במקום אולפנת אמנה בכפר סבא יוקם מתחם הגדול בישראל לדיור להשכרה שיכלול 2,400 יחידות דיור.
2 צפייה בגלריה
במקום אולפנה דירות להשכרה. הדמיה של הפרויקט
במקום אולפנה דירות להשכרה. הדמיה של הפרויקט
במקום אולפנה דירות להשכרה. הדמיה של הפרויקט
(צילום הדמיה: סטודיו פיבוט)
מדובר בקרקע פרטית שממוקמת בין הרחובות גבורות ותל חי בסמוך לכביש 531 ותחנת הרכבת על שטח של 6.3 דונם ובנוסף אופציה לרכישת קרקע צמודה של 14 דונם.
באולפנת אמנה מבהירים, כי אין מדובר בפינוי האולפנה כליל, אלא רק ב-6 דונמים הנמצאים בשטח האולפנה שיוחכרו ליזם שיבנה עליו דירות להשכרה ואילו האולפנה עצמה תיהנה מהרווחים ותשדרג את המבנים הקיימים.
עיתון "כלכליסט" שפרסם את הידיעה לראשונה מדווח כי בשלב זה נחתמה עסקה היזם ליאור ברדוגו ומרכז ישיבות בני עקיבא רק לחטיבת הקרקע של ה-6 דונם, עליה מתוכנן לקום מתחם מגורים להשכרה בהיקף של 400 יחידות וכן שטחי מסחר בהיקף של כ-3,000 מ"ר.
בסך הכל ייבנו במסגרת הפרויקט כ-33 אלף מ"ר, ולפי הערכות החברה עלות הקמתו עומדת על כ-250 מיליון שקל. במתחם מתוכננים בנוסף שטחי ציבור נרחבים, פארק גדול, מתקני ספורט ובריכת שחייה.
2 צפייה בגלריה
אולפנת אמנה כפר סבא
אולפנת אמנה כפר סבא
אולפנת אמנה כפר סבא
(צילום: האתר הרשמי של האולפנה)
במידה וברדוגו יממש גם את יתרת הקרקע במתחם, הוא יוכל לבנות עליה כ-2,000 יח"ד שגם אותן הוא מייעד להשכרה.
מודל ההשכרה יבוצע במסגרת חוק עידוד השקעות הון, בו היזם מחויב להשכיר לפחות כמחצית ממספר הדירות בפרויקט לתקופה של לפחות חמש שנים מתום הבנייה.
אולפנת בני עקיבא "אמנה" בכפר סבא נוסדה לפני כ - 42 שנים, והיא השניה בין מוסדות החינוך לבנות שהוקמו ע"י מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. מדובר באולפנה מאוד "נחשבת" בישראל שזוכה להישגים גבוהים ברמה הארצית בבחינות הבגרות.
באולפנה לומדות כ-460 תלמידות בכל שנה, ולמרות הביקוש הרב ללמוד באולפנא, ההנהלה מקפידה שלא להתרחב מעבר למספר זה.