עיריית כפר סבא אישרה בניית מתחם מגורים בתא שטח של שישה דונמים המיועד לצרכי ציבור, כך לדברי חברי האופוזיציה שהתנגדו למהלך שהובא לאישור בישיבת המליאה לתכנון ובנייה שהתקיימה בשבוע שעבר. על פי העירייה, מדובר במעונות סטודנטים שייבנו במקום, העונים על ההגדרה של "צרכי ציבור", ותקפו את האופוזיציה שלדבריהם "מפזרת שקרים כדי להונות את הציבור".
1 צפייה בגלריה
התוכנית המקורית לבניית דיור להשכרה במתחם
התוכנית המקורית לבניית דיור להשכרה במתחם
התוכנית המקורית לבניית דיור להשכרה במתחם
(צילום הדמיה: סטודיו פיבוט)
קראו גם >>>>
מתחם אמנה ממוקם בין הרחובות תל-חי, רופין ונורדאו שנמצא בבעלות פרטית ורובו מושמש לטובת הציבור: בית הספר ודיור מוגן. העירייה מקדמת תוכנית על תא של 6 דונם מהשטח הזה, שמיועד למבני חינוך, מבני קהילה, בית כנסת, בית חולים ולבנות בו יחידות דיור. לפני מספר חודשים עלתה התוכנית בגרסתה הראשונית לדיור להשכרה וכעת יש לתוכנית גרסה מחודשת בצורה של מעונות סטודנטים: 450 יחידות קטנות במגדלים של 13 קומות במרכז העיר הצפוף.
חברת המועצה יעל סער שחשפה את התוכנית אמרה השבוע: "מרכז העיר צמא לשטחים ציבוריים, לקחת אותו ולמכור אותו תמורת מגורים זו פגיעה ישירה בציבור".
חברת המועצה אסנת ספורטה טוענת כי תשובת העירייה שתוכנית מגורים זו מיועדת ל"מעונות סטודנטים" אינה עומדת במבחן המציאות: "כל מי שחי בעיר מבין שאין צורך במעונות סטודנטים בעיר בה אין מוסדות חינוך אוניברסיטאיים. מניסיון במקומות אחרים, מתחמים כאלו הופכים להיות מתחמים בשוק החופשי, מה שהופך את היוזמה ליוזמה נדל"נית שאינה ציבורית".
בהתנגדותם טענו כלל חברי האופוזיציה כי בכוונתם "לבדוק האם בסמכותה של הוועדה המקומית לקדם תוכנית בסדר גודל כזה".
כאמור, בסופו של דבר אושרה החלטה זו בישיבת המליאה ברוב של שבעה מול ארבעה חברי אופוזיציה. לאחר אישור התוכנית, החליט ראש העירייה רפי סער להפסיק את הישיבה זאת בעקבות דרישתה של חברת המועצה ספורטה לשדר בלייב, כפי שעיריית כפר סבא אישרה לאחרונה, את המשך דיוני הוועדה. בעקבות חילופי הדברים ביניהם, שלוו גם בהחשכת המסך, החליט סער להפסיק את הישיבה ומועד ההצבעה על יתר הנושאים שהיו על סדר היום יועברו לישיבה הבאה.
מעיריית כפר סבא נמסר: "צר לנו כי פעם נוספת עושים גורמים פוליטיים שימוש לא ראוי בפרויקט כה חשוב לתושבי העיר לשם אינטרסים אישיים. קידום מתחם מעונות הסטודנטים מטרתו מתן מענה נוסף למחירי הדיור הגבוהים, ופתרון לתושבינו הצעירים המבקשים להמשיך לגור בכפר סבא גם במהלך לימודיהם האקדמיים. במסגרת ההיתר תדרוש העירייה כי לפחות 50% מהמעונות יושכרו לתושבי כפר סבא. לא ניתן יהיה למכור יחידות נפרדות בשוק החופשי".