המחלקה ליחידת שוטרים הגישה כתב אישום נגד שוטרת לשעבר שלפני כשנה ניסתה לשבש ראיות ואף הזהירה את בן זוגה לאחר שקיבלה דיווח במוקד על עבירות מין המבוצעות במועדון לילה. בית המשפט הרשיע אותה בעבוד תת שירות ומאסר על תנאי: "פגעה באמון הציבור במשטרת ישראל, תוך שימוש פסול בכוחה ובסמכותה כשוטרת וניצול מעמדה ונגישותה למידע משטרתי רגיש".
1 צפייה בגלריה
פגיעה באמון הציבור במשטרה
פגיעה באמון הציבור במשטרה
פגיעה באמון הציבור במשטרה
(צילום המחשה: ארכיון דוברות המשטרה)
קראו גם >>>
לפני כשנה כיהנה תושבת העיר, בת 21, בתפקיד מוקדנית במוקד 100 במחוז מרכז של המשטרה. ביום 22.9.19 בשעה 02:25 התקבל במוקד, בעמדה של מוקדנית אחרת, דיווח מפי אזרח אודות חשד לביצוע עבירת מין באישה בגילופין באזור השרון. המוקדנית על פי הנוהל העבירה את המשך הטיפול בדיווח לשוטרת הדר עקרבי שתפקידה ליצור קשר עם ניידות המשטרה באזור ולהכווינם למקום האירוע .
השוטרת שהיתה אף היא אותה שעה במשמרת במוקד ידעה אודות הדיווח שהתקבל והבחינה בפרטיו, לרבות מיקום האירוע וכתובתו על גבי צג המחשב בעמדתה, וסברה כי חבריה, לרבות בן זוגה, מעורבים באירוע. בנסיבות אלה, זמן קצר לאחר קבלת הדיווח, ועוד לפני שניידות המשטרה הגיעו למקום האירוע, התקשרה הנאשמת לשוטרת עקרבי וביקשה ממנה לבטל את הגעת הניידות למקום ו"לסגור את האירוע" , תוך שטענה בכזב כי מדובר בדוד שלה ובבת זוגו וכי שניהם בגילופין וחוגגים יום הולדת. בתגובה הסבירה המוקדנית לנאשמת שעל פי הכללים אסור בנסיבות אלה "לסוגר אירוע", והזהירה אותה שלא ליצור קשר או לשוחח עם מי מהעורבים באירוע.
כעבור מספר דקות, בשעה 02:30, חרף העובדה שידעה כי הדבר אסור על פי דין ולמרות שהוזהרה מפני מעשה שכזה, שלחה הנאשמת מסרון לבן זוגה ששהה אותה עת סמוך למקום האירוע, הודיעה לו על תוכן הקריאה שהתקבלה במוקד, אמרה לו שכוחות משטרה בדרכם למקום ושעליו לעזוב מיידית את המקום. בתגובה אמר לה בן זוגה כי הוא כלל אינו קשור לאירוע.
השוטרת לשעבר בדבריה האחרונים לפני מתן גזר הדין הביעה צער, לקחה אחריות על העבירה כשלטענתה לא התכוונה ולא חשבה שמעשיה יביאו למצב אליו נקלעה. עוד הוסיפה שברצונה ללמוד רפואה, ובשלב זה התקבלה לשנה ראשונה בלימודי מנהל מערכות בריאות במכללת נתניה.
שופט בית משפט השלום בכפר סבא אביב שרון החליט להרשיע אותה ולגזור עליה 3 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים וכן עבודות שירות בהיקף של 120 שעות: "השוטרת ניסתה לשבש הגעת כוחות משטרה למקום בו נחשדו אנשים בביצוע תקיפה מינית של אישה בגילופין, ומשהדבר לא צלח – מיהרה למלט את בן זוגה וחבריו מהמקום באמצעות דיווח אודות הגעת משטרה למקום, באופן אשר פגע באמון הציבור במשטרת ישראל, תוך שימוש פסול בכוחה ובסמכותה כשוטרת וניצול מעמדה ונגישותה למידע משטרתי רגיש".