ברמת השרון בונים מחדש את החלק הקדמי של הקבוצה, ואחד השמות המעניינים שנחתו במועדון בשבועות האחרונים ואמור להיות פקטור התקפי הוא הקשר בן ה-27, עומרי שקל. אחרי עונה מסויטת בכפר קאסם שבה בקושי ראה דשא, שקל מבקש להעיר מחדש את הקריירה המדשדשת.

עונה רבת מכשולים

לפני שנתיים שיחק שקל בהפועל כפר סבא, כבש שבעה שערים והיה חלק חשוב בקבוצה שהעפילה בסופו של דבר לליגת העל. אלא שאז נחתך מהקבוצה ונחת בכפר קאסם. התוכניות היו להפוך לבורג משמעותי בעולה החדשה ללאומית, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד.
2 צפייה בגלריה
שקל השבוע. "ההדחה בגביע הייתה סוג של נקמה ספורטיבית"
שקל השבוע. "ההדחה בגביע הייתה סוג של נקמה ספורטיבית"
שקל השבוע. "ההדחה בגביע הייתה סוג של נקמה ספורטיבית"
(צילום: שלומי עסיס)
הקבוצה דווקא עשתה עונה נהדרת, אבל שקל יובש בסוף הספסל ובקושי קיבל הזדמנויות. עכשיו הוא מגיע לרמת השרון במטרה למחוק מהזיכרון את עונת 2019/20.
"עברתי עונה קשה. עונה רבת מכשולים שבה לא שיחקתי הרבה", אומר שקל השבוע. "חיפשתי בית חם ומקום שבו אוכל לחזור לשחק כדורגל וליהנות. אם לא מספיק כל הבלגן שהיה עם הקורונה, הייתה לי עונה קשה מבחינה אישית. מבאס לא לשחק ולראות את הקבוצה שלך מהצד. היה חשוב לי למצוא מועדון שתהיה לי בו נחיתה רכה, וזה בדיוק מה שקיבלתי ברמת השרון".
ליאור זדה כנראה זוכר את היכולת הטובה שלך בכפר סבא.
"ליאור מכיר אותי הרבה שנים. אף פעם הוא לא אימן אותי, תמיד נפגשנו כיריבים על המגרש ואני שמח שעכשיו נשתף פעולה ואשחק תחתיו. הוא מאמן מצוין".
מה בדיוק קרה בכפר קאסם? הגעת לשם כדי להיות שחקן מוביל והפכת למחליף בסוף הספסל.
"הייתה לי פציעה קטנה שעיכבה לי את פתיחת העונה. הקבוצה התחילה לרוץ. בינתיים איסמעיל עמאר, שהיה זה שהביא אותי לשם, הוחלף בתומר קשטן ואני לא קיבלתי יותר מדי הזדמנויות. ראיתי הרבה משחקים מהצד, וזה היה קשה. הקבוצה גם התחילה לעשות תוצאות טובות, אז בכלל היה לי קשה להיכנס לעניינים".
קשטן ממש ייבש אותך. התאכזבת ממנו?
"ברור שהתאכזבתי מאוד. בהתחלה הייתי מאוד סבלני, אבל לאחר מכן כבר היה קשה מאוד להכיל את המצב הזה, שלא משתפים אותך. החלטות של מאמנים, מה אני יכול לעשות? הקלישאה אומרת שזה הכדורגל. ניסיתי להבין את מקומי, לדבר עם קשטן, אבל זה לא התקדם. זה היה מבאס מאוד".
בינואר רצית לעזוב. למה לא עשית את זה?
"הבנתי שאני לא משחק ושאני צריך לעשות את המעבר, והחלטתי שאני עוזב. בדקתי את האפשרויות, אבל בכפר קאסם החליטו שהם לא נותנים לי לעזוב, על אף שלא שיחקתי. זה לא היה ברור. מצד אחד, נותנים לך להרגיש שמאמינים בך. מצד שני, לא נותנים לך לשחק".
מה הקטע באמת?
"הם אמרו שהם מצפים שאחזור לעניינים ועוד אשחק העונה, אבל שוב זה לא קרה ולא נתנו לי לשחק. אני הבנתי שכן אקבל יותר צ'אנסים, אבל בפועל זה לא קרה. עליתי כמה משחקים מהספסל, ואז הגיעה הקורונה והפסיקו את הליגה".
מצד שני, כפר קאסם וקשטן עשו עונה חלומית בלאומית וסיימו במקום השישי.
"הקבוצה עשתה עונה נהדרת, וזה לא קל לראות את הדברים מהצד, אבל זה מה יש. הגיע סיום העונה וידעתי שאני צריך להמשיך הלאה, לאתגר הבא".
2 צפייה בגלריה
תומר קשטן
תומר קשטן
תומר קשטן
(צילום: אורן אהרוני)
מרגיש סוג של ירידה בקריירה? וזה מגיע דווקא אחרי עונה טובה בכפר סבא.
"אני יודע שאני צריך לחזור לעצמי ולהרים את הקריירה, כי העונה הלכתי אחורה. הייתה לי עונה נהדרת בכפר סבא והרגשתי מצוין, והעונה הדברים לא עבדו כמו שציפיתי. נתקן ונמשיך הלאה. אין מה להסתכל אחורה אלא רק קדימה, ועכשיו יש את האתגר החדש ברמת השרון. אני מאמין שזאת תהיה שנת החזרה שלי".

ואז הגיעה ההפתעה

שקל כבר לא ילד. בגיל 27 הוא יודע היטב שעונה נוספת כמו האחרונה, ויהיה לו קשה להתאושש.
בחזרה לאירועי הקיץ שעבר. לשקל לקח זמן להתאושש אחרי שבכפר סבא הודיעו לו שהם מוותרים עליו.
"העונה הלא טובה שלי החלה למעשה כבר בקיץ, כשהבנתי שבכפר סבא לא רצו שאמשיך, למרות שעשיתי עונה נהדרת, הבקעתי שערים מכריעים ועזרתי לקבוצה לעלות ליגה", הוא אומר. "זה מאוד אכזב אותי שלא נתנו לי להמשיך, וחשבתי על זה הרבה זמן. ראיתי את עצמי עולה ומשחק בליגת העל, והרגשתי שאני מרוויח את זה ביושר. אבל אז הגיעה ההפתעה מהכיוון שלהם. אחר כך נפגשנו בגביע, ואמנם ישבתי על הספסל, אבל הרגשתי סוג של נקמה ספורטיבית כשהדחנו אותם".
מה הציפיות מרמת השרון העונה?
"הבסיס של המועדון הזה תמיד טוב. יש כאן שחקנים טובים, יש מאמן מצוין, יש אנשים שרוצים להצליח. בעונה שעברה הם עשו שנה מוצלחת מאוד, ורוצים להמשיך עם הקו שהחבר'ה עשו כאן בעונה שעברה. אני מקווה שאחזור לעצמי, ונקווה שעם הקורונה ייתנו לשחק כדורגל כמו שצריך; והלוואי שהדברים ישתפרו ולאט לאט גם יחזירו את הקהל והחגיגה תהיה כמו שכולם מכירים".