תושבים ברעננה מלינים השבוע על כי בעקבות איחור של ימים בודדים בתשלום מס הארנונה, הם קיבלו מכתב מעורך דין המייצג את העירייה, בו נדרשו לשלם 38 שקלים בגין הוצאת המכתב.
רוצו לשלם: העיקולים בגלל חובות ארנונה - במגמת עלייה קבענו שהדירה שלכם גדלה, שלמו יותר ארנונה
אחד מהם הוא עידו ברנד. "הייתי אמור לשלם את חשבון הארנונה עד האחד בדצמבר, אבל שכחתי, קורה", הוא אומר. "ב-15 בחודש, ארבעה ימים אחרי שכבר שילמתי את חשבון הארנונה, קיבלתי מכתב מעורך דין שמייצג את העירייה, שבעצם בא לגבות את החוב ודורש ממני 38 שקלים בגין הוצאת המכתב. הייתי בשוק. בחיים לא נתקלתי בגוף שאחרי שבעה ימי איחור בתשלום כבר פונה לעורך דין, מבלי לשלוח תזכורת כלשהי, ועוד במודע שאני אצטרך לשאת בעלות של הוצאת המכתב. העירייה יכולה הייתה להיות סבלנית לפחות 14 ימי עסקים או לפחות לשלוח מכתב התראה, לפני שהיא פונה לעורך דין".
לדברי ברנד, כאשר פנה לעירייה לבדוק את הנושא, קיבל תשובה כי תושבים רבים התלוננו לפניו וכי ככל הנראה מדובר בתקלה במערכת.
וברנד הוא לא היחיד. "גם אני וגם בעלי קיבלנו מכתב על אותו חשבון ועל אותה כתובת ונתבקשנו לשלם עלות שני מכתבים", מספרת תושבת אחרת.
"נתבקשתי לשלם 38 שקלים לעורך הדין, וכאשר פניתי לברר בעירייה מדוע, נאמר לי שזה קורה בגלל סוף השנה האזרחית", אומרת תושבת שלישית.
לדברי גורם בעירייה, המכתבים נשלחים לבתי התושבים באופן אוטומטי על כל איחור בתשלום הארנונה, גם על איחורים קלים בלבד.
"זה אולי מקובל, אבל זה לא הופך את המהלך לנכון או צודק", אומר אחד התושבים. "התגוררתי שנים רבות בתל אביב, וגם אם קרה שאיחרתי שבועיים בתשלום, מעולם לא קיבלתי מכתב מעורך דין" . מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מבצעת את גביית הארנונה בעיר במועדים שנקבעו בחוק, לפי פקודת העיריות ופקודת המסים. במידה והחוב לא מוסדר, נשלחות שתי התראות לבעל החוב ובהן הארכת מועד התשלום. רק בהתראה השלישית, לאחר שלא שולם החוב, מחויב התושב בדמי טיפול עו"ד, כחוק. מדובר בארכה של כחודש בין ההתראה הראשונה לחיוב בדמי הטיפול".