תושבת העיר, עו"ד דקלה ברנס הגישה תביעה יצוגית כנגד רשת הסופרמרקטים "שופרסל" בסכום כולל של יותר ממיליון שקלים בטענה שהיא מפירה את החוק ומסרבת להחזיר כסף מזומן על מתנות שנקנו בסניפיה. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בהרצליה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: אביהו שפירא
צילום המחשה: אביהו שפירא
צילום המחשה: אביהו שפירא
לפי החוק, צרכן שרוצה לבטל עסקה עם ספק רשאי לקבל בחזרה את כספו במזומן. כאשר המוצרים מוענקים במתנה, החריגה רשת שופרסל את המחזירים וכפתה עליהם לקבל שובר זיכוי במקום כסף או לחילופין, להחליף את המוצר במוצר אחר במקום.
עו"ד ברנס שנתקלה בעצמה בתופעה המקוממת, בדקה שלא היה מדובר באי הבנה נקודתית בסניף אחד של הרשת בו יש בהירות בנוגע לחוק וצלצלה לעשרה סניפים שונים של הרשת ברחבי הארץ. בכל הסניפים היא קיבלה את אותה התשובה, כי אם המוצר נקנה במתנה לא ניתן לקבל כסף מזומן על החזרתו אלא רק להחליפו או לקבל זיכוי לרשת שופרסל המוגבל בזמן.
בנסיבות אלו, טוענת עו"ד ברנס, כי "שופרסל מפרה באופן שיטתי ומקומם את הוראות החוק כלפי הציבור אליו הוא מכוון, וזאת במספר מישורים; בתוך כך, למשל, חלק מקבוצת הנפגעים, נאלצים לקבל שובר זיכוי שנכפה עליהם, הנשכח בארנקם למשך תקופה העולה על 24 חודשים (תוקף שובר הזיכוי ברשת שופרסל). בהיזכרם בו, בחלוף התקופה האמורה, אין באפשרותם לממשו." וכן כי, "עושה שופרסל עושר ולא במשפט על גבם של לקוחותיה, ולמעשה מונעת מהם את האפשרות של ביטול עסקאות במוצרים שנרכשו, כופה עליהם שוברי זיכוי בניגוד לדין, ומשאירה את הכספים בקופתה".
שופרסל טרם הגישה כתב הגנה.
מרשת שופרסל טרם התקבלה תגובה.