בהפועל כפר סבא מכוונים רחוק העונה עם מטרה ברורה: לשוב לליגת העל אחרי שנת היעדרות אחת. כפר סבא לא המתינה הרבה וצירפה לשורותיה את המאמן אורי גוטמן ויחד איתו הבעלים יצחק שום ויד ימינו בנו עידן שום ממלאים בימים אלה את בקשותיו של המאמן בבניית הסגל כשההחתמה הבולטת היתה בשבוע שעבר - חלוץ הפועל תל אביב בעונה החולפת, גיל יצחק, שחתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. "אני שמח להגיע למועדון עם שם גדול ומקווה לכבוש שערים רבים ולשמח את הקהל. המטרה ברורה לכולנו ורק ביחד נשיג אותה", אמר החלוץ לאחר החתימה.
1 צפייה בגלריה
גיל יצחק לאחר החתימה בכפר סבא. "הייתי צריך להיות במקום הרבה יותר גבוה"
גיל יצחק לאחר החתימה בכפר סבא. "הייתי צריך להיות במקום הרבה יותר גבוה"
גיל יצחק לאחר החתימה בכפר סבא. "הייתי צריך להיות במקום הרבה יותר גבוה"
(צילום: מועדון הקבוצה)
יצחק (28) נחשב לדעת רבים בכדורגל לאחד החלוצים הבולטים בליגה הלאומית בשנים האחרונות, כשבשנים 2017-2020 כבש 48 שערי ליגה אז במדי הפועל ראשון לציון, מה שהקנה לו פעמיים ברציפות את התואר הנחשק, מלך השערים של ליגת המשנה. יצחק לא הצליח לשחזר את ריבוי הכיבושים בליגת העל ואת העונה הקודמת סיים במדי הפועל ת"א עם שני שערים בלבד.
את קריירת הכדורגל החל יצחקי כילד במחלקת הנוער של בני יהודה ת"א. הוא זכה לערוך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים בהיותו בן 17 תוך שהוא תורם רבות לקבוצת הנוער של המועדון שבה כבש בצרורות. בנבחרת ישראל ראו בו פוטנציאל כשכיכב בה בשלוש הופעות עד גיל 18 ובשתי הופעות נוספות ושער אחד בנבחרת עד גיל 19 ובהמשך זומן לסגל הנבחרת הצעירה, במדיה ערך שלוש הופעות וכבש שער אחד.
"כבר כילד קשה היה שלא להבחין ביכולות שלו", סיפר גורם בבני יהודה והמשיך: "הוא הבקיע בצרורות והיה נראה שהעתיד לפניו. בהמשך אולי חוסר מזל והעובדה שירד לשחק בליגה הלאומית לא הפכו אותו להיות אחד החלוצים הבולטים בארץ". בעונת 2015/16 לאחר שסייע לכתומים מהשכונה לחזור לליגת העל פחת מעמדו של החלוץ בקבוצה ובחלון ההעברות הוא הושאל למכבי שעריים מליגה א' דרום ומשם לתחנה הבאה - הפועל ראשון לציון.
ההצלחה של החלוץ לא נעלמה מעיניהם של קברניטי מכבי חיפה שצירפו אותו לשירותיהם לפני כשנתיים (עונת 2019/2020). הציפיות היו גדולות אבל הירוקים הבינו כבר לאחר משחקי גביע הטוטו שהם זקוקים לחלוץ ברמה גבוהה יותר כדי לעמוד במטרה ולזכות באליפות ולפיכך הוחלט להשאילו שוב להפועל ראשון לציון משם כאמור עבר להפועל ת"א והעונה ינסה לסייע לירוקים מכפר סבא לחזור לליגת העל. "אני מודע לזה שצירפו אותי במטרה לעלות ליגה", מבהיר יצחק וממשיך, "היו לי אופציות נוספות כולל ליגת העל והליגה הלאומית. נפגשתי עם ראשי המועדון וכמובן שהיה לי חשוב לדעת שהמטרה לשוב לליגת העל ולהתברג בצמרת ואני בטוח שנעשה את זה".
משמע ויתרת על הצעות מליגת העל לטובת כפר סבא?
"היו לי שתי הצעות מליגת העל. אחת מהן כמעט נסגרה, אבל בסופו של דבר נפלה על הצד הכלכלי וויתרתי".
מה תביא העונה לכפר סבא?
"הרבה ניסיון, עידוד של השחקנים וכמובן הרבה שערים".
מה השאיפה במספרים?
"אני לא אוהב להגיד מספרים. השאיפה לכבוש ולבשל כמה שיותר".
כמי שגדל בבני יהודה לא היה טבעי יותר שאם לאומית אז להישאר בשכונה?
"לא. זה לא היה על הפרק. עבר הרבה זמן מאז שעזבתי את בני יהודה. נכון שגדלתי שם אבל אני מעדיף מקום שיהיה לי בו הכי טוב להצליח".
טוענים שהיית יכול להגיע רחוק אבל הבחירה לשחק בליגות הנמוכות עצרה אותך, מסכים?
"הוכחתי שאני מתאים לליגת העל ואם הייתי רוצה גם הייתי שם. וכן, אני גם חושב שאני פספוס ולא רק בגלל ששיחקתי בלאומית רוב הזמן אלא בגלל שעשיתי במהלך הקריירה בחירות לא נכונות".
כמו למשל?
"כבר הגעתי למכבי חיפה וחזרתי מהר לליגה הלאומית. לא הייתי צריך לעשות את זה. אין ספק שהייתי צריך להיות היום במקום הרבה יותר גבוה, אבל לא בוכים על חלב שנשפך".
מה קרה בחיפה שעזבת מהר מאוד?
"הגעתי לשם וראיתי אחרי כמה חודשים שאני לא הולך לראות דשא וכשאני בחוץ אני על קוצים. הייתי צריך אז לקבל את ההחלטה הנכונה שזה להישאר בליגת העל ולא למהר לרדת ליגה".
אז אם תעלו ליגה עם כפר סבא?
"אז בע"ה יהיה לי חוזה בליגת העל בעונה הבאה".