עם 27 הופעות במדי הפועל כפר סבא בליגת העל בעונה החולפת, ג'ניה ברקמן לא חשב שהרומן בן השנתיים עם הירוקים יגיע לסיומו בצורה כזו. אבל מהר מאוד הוא הבין שבכפר סבא מראים לו את הדרך החוצה, עשה פרסה וחזר למועדון שבו גדל - הפועל נוף הגליל.

לא היה בתוכניות

הבלם החסון בן ה־28 - שהיה נהדר בעונת העלייה לליגת העל וגם השנה, על אף שהפך לבלם השלישי ברוטציה ואף תופקד כקשר אחורי בקדנציה של עמיר תורג'מן - המשיך לתרום חלקו ולעשות עבודה טובה. אבל בכפר סבא העדיפו לבעוט בו אל מחוץ למועדון.
1 צפייה בגלריה
ברקמן. "זה הרגיש כחוסר הערכה גדול מאוד"
ברקמן. "זה הרגיש כחוסר הערכה גדול מאוד"
ברקמן. "זה הרגיש כחוסר הערכה גדול מאוד"
(צילום: אורן אהרוני)
"זה כיף גדול לחזור הביתה, למועדון שבו גדלתי", אומר ברקמן השבוע. "ברור שזה לא היה בתוכניות שלי כבר עכשיו. חשבתי שזה ייקח עוד זמן, אבל הנה אני כאן, במקום שאני הכי אוהב להיות בו".
ברקמן מנסה להסביר את השתלשלות העניינים שהביאה אותו לחזור צפונה. "היתה להם אופציה למימוש עד ה־15 ביוני, בתוספת עשרים אחוז לשכר שלי", הוא מספר. "יום לפני אמרו לי שדוחים את האופציות עד סוף השנה. שולחים לך מכתב ותחתום. החלטתי שאני לא מוכן. אני שנתיים במועדון וכבר מכירים אותי היטב, מה, הם צריכים לראות אותי עוד משחק או שניים כדי לדעת אם אני מתאים לעונה הבאה או לא? אם כבד להם העניין של העשרים אחוז, בואו נשב ונגיע לעמק השווה; אבל הם החליטו שלא מממשים ולא דנים בכלום, ונגמר הסיפור".
קצת מעליבה ההתנהלות שלהם מולך.
"זה הרגיש כחוסר הערכה גדול מאוד. לא ממש נעלבתי, אבל אני בהחלט מאוכזב מאוד מהדברים. בסופו של דבר, המועדון הביא אותי ובעונה הראשונה עמדתי בכל המטרות וסייעתי רבות לקבוצה. גם בעונה השנייה, ב'מאני טיים' תמיד הייתי שם. כשעמיר הגיע נכנסתי ושיחקתי, וגם כשזה היה לא בתפקיד שלי, עשיתי הכל כמו שצריך. עשינו פלייאוף מצוין. מאוד התחברתי למועדון, יש שם אנשים מדהימים. קיבלו אותי יפה. מהר מאוד אמרו לי 'אתה כאן כמו שחקן בית'. לפעמים הייתי שומע שאומרים את השם שלי באותה שורה עם עומר פדידה, שהוא האליל של כפר סבא, אז אם אני כאן לידו זאת הרגשה נהדרת. אבל ברגע האמת, כשהיה צריך להיות קצת אנושי, וברגע שיש עניין כספי, אנחנו יודעים איך זה נגמר".
אפילו לא ניסו לשבת איתך. ויתרו עליך מהר מאוד.
"עוד יותר מאכזב אותי זה שלמעשה כחודש וחצי בכפר סבא לא דיברו איתי על כלום. לא שמעתי מהם עד השבוע שעבר, כשהדברים נסגרו ועזבתי סופית. בזמן הזה אתה רואה שהם יושבים וסוגרים עם שחקנים, ואיתך שום דבר. הודעה, משהו. כן, לא. יחס. כלום. זה היה מקומם מאוד. אחרי שהם החתימו את כל מי שהם רצו הם באו אליי עם הצעה שהיה ברור שלא אוכל לקבל אותה, עם קיצוץ גדול בשכר. הציעו לי בעונה השנייה שלי בליגת העל והשלישית במועדון את מה שהרווחתי בעונה הראשונה בלאומית. היה ברור שזה נגמר".
כל מי שנשאר שודרג, ולך לא נשארה חתיכה מהעוגה.
"זאת ההרגשה. אני יושב ורואה את כולם מקבלים תוספות ומשודרגים, וממני מבקשים לקצץ משמעותית. זה איכזב אותי מאוד. רצו לתת לי את השאריות, את הפירורים שנשארו להם. זה לא התאים לי. אי אפשר לומר שלא נתתי את כל מה שהיה לי ושלא היה לי ערך מוסף. הפכתי למעין בלם שלישי, ואני מאחל לכל בלם שלישי בליגת העל שישחק את כמות המשחקים שלי ושייתן את התרומה שלי, במשחקים גדולים ובנצחונות שהיה לי חלק גדול בהם".

