עונת הכדורעף של מועדון הפועל כפר סבא נקטעה עם פרוץ מגפת הקורונה ויו"ר המועדון גרי אברמוביץ, שאינו מרבה להתראיין מספר על העצירה דווקא כאשר המועדון עם שתי קבוצותיו בליגות העל, גברים ונשים, היו בתנופה: "בצד הספורטיבי, המועדון נעצר בשיא התנופה של כל הקבוצות הייצוגיות, בעונה מצוינת שלא זכורה לנו כזו בשנים האחרונות".
1 צפייה בגלריה
גרי אברמוביץ', יו"ר מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
גרי אברמוביץ', יו"ר מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
גרי אברמוביץ', יו"ר מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
(צילום: יוסי לזרוף)
אברמוביץ מפרט כי "קבוצת הגברים בהולכת המאמן שגיא ברעם סיימו את העונה הרגילה במקום השני בליגת העל (מייד אחרי מטה אשר האלופה), עלו לרבע גמר פלייאוף ובנוסף עלו לחצי גמר גביע המדינה שהיה צריך להתקיים בחדרה. גם קבוצת הנשים הייתה במסלול מצויין. הקבוצה בהובלת המאמן חן הימלפרב סיימו את העונה הרגילה במקום הראשון בליגה בפער של 8 נקודות מהמקום השני (קרית-אתא ), עלו לרבע גמר פלייאוף ולחצי גמר גביע המדינה".
בצד ההישגים של הקבוצה הבוגרת, גרי מספר גם על מחלקת נוער מצוינת שגם דוממה מנוע: "קבוצות הנוער של המועדון מובילות את ליגות העל הארציות, קבוצות הבנים ברוב הגילאים ראשונות בפערים נדירים ואילו קבוצות הבנות כולן בצמרת העליונה. גם קבוצות החטיבות אלון ובר-לב זכו רובן באליפות הגמרים המחוזיים ועלו לגמרים הארציים. אין אכזבה גדולה מזו לספורטאים, מאמניהם, בתי ספרם משפחותיהם המועדון והעיר".
מה דעתך על ההחלטה להכתיר את אלופות הליגה בשתי ליגות העל של המדינה למרות ששלב הפלייאוף לא שוחק?
"בהינתן שאם מצב החרום לא יופסק יש להכתיר את שתי הקבוצות המובילות שזכו במקום הראשון בתום הליגה הרגילה של ליגות העל -כ 2 אלופות המדינה ואת סגניותיהן כסגניות אלופות המדינה".
למה?
"כל קבוצות הליגה החלו את הכנותיהן עוד בסוף יולי, גיבשו את הסגלים, חיזקו אותן עם זרים ומקומיים מצוינים, כל קבוצה עם מטרותיה ויכולותיה שיחקו מאז תחילת העונה וסיימו את כל משחקי הליגה עד לסיומם. הכתרת אלופות המדינה גם תאפשר למועדונים את ההכתרה למען הרקורד הספורטיבי לקבל את מענקי האליפות וגם ובעיקר מבחינת המועדון, הכתרת כפר-סבא כאלופת המדינה לנשים, תאפשר כמובן להעמיד קבוצה שתשחק בליגת האלופות של אירופה. יתרה מכך, בשל ההישגים של המועדון בשנים האחרונות באירופה (בשנה שעברה בין ה8 האחרונות) עלינו בדירוג למקום 19 באירופה מה שמקנה לנו היתכנות אפשרות בליגת האלופות באירופה לשחק ללא מוקדמות".
איך קיבלו במועדון את עצירת הפעילות?
"המועדון הינו הגדול בישראל בענף הכדורעף. למעלה מ-900 ילדים פעילים במועדון ומעל 100 בוגרים וכמובן כל הגב המשפחתי שהם שותפים פעילים שלנו במועדון. לפתע, נקלעו כל השחקנים כמו הוריהם, חבריהם בני משפחותיהם למצב בו הם יושבים ומתקשים לשבת ללא פעילות ספורטיבית אותה הם כה אוהבים. חלק הולך וגדל מופעלים ברשתות ע"י מאמניהם המעבירים להם תרגילים, מעלים סרטונים ומתאמנים באופן אישי עם כדור בדירות או חצרות הבתים ויסלחו להם הוריהם על הכתמים הנשארים על הקירות והתקרות".
איך אתם נערכים להמשך?
"אנחנו נעשה הערכת מצב בהתאם להתפתחויות ונדע מתי חוזרים לפעילות ואז נוציא הודעה מסודרת כמו תמיד לכל פעילי המועדון על המשך הפעילות הצפוי, על החזרי האימונים ואו חלופות לתשלומי ההורים עבור מחצית השנייה של אפריל ואילך וכו. אנחנו חושבים רבות דואגים ומדברים עם המאמנים והשחקנים שנקלעו גם לחוסר עשייה ספורטיבית וגם לחוסר ביטחון כלכלי הנובע מהודעות/הוראות סותרות המתחלפות כל יום כל גורמי הממשלה ואחרים ובדגש על משפחו ששני בני הזוג נקלעו לחל"ת".
ואם נגעת בנושא, מה קורה בצד הכלכלי?
"ראינו את טיוטת התקציב העירוני שאושרה בוועדת הכספים וראינו שתקציב מחלקת הספורט העירונית צמח מ-18 מיליון ל-20 מיליון. אם יש תקציב להגדיל את מחלקת הספורט העירונית, אנו רוצים להאמין שהעירייה תעלה סוף סוף את תקציב עמותות הספורט שמוקפא כבר שלוש שנים".
מה אתה אומר לאוהדים המאוכזבים?
"בימים אלו אני חושב גם על כל חברי ההנהלות המתנדבים של המועדון הפעילים כל השנה, ההולכים ומצטרפים להנהלתה ההולכת ומתרחבת ואשר רואים את המועדון כבית שני או ראשון שלהם וכעת כולם או רובם ספונים בבתיהם. וכמובן על כל המאמנים הרבים הפועלים ברחבי המועדון העושים עבודה חינוכית וספורטיבית כה חשובה. אני פונה לכל הספורטאים הרבים, המאמנים, המנהלים והקהל הכפר-סבאי: הקפידו ושימרו על הנחיות גורמי הבריאות במרחב הציבורי ועל בריאותכם וביחד נעבור את התקופה הזו בשלום".