון הכדורעף הגדול בישראל".
על אף שאתם ענף הספורט המוביל בכפר סבא, אתם לא מקבלים את את התקציבים של הכדורגל. כמה זה מקומם?
"אנחנו מועדון הספורט הבכיר באזור השרון, ובוודאי בעיר שלנו - כפר סבא. על פי כל אמות המידה והתבחינים המקצועיים בספורט, המועדון ראוי לתמיכה גדולה הרבה יותר ממה שהוא מקבל, וזה מתסכל. ככלל, עוגת תיקצוב הספורט של העיר כפר סבא קטנה מאוד יחסית, וקוצצה שוב בחדש יוני האחרון. לכן, גם אם היא תתוקן, ההקצבה לא תהיה תואמת לצרכים של מועדון פאר במושגים של הספורט הישראלי. בסך הכל קוצצנו דרמטית ביותר ממיליון ורבע שקלים, שזה קרוב ל־28 אחוז מתקציב המועדון. אנחנו בדילמה קשה. קיצצנו את תקציב המועדון והורדנו בכל הסעיפים שניתן, כולל קיצוץ במספר הזרים, קיצוץ בשכר ובתנאים ועוד. אם כמה גורמים תומכים לא יתעשתו ולא ימצאו לנו פתרונות, יהיה לנו מאוד קשה בהמשך העונה".