הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מורן רגב.
לקראת חג הפורים, דואר ישראל יוצא גם השנה בשיתוף פעולה עם אתר עלי אקספרס, ומאפשר להזמין תחפושות ואביזרים לפורים, תוך התחייבות למסירתם תוך 3 ימים מיום נחיתת החבילה בארץ.

את התחפושות ניתן להזמין דרך דף נחיתה באתר דואר ישראל, ועלותם נעה במחיר ממוצע של בין 30-10 דולר. כך, למשל, ניתן לרכוש את להיט הוואנזי (חיות) לילדים במחירים של החל מ-15.90 דולר, תחפושות של ליצנים במחיר של כ-14 דולר, נינג'ה החל מ-17.50 דולר, חליפת כבאי בכ-17 דולר ושלל תחפושות נוספות החל מ-16 דולר.

מסקר שערך מכון "שילוב I2R" בקרב כ-500 גברים ונשים במדגם ארצי, עולה כי כ-60% מההורים לילדים עד גיל 9 מתכוונים לרכוש תחפושות ואביזרים לפורים באתרים בחו"ל. לעומת 43% מההורים לילדים בני 12-10, ורק כ-33% מההורים לנערים ונערות בני 18-13. זאת, משום שככל שגיל הילדים עולה, כך מעורבות ההורים בבחירת התחפושות יורדת, והרכישה מתבצעת בישראל.
עוד עולה מהסקר כי מעל גיל 18, כ-25% מהצרכנים אמרו שיזמינו תחפושת ברשת, בגילאי 29-18 - 38%, בגילאי 49-30 רק 29% יזמינו ובקרב בני 50 ומעלה - 11% יזמינו תחפושות מחו"ל. בקרב המגזר החרדי, רק 22% אמרו שירכשו תחפושות באתרים מחו"ל.
"אנו נערכים לקצב הזמנות מואץ במרכז הסחר המקוון במודיעין על מנת לספק את כל ההזמנות בזמן ולפני החג", אמרה בשמת שדה, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בדואר ישראל. "לאור הצלחת שיתוף הפעולה עם עלי אקספרס בפורים שעבר החלטנו לצאת פעם נוספת בשיתוף פעולה זה שיזרז את הגעת התחפושות לארץ".

אז איך מקטינים את הסיכוי לתקלות ולעיכובים?

בכל שנה יש את מאוכזבי פורים: כל אלו שהתחפושת שלהם הגיעה מחו"ל אחרי החג. ואז, בשנה שאחרי, התחפושת כבר אינה אופנתית או שהמידה כבר לא מתאימה. בשביל לא להגיע למצב הזה, לפניכם כמה המלצות שאספנו.
להזמין לפחות חודש וחצי לפני: פורים נחגג השנה החל מה-28 בפברואר. כדי שהתחפושת תגיע בזמן, כדאי להזמין כחודש וחצי מראש, ולא יאוחר מ-3 שבועות מראש. בכל מקרה, לא כדאי להזמין במקרה זה אחרי ה-15 בפברואר, שכן אז הסינים נכנסים לשבוע חגיגות ראש השנה הסיני, שנמשך עד ה-21 בפברואר, ולא יבצעו הזמנות בתאריכים אלו.
"אם תזמינו מספיק זמן מראש, תוכלו להזמין גם מאתרים שאינם מבצעים שילוח ישיר לישראל, אלא דרך חברות ישראליות כמו Ushops (לשעבר buy2Usa), שמאפשרות הזמנת מוצרים ממגוון אתרים", מסבירה שדה.
שימו לב למידות אמריקאיות ואירופאיות, והזמינו מידה הגדולה ממידת הילד: "כדי למנוע עוגמת נפש, כדאי לשים לב למידות של התחפושות", אומרת שדה. "המידות האמריקאיות והאירופאיות שונות מהמידות הישראליות ובמקרה של התלבטות, כדאי להזמין תחפושת מעט גדולה ממידות הילד".
הקפידו על מיקוד בן 7 ספרות: "בעת ההזמנה, חשוב מאוד לציין מיקוד בן 7 ספרות ומספר נייד", מציינת שדה. "זאת, על מנת שתקבלו מסרון כאשר החבילה תגיע לסניף הדואר הקרוב לביתכם".
אל תוותרו על שילוח מהיר: "בעת ההזמנה מומלץ לבחור במשלוח מהיר בשיטת e-packet", ממליצה שדה. "זאת, גם אם התוספת היא של 2-1 דולר. זה יבטיח הגעה מהירה ועדכון במסרון בעת ההגעה".
הזמינו בסכום של עד 75 דולר או פצלו את ההזמנה: "חשוב לשים לב לנושא המסים", אומרת שדה. "עד 75 דולר יש פטור ממע"מ (גם אם ישנה תוספת של עלות שילוח, היא לא מחושבת יחד עם הסכם, אלא בנפרד לו). לעומת זאת, אם עלות התחפושות עצמן עולה על 75 דולר, מוטב לפצל את ההזמנה ולהזמין חלק מהתחפושות ביום אחר, על מנת שהשולח לא יצרף את ההזמנות יחד ותחויבו במע"מ".