חודש מאי 2019, הפועל כפר סבא שבה לליגת העל. השמחה במועדון היתה גדולה ואיתה גם האופטימיות להמשך נוכח ההצלחה שהקנתה לה את המקום הראשון בלאומית ממנו עלתה. שנה חלפה, חודש יוני 2020 כפר סבא עומדת במטרה ונשארת שני מחזורים לסיום העונה בליגת העל. המחמאות לא פסקו מלזרום והבעלים יצחק שום המשיך לשדר אופטימיות גם לקראת העונה שבפתח, רק שהפעם זה לא עבד. המועדון מהשרון ידע עונה פחות טובה כשהחותמת ניתנה ביום ראשון האחרון בהפסד נוסף, הפעם להפועל חדרה. הפסד שהותיר את שום וקבוצתו במעמקי המקום האחרון בליגה, מקום השולח קבוצות לכיוון הליגה הלאומית ומסכם סטטיסטיקה עגומה של ירידה מספר 11 בתולדות המועדון לצד התואר היותר מחמיא - עשר עליות לליגה הבכירה.
1 צפייה בגלריה
יצחק שום
יצחק שום
יצחק שום
(צילום: אורן אהרוני)

גורמים במועדון לא הסתירו השבוע את עמדתם בכל הנוגע לעונה הנוכחית: "זה היה באוויר", אמר אחד מהם, "לצד הרצון הגדול של משפחת שום נעשו פה לא מעט טעויות כך שהעובדה שירדנו רחוקה מלהיות הפתעה, בטח שזה כבר קרה לפני כמה מחזורים למרות הניסיונות ליפות את זה". הגורם שטען את הדברים הסתמך בוודאי על כל מה שעבר העונה על הקבוצה, כאשר לצד השאיפות של הבעלים שומי להתברג בפלייאוף העליון רוב הסגל מהעונה שעברה נשאר כולל בן רייכרט, שהיה אחד המובילים ואת העונה הנוכחית סיים בטונים צורמים עם השעיה בגלל עבירת משמעת קשה. המאמן עמיר תורג'מן קיבל את הקרדיט להמשיך על הקווים וליישם את המטרות, אך בהמשך כשהתוצאות לא הגיעו ולאחר עשרה חודשים סיים את תפקידו בחודש דצמבר לטובת אלישע לוי ששב לקדנציה שלישית במועדון כשחתם לעונה וחצי. "אני שמח ונרגש לחזור למועדון שיקר לי ולעיר בה גרתי שנים רבות ואותה אני אוהב", אמר לוי לאחר החתימה. רק שהרומן הסתיים מהר מהצפוי ולאחר ארבעה חודשים ושישה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון ששלחו את הקבוצה לאזור הנמוך של הטבלה לוי נפרד. בכפר סבא חשבו למנות מחליף אך בסופו של דבר טענו שלא נמצא המאמן המתאים למשימה ומי שקיבל את הקרדיט להוביל את הקבוצה היה העוזר רביד גזל כשלצידו עידן שום, אך זה כבר לא עזר. "אני מקווה שכולם ילמדו מהטעויות, כפר סבא מועדון מספיק גדול כדי לרדת ולעלות כבר בעונה הבאה", סיכם גזל השבוע את העונה ומשם כבר הכל היסטוריה.

"נכשלנו טוטאלית"

"ברגע שהגענו לאן שהגענו סימן שהרבה דברים לא עבדו נכון", מודה שומי ומסביר "בחירת השחקנים לא היתה טובה. אני מכה על חטא על זה שלא הייתי מעורב כמעט בכלל".
ירידה מספר 11 מה זה אומר על המועדון?
"שלוש פעמים בתור מאמן העלתי את הקבוצה. ירדתי פעם אחת כשחקן. לא כל מה שאתה מתכנן קורה לטוב ולרע. ההבדל ביני למי שהיה בכפר סבא לפניי הוא שכל בעלי הבית כולל השחקנים ברחו בירידה ואני נשאר ואדאג שהקבוצה תשוב לליגת העל".
החלפת תורג'מן באלישע לא הצליחה.
"זה לא הכיף שלי להחליף מאמן ולשלם 400 אלף שקל. אני לא כזה עשיר, אבל בשביל הצלחת הקבוצה אעשה הכל. חוסר ההצלחה לא הותיר ברירה והבאתי את אלישע ומתוך 39 נקודות לקחנו 11 בקושי. ניסיתי לעשות את הטוב ביותר ונתתי לו חופש פעולה מלא ואני בטוח שהוא רצה את הכי טוב, אבל השחקנים שהגיעו החלישו אותנו ולא חיזקו. השקעתי בינואר מעל מיליון שקל בחיזוק ואני מצטער להגיד שנכשלנו טוטאלית".
היה נכון להשאיר את גזל?
"את מי הייתי מביא את מוריניו? אני לא מבין מה הבעיה? גם המאמן של מכבי ת"א הוא עוזר מאמן ולא זכור לי שהוא אימן את ריאל מדריד".
ומה הלאה?
"קיבלתי את כפר סבא בלאומית, קבוצה מפורקת שהייתה בדרך לפירוק. נעשה הכל להחזיר את הקבוצה חזרה. אבל, חשוב לציין שהמועדון זה לא רק הקבוצה הבוגרת. יש מחלקת נוער מצוינת וכשאני רואה את הילדים האלה יש לי כל פעם מחדש צמרמורת. אני הצלתי את המועדון הזה שלא חייב שקל ואני אמשיך לעמוד בראשו".