2 צפייה בגלריה
מחסן החבילות בסניף שופרסל | צילום: רועי רובינשטיין
מחסן החבילות בסניף שופרסל | צילום: רועי רובינשטיין
מחסן החבילות בסניף שופרסל | צילום: רועי רובינשטיין
חודש נובמבר טרם הסתיים וכבר נשבר בו שיא ההזמנות של חבילות מחו"ל. עד למחצית החודש נכנסו לישראל כ-500 טון של חבילות, זאת כאשר מאחורינו יום הרווקים הסיני ולפנינו עוד בסוף השבוע הקרוב הבלאק פריידי. לצד הזינוק בהזמנות מסין, נרשם בדואר ישראל גם גידול משמעותי בהזמנות מאירופה.
עליזה לביא, מנהלת אזור השרון בדואר ישראל מספרת כי כמו בהרבה ערים אחרות במדינה, רוב החבילות מגיעות לרעננה מסין או הונג קונג, אחריה נמצאת בריטניה וזאת בעיקר הודות לחברת NEXT, כוכבת הבגדים, ורק לאחר מכן ארה"ב. "רוב החבילות מגיעות לבית הדואר המרכזי לאחר שעברו מיון ראשוני במרכז המיון החדש של דואר ישראל במודיעין", מספרת לביא. "החבילות שרשום עליהם מספר הפלאפון מועברות לתחנות החלוקה לפי אזור המגורים של מקבל החבילה והוא מקבל על כך הודעה לנייד. הלקוח יכול לקבל את החבילה בתחנת החלוקה ובתמורת תשלום גם נשגר לו אותה עם מונית".
לדבריה, למרות שמדובר בחודשים לחוצים עבור דואר ישראל, הם לא הגבירו את כמות העובדים וערוכים לתת לתושבי העיר את השירות שלו הם התרגלו.
2 צפייה בגלריה
מרכז המיון במודיעין | צילום: יח"צ
איך אתם נערכים לעומס?
"אנחנו ערוכים מבעוד מועד לחודש וחצי הקרובים. יש לנו מספיק מרכזי מסירה בעיר, ולמרות שאנחנו צופים גידול של משלוחים, אנחנו נעמוד בזה בגבורה. אם נצטרך, ננייד אנשים בתוך הסניף".
"אנו מעריכים כי קצב הגידול בהזמנות יימשך בעקבות הקניות ביום שישי הקרוב והסייבר מאנדיי שיגיע אחריו", מסכם חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל. "לאור הגידול במחצית הראשונה של נובמבר עדכנו את התחזיות, כאשר בחודש נובמבר צפויות להיכנס לארץ למעלה מ-7 מיליון חבילות, במשקל של מעל 1,300 טון, לעומת ממוצע של כ-3.5 מיליון חבילות בחודש רגיל. המגמה תימשך גם בחודש דצמבר.
"נערכנו מבעוד מועד באמצעות תגבור כוח האדם במיון החבילות והכפלת המשמרות במרכז הסחר המקוון במודיעין, שערוך למיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה ל-1,100 יחידות ברחבי הארץ".