עמיר לחץ שאשאר

כשהגיע ברקמן לכפר סבא בקיץ 2018 הוא נחשב לאחד הבלמים הטובים בלאומית. הוא השתלב במהירות והיה בורג מרכזי בעונת העלייה. בעונה החולפת נלחם על מקומו בהרכב עם טל מכלוף וסודיק אטנדה. את העונה הוא סיים במקום השישי ברשימת דקות המשחק בכפר סבא, עם 2,418 דקות. זה לא הספיק לו כדי להישאר כאן עונה נוספת.
"אזכור את זה כתקופה יפה בכפר סבא, עם סוף קצת פחות נחמד, אבל זה בסדר", הוא אומר. "החלום הגדול שלי היה להגיע לליגת העל, וזה קרה. עשינו שנתיים מצוינות. עברתי עליית ליגה דרמטית מאוד. בליגת העל הייתה לי תחרות גדולה, אבל התעשתי מהר. בכדורגל זוכרים בעיקר את הסוף, ואני חושב שהיתה לי סיומת טובה. כמו שסייעתי רבות לעליית הליגה, היו לי גם מניות בהישארות העונה. עמיר תורג'מן הגיע והתחברתי לדרך שלו. אני מעריך אותו מאוד, ואמרתי לו את זה".
תורג'מן הפך אותך לקשר אחורי, והוא דווקא מאוד רצה שתישאר בכפר סבא.
"נכון, עמיר לחץ מאוד ורצה שאשאר. הוא רצה אותי מקצועית וחברתית. הוא העריך את התרומה שלי, וזה משמח אותי לפחות שהמאמן רצה מאוד שאשאר. הוא ניסה לעשות הכל כדי שאשאר, אבל יש דברים שהם מעבר לרצונו של מאמן".
בכפר סבא הגשימו לך את החלום לשחק בליגת העל, אבל גם קטעו אותו.
"אז נמשיך לחלום, ואולי נחזור לשם עם נוף הגליל. אני מאוד מאמין בעצמי, ומסתכל על כך כירידה ללאומית לצורך עלייה. אני באמת מאמין שאולי אחזור לשם עם קבוצת הבית שלי. זה יהיה הכי מרגש שיכול להיות. מעכשיו זה החלום החדש".
בנוף הגליל באמת רוצים לעלות ליגה?
"בונים קבוצה טובה והמטרות גבוהות. העונה מסתמן שלא יהיו שתי קבוצות פייבוריטיות. בדרך כלל אלה היורדות מליגת על, אבל השנה נראה שזה יהיה פתוח מאוד ואנחנו בהחלט רוצים להיות חלק ממאבקי העלייה".
מילה לאוהדים בירוק שאהבו אותך והתחברו אליך?
"אני שמח שעכשיו האוהדים יבינו את הסיבה האמיתית שבגללה עזבתי. הם יבינו שזה לא היה תלוי בי ושרציתי להישאר. היה לי חיבור מדהים איתם, במיוחד כשחקן שמגיע מבחוץ. נתנו לי הרגשה נהדרת. תמיד קפצנו ורקדנו יחד. אני אוהב אותם, ותישאר להם תמיד פינה חמה אצלי בלב. אולי עוד ניפגש שוב בעתיד".
בכפר סבא מדברים על צמרת בעונה הקרובה.
"בכדורגל אפשר לדבר עד מחר, בוא נראה את המעשים. מועדון כמו כפר סבא, שבשנה שעברה עשה עונה יחסית יפה אבל אחרי הכל נשאר בליגה, כדאי להם להישאר צנועים ולעבוד קשה".