כפר סבא זכתה בקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית – זאת כחלופה לתוכנית המתאר הארצית למיגון מבנים מפני רעידות אדמה - תמ"א 38 - שעתידה להסתיים בחודש אוקטובר 2022.
1 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית בכפר סבא
התחדשות עירונית בכפר סבא
התחדשות עירונית בכפר סבא
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם >>>
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בישרה השבוע לעיריית כפר סבא על זכייתה, יחד עם עוד ארבע רשויות אחרות בארץ, בקול קורא "תוכניות התחדשות בניינית שיחליפו את תמ"א 38. זאת הודות לפעילות הנרחבת במנהלת ההתחדשות העירונית שבאגף ההנדסה העירוני, לעידוד ההתחדשות העירונית ושילובה בתכנון העירוני.
בחודש נובמבר האחרון פרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קול קורא להכנת תוכניות שיחליפו את תמ"א 38, בהיקף של כ-10 מיליון שקלים. זאת כחלופה לתוכנית המתאר הארצית למיגון מבנים מפני רעידות אדמה, שעתידה להסתיים בחודש אוקטובר 2022.
מטרתו של הקול הקורא הוא להמשיך ולקדם את תחום ההתחדשות העירוניות ברשויות המקומיות, תוך מתן דגש לפיתוח שטחי ציבור, חיזוק המרקם העירוני וקידום איכות חיי התושבים – עקרונות על פי פועלת עיריית כפר סבא בכל הנוגע לתכנון עתידי ולקידום תוכניות ומתחמי התחדשות עירונית.
מתוך הרשויות שניגשו, רק חמש רשויות זכו בקול הקורא, וביניהן כפר סבא, שתזכה למסגרת תקציבית וצוות תכנון בשיעור של כ-2.5 מיליון שקלים.
במכתב שהעביר יו"ר הרשות הממשלתי להתחדשות עירונית, חיים אביטן, לראש העיר רפי סער, נכתב: "לאור הזכייה, הרשות הממשלתית תעמיד לרשותכם צוות תכנון להכנת תוכנית כלל עירונית להתחדשות, שתחליף את תמ"א 38 בעיר".
יש לציין, כי מדובר בתוכניות שיתאימו לכל הבניינים בעיר שנבנו לפני 1980, אינם עומדים בתקן רעידות אדמה ושאינם חלק ממתחמים שמיועדים לתוכניות פינוי-בינוי גדולות. זכייתה של העיר בקול הקורא יאפשר תכנון בהיקף של כ-5,200 יחידות דיור בעיר, שאינם חלק ממתחמים גדולים.
ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מוסיפים ואומרים, כי "בכוונת הרשות הממשלתית לקדם במהלך שנת 2021 תוכניות דומות ברשויות נוספות, שיאפשרו פרויקטים בכ-6,500 בניינים ישנים. התוכניות הממומנות על ידי הרשות יבטיחו את המענה התכנוני המתאים ביותר לצורכי הרשות המקומית ומדיניותה".