בכל בוקר בשעה חמש וחצי מתייצב שמעון אבוחצירה בבית הכנסת הסמוך לביתו שבנתניה. בסיום התפילה הוא שב הביתה לאשתו ולילדיו ואז יוצא לאימון של הפועל רעננה, שם הוא ממלא מתחילת העונה את תפקיד עוזר המאמן לצידו של המאמן אלדד שביט.
1 צפייה בגלריה
שמעון אבוחצירא. "הרבה יותר שווה להיות שחקן"
שמעון אבוחצירא. "הרבה יותר שווה להיות שחקן"
שמעון אבוחצירא. "הרבה יותר שווה להיות שחקן"
(צילום: אורן אהרוני)
בקיץ האחרון כשבועיים לפני שאשר אלון הבעלים מינה אותו לתפקיד, הודיע החלוץ אבוחצירה שהוא תולה את הנעליים בעקבות פציעה. "עשרים שנה הדחקתי את הרגע הזה. הגיע הזמן לומר תודה", הוא אמר אז בכאב כשהוא משאיר אחריו רזומה עשיר בקריירת המשחק: מלך שערים, עליית ליגה, משחקים במסגרת אירופאית ושלוש הופעות במדי נבחרת ישראל. "אין דבר כזה להתגבר על פרישה, יש דבר כזה להשלים עם זה ולנסות למלא את עצמך בדברים אחרים", מספר אבוחצירה ומוסיף: "אף אדם לא יכול להבין מה האמוציות ששחקן חווה במהלך הקריירה. כשפרשתי הבנתי כמה צריך למלא את החלל של כדורגלן שלעולם לא יתמלא, אבל זה חלק מהחיים וממשיכים הלאה".
המעבר משחקן למאמן היה אצלך מהיר מאוד.
"זה קרה באמת מהר ולא הותיר לי זמן לחשוב על הפרישה. התוכניות שלנו זה דבר אחד ומה שאלוהים מתכנן זה משהו אחר".
תשובה של אדם מאמין.
"מאוד. אני עובר תהליך התחזקות שעושה לי רק טוב. אני הולך עם כיפה ובאימונים עם כובע, שומר שבת ומצוות, עובד על המידות ולא עובד בשבת. הרי לא נישאר בעולם הזה לנצח. כשחקן ירדתי ללאומית בגלל השבת ונשארתי לאמן בלאומית מאותה סיבה".
אם כך קשה להאמין שבהמשך תאמן בליגת העל
"אני לא חושב רחוק מדי. טוב לי ברעננה, אני מחובר למקום וההיפך. כרגע אני נהנה ממה שאני עושה ואני עושה המון. אני משלב את חיי האישיים ואת הדת עם הכדורגל וזה מדהים ונפלא בעיניי. זה נותן תקווה לאחרים שחושבים שדת וכדורגל לא יכולים ללכת יחד ועובדה שזה כן יכול להשתלב. צריך רק לעשות השתדלות".
איך המעבר משחקן לעמדת מאמן?
"גם כשחקן הייתי סוג של מאמן על המגרש ולכן המעבר הוא לא מוזר. כמאמן יש גם דברים מעבר לכדורגל שצריך להתעסק בהם. אתה צריך להיות יותר אסרטיבי עם שחקנים ולדעת לקבל החלטות שלפעמים הן גורליות".
ומה זה אומר להיות מאמן טוב?
"להיות מנהל טוב ואם אתה כזה אתה תצליח. זה אומר לעבוד עם אנשים, להתייחס לכל אחד בהתאם, לקבל את ההחלטות המקצועיות בסופו של דבר לטובת המועדון. אני לומד המון בכל יום. נפל בחלקי לעבוד עם צוות מדהים שתורם לי הרבה להגדיל את הידע".
אז מה יותר שווה, מאמן או שחקן?
"שחקן, חד משמעית. כדורגלן שפרש ועבר לאימון ויגיד לך אחרת, לא אומר אמת לדעתי".
כמה פעמים במהלך משחק הרגשת שבא לך לפרוץ למגרש ולכבוש?
"אני אומר את זה כל משחק וכל אימון. לפעמים גם בא לי להיכנס למגרש ולהתאמן אבל זה בלתי אפשרי בגלל הפציעה, אז במקום זה אני מעביר מהידע שצברתי 20 שנה לדור הצעיר שילמד ויגיע לאן שהוא רוצה".
שיחקת תחת הרבה מאמנים. מי המודל לחיקוי שלך?
"מכל מאמן היתה לי זכות ללמוד המון ולקחת המון. היום אני בונה את זה לתבנית אחת שמתאימה לי באופי ומיישם אותה בשטח".
הפועל רעננה ירדה ללאומית ושואפת לשוב לליגת העל. כרגע זה נראה בגדר חלום.
"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר במיוחד בלאומית. רעננה מועדון גדול שחייב להיות בליגת העל. אנחנו עושים הכל על מנת להיצמד לצמרת ואני אומר את זה חד וחלק. יש לנו שחקנים מצוינים והתחזקנו בשחקנים חדשים, כך שאם נמשיך בדרך שלנו נגיע למטרה שהצבנו בתחילת השנה".
כמי שמכיר את עומר אצילי ואת מכבי חיפה, הרעש סביב החתמתו לדעתך היה הגיוני?
"חיפה עשו החתמה גדולה. זה הדבר הטוב ביותר גם מבחינת אצילי. שני הצדדים פעלו נכון. לא צריך להתעסק בעבר אלא רק בהווה".
איפה יהיה שמעון אבוחצירא עוד שלוש שנים?
"איפה שהקדוש ברוך הוא ירצה".