"אנו בסיומו של שבוע לימודים רציף ראשון בשנת הלימודים הנוכחית, אבל הבעיות בגנים ממשיכות ואף מחמירות", במילים אלו פותחים נציגי ועד הורי גני הילדים בכפר סבא במכתב גלוי וחריף לעיריית כפר סבא הם סוקרים באריכות את הבעיות הקיימות בעשרות גנים בעיר מתחילת השנה שעיקרן מחסור באנשי צוות, והתנהלות לא יציבה הגורמת: "לרגרסיות קשות אצל הילדים".
1 צפייה בגלריה
למידה בנתיב המונטסורי-דמוקרטי
למידה בנתיב המונטסורי-דמוקרטי
בעיות בגני הילדים
(צילום המחשה: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>
במכתב החריף מגוללים אלון רבינוביץ', יו"ר משותף של ועד הורי הגנים העירוני, נדב אפרתי, יו"ר (משותף) של ועד הורי הגנים העירוני ומעין גלילי, סגנית ועד הורי הגנים העירוני, בעיות נרחבות בעשרות הגנים: "השבוע האחרון הציף אתגרים בגנים רבים בעיר, חלקם גנים ש"זוכים" בכל פעם מחדש להיות במרכז העניינים", כתבו חברי הוועד, ופירטו חלק מהבעיות:
"גן נחל (גן טט"ח) - השנה התחילה בחוסר יציבות של הצוות. אסיפת הורים התקיימה רק בשבוע שעבר להורי ילדי גן טט"ח מאחר שהגננת לא ידעה מי הצוות של בגן. הגננת הראשית חסרה עקב מחלה, הגננת המשלימה חסרה עקב פרוצדורה רפואית. בפועל הורים לילדים רכים בני 3 שרק התחילו גן עירייה, ילדים שמחצית מחייהם חיים בשגרת קורונה מטורפת, מוצאים את עצמם מגיעים כל בוקר לגן עם צוות לא מוכר. ההורים ספרו עד כה כ- 15 אנשי צוות שונים שהתחלפו בגן.
"ביום שני, 4.10.21, סייעת הגן מצאה עצמה לבד עם כל ילדי הגן. המקרה חזר על עצמו גם ביום רביעי, 6.10.21. בגן נחל היו גם בשנה שעברה לא מעט בעיות והובטחה להם יציבות בצוות. ואם כל זה לא מספיק, אז קיבלנו עדכון טרי: הגננת המובילה בבידוד, ולא תהיה לכל אורך השבוע הקרוב.
"גן שרקרק (גן טט"ח) - הילדים סובלים ממחסור קבוע של אנשי צוות. בשבוע שעבר הורים מהגן פנו אלינו במספר בקרים. בשישי האחרון הודיעו להורים ב 7:30 בבוקר כי הגן לא נפתח לאור מחסור באשת צוות, התברר כי הגננת חולה. הורי הגן הצליחו להגיע למובילת הצהריים שהתגייסה ודאגה שהגן ייפתח.
"גן נבל (גן טט"ח) - הילדים סובלים מחוסר יציבות של צוות הגן באופן קבוע, סייעות לא הגיעו בזמן והגן לא נפתח לילדים כפי שאמור לקרות. פוסט של תסכול שההורים פרסמו לפני כמה ימים, הביא את ראש העיר רפי סער לבקר בשבוע האחרון בגן ולדאוג להבטיח שינויים.
"גן תפוז (גן טט"ח) - פעמיים בשבוע שעבר היה מחסור של נשות צוות. ביום שלישי סייעת הגן מצאה עצמה יום שלם מ 7:30 עד 17:00 עם ילדי הגן כאשר בחלק מהזמן הזה היא הייתה לבד עם הילדים. ביום שישי סביב 8:00 בבוקר, כאשר הסייעת הבינה שהיא שוב לבד, היא נעלה את השער ולא הסכימה לקבל ילדים. ככל שידוע לנו, מלי הגננת המשלימה הודיעה מבעוד מועד כי היא לא תגיע ביום שישי, וגם לימור הגננת הראשית פתחה קריאות בנושא, אך כאמור לא נשלחה מחליפה.
"גן מלון (גן טט"ח) - ועד הגן שלח מספר מיילים לגבי בעיות שונות בגן, ביניהן חוסר יציבות של צוות, איחור בפתיחת הגן, גן שנפתח ללא סייעת. בשבוע שעבר התקיימה שיחה של ועד הגן עם נציגות מחלקת גנים.
"גן נענע - נפתח בשבוע שעבר פעמיים עם סייעת אחת בלבד. גם בשלישי וגם בחמישי קיבלנו עדכון מההורים על כך שיש רק סייעת אחת בלבד עם גן מלא בילדים.
"כאמור, זהו מקבץ חלקי של גנים מהשבוע האחרון בלבד. במהלך חודש ספטמבר קיבלנו עשרות פניות נוספות. בנוסף נשלחו מיילים לגבי כמה גני חנ"מ, ביניהם:
"גן אלון - מעבר למחסור הזמני שהיה השבוע בצוות, יש מחסור קבוע בימי ראשון ושלישי.
"גן פעמון - בימי ראשון וחמישי יש חוסר קבוע בסייעת שנייה. אנשי הצוות לא קבועים - מאוד לא פשוט לילדי חנ"מ. אף סייעת קבועה לא עובדת ביום שישי בגן.
אנו מכירים את הקשיים בגיוס סייעות, אנו מבינים את האתגרים של תקופת הקורונה. יחד עם זאת מדובר על שבוע קשה. חשוב לנו להדגיש שזמינותכן והמענה שלכן לבעיות המדווחות יכולים למנוע מצבים בהם הורים נדרשים לפרסם בפייסבוק את תלאותיהם ולהגיע עד לראש העיר כדי להתחיל לקבל מענה כלשהו. ברור לנו שהדרך הזו להגעה לפתרון אינה מועדפת עליכן, גם לא עלינו ולא על ההורים, אם כי אנחנו יכולים להבין את ההורים שיעשו הכל כדי לדאוג לילדים שלהם.
"אנו מבקשים לוודא באופן מיידי כי הצוותים יודעים שלאיש צוות בודד אסור לקלוט לבד את כל ילדי הגן. כפי שפורט לעיל, הדבר התרחש במספר גנים, מספר פעמים בשבוע שעבר. לא ייתכן שסייעת תהיה לבד עם 30 ילדים. נדגיש שוב: מרבית הגנים הינם גני טט"ח, ילדים רכים שרק נכנסו למערכת. בחלק מהגנים, הורים מדווחים על רגרסיות קשות של הילדים.
"בנוסף, אנו מבקשים מכן להכין תוכנית ולהסביר להורים כיצד מייצבים את הצוותים בכל אחד מהגנים, כיצד דואגים לילדים ואיך מסייעים להם להתגבר על הקשיים שאיתם הם נאלצים להתמודד מתחילת השנה".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מצוקת כח האדם בגני הילדים הנה סוגייה בוערת ברחבי הארץ. עיריית כפר סבא פועלת בשיתוף ועד הורי גני הילדים למציאת פתרון מיטבי. חשוב להבