בהפועל כפר סבא הפנימו במהירות את מצב המועדון וטרם הורדת השלטר על העונה הנוכחית הלא מוצלת, בסיומה נשרה לליגה הלאומית, ראשי המועדון, יצחק ועידן שום, החליטו לא להמתין הרבה זמן ומינו מאמן חדש לקבוצה - אורי גוטמן שחתם לשנתיים על חוזה "פיקס" (ללא סעיפי פיצוי או יציאה וכולל לא מעט מענקים). "אני שמח להצטרף להפועל כפר סבא", הצהיר גוטמן: "הגעתי למועדון בעל עבר מכובד ומסורת בכדורגל הישראלי וקהל אוהדים גדול וטוב. אני מודה על האמון שניתן בי. נעבוד בשיתוף פעולה מלא ונעשה את הכל על מנת לחבר קבוצה שהבסיס שלה הוא חדר הלבשה חזק, מלוכד ומאוזן. נשאף להגיע הכי רחוק שאפשר. עכשיו הזמן לעשייה".
1 צפייה בגלריה
אורי גוטמן. "נעבוד בצניעות ובשקט"
אורי גוטמן. "נעבוד בצניעות ובשקט"
אורי גוטמן. "נעבוד בצניעות ובשקט"
(צילום: אבי מועלם)
גוטמן (35), בנו של אלי גוטמן, חי ונושם כדורגל מגיל קטן ובסביבתו מספרים על אהבתו הגדולה לענף. "כילד קטן הוא ראה את אבא שלו עסוק רוב הזמן בכדורגל והתעניין והסתקרן מכל דבר ובהמשך גם היה עוזר לו בניתוחים של משחקים וכל מה שמסביב וזה מספיק להבין עד כמה הוא שאב ידע ומידע שמסייעים לו היום ובגדול", העיד אחד מבני משפחתו של גוטמן ג'וניור. ואכן גוטמן אחד המאמנים הצעירים בכדורגל הישראלי כבר הספיק לעבור מספר תחנות כמאמן ראשי כשעוד קודם היה יד ימינו של יוסי אבוקסיס, לו שימש כעוזר מאמן וממנו גם למד לא מעט.

דרך ארוכה

גוטמן אימן בעונה החולפת את קבוצת סקציה נס ציונה מהליגה הלאומית, כאשר עוד קודם עמד על הקווים בהפועל חדרה ובבני יהודה שם הצליח לצבור כבר ניסיון באימון אותו ירצה לממש בקבוצתו החדשה. בכפר סבא מצפים ממנו לעמוד במטרות כשהראשית בהן היא עליית ליגה בסיום עונת 2021/2. "עכשיו הזמן להתחיל לעבוד על לחבר קבוצה שהיא בריאה ומאוזנת ובהתאם לסדר גודל מועדון כמו כפר סבא אנחנו צריכים לשאוף הכי רחוק. לא אשתמש בהגדרות והצהרות אחרות בשלב זה", מבהיר גוטמן בנחישות.
העובדה שעבדת עונה בליגה הלאומית תסייע לך?
"חד משמעית כן. אחרי ארבע שנים שעבדתי בליגת העל גם כעוזר וגם כמאמן ראשי בתחילת העונה הנוכחית, לקח לי זמן מה ללמוד את הדינמיקה והקצב של הליגה הלאומית והעובדה שאני מכיר את הליגה ואת השחקנים מכל הקבוצות אמורה לעזור לי בבניית הקבוצה לשנה הבאה".
עד כמה שונה הליגה הלאומית מליגת העל?
"בלאומית יש המון שחקנים צעירים שמקבלים הזדמנויות. היא קצת יותר שוויונית מליגה העל. גם קבוצות צמרת שמועמדות לעלייה אף פעם לא שולטות שליטה מלאה במשחק וכל תוצאה אפשרית בכל משחק. היא ליגה שונה ומאתגרת מאוד. בסופו של דבר הקבוצות שמשחק ההגנה שלהן כקבוצה הוא משובח, ימצאו את עצמן בצמרת".
איך עושים שלכפר סבא לא יקרה מה שקרה העונה לרעננה?
"נכון יהיה לעבוד בצניעות, בשקט, לחבר את הקבוצה בידיעה שלא נתפשר על המרקם החברתי והאנושי ולדעת שהדרך ארוכה העונה ואת המטרות שלנו נסמן תוך כדי תנועה".
כבר נגעת באימון בליגת העל, לא שאפת לחזור לשם במקום ללאומית?
"ברגע שעידן שום יצר איתי קשר והציג בפניי את ה-אני מאמין של המועדון ואת התוכניות שיש לו לגביי שבאו לידי ביטוי בחוזה שקיבלתי, הבנתי שהם רצים לדרך ארוכה ואני שמח לעבוד במועדון בסדר גודל כזה".
מצטער שעזבת את חדרה בזמנו?
"אני והאנשים בחדרה בקשר מצוין עד היום וזה כבר שייך להיסטוריה. הראש שלי כל כולו בהפועל כפר סבא".

שינויים בסגל

גוטמן לא ממהר לחשוף את תוכניותיו לגבי הקבוצה אך על דבר אחד מתחייב: "בקבוצה הזו שחקנים לא יפסיקו לרוץ ולעבוד על המרגש".
לפני מה שהיה העונה צריך לעשות סדר גדול בסגל.
"יהיו שינויים. הרבה שחקנים מסיימים חוזה ויעזבו. נשארו שחקנים צעירים בתוך המועדון שנרצה לראות אותם ולתת להם הזדמנות גם בגביע הטוטו וגם בתחילת העונה במטרה לנסות להרוויח שחקנים מתוך המועדון ולקדם אותם ולשלב שחקנים שיש להם ניסיון בלאומית וליצור קבוצה אחת".
מה ייחשב להצלחה עבורך העונה?
"תשאלי אותי את זה באפריל. מוקם מדי. אנחנו לא רוצים להסתכל יותר מדי רחוק בשלב זה אלא לקבל החלטות בבניית סגל הקבוצה ולפני שאנחנו יוצאים לדרך לדעת שיש לנו את הבסיס הנכון לצאת למרתון הזה".
ומה ייחשב לכישלון?
"אנחנו אנשים אופטימיים שמקווים ומצפים לטוב".
אם היו אומרים לך לפני חמש שנים שתיפגש עם יוסי אבוקסיס, מורה ורבך בלאומית היית מאמין?
"למדתי בכדורגל לא להיות מופתע משום דבר, יוסי בשבילי הוא הרבה מעבר לקולגה. למדתי ממנו המון ואני מצפה להתמודדות מול בני יהודה כחלק מהליגה השנה".
שאיפות בקריירה כמאמן?
"להמשיך להתפתח כמאמן ולגדול ביחד עם הפועל כפר סבא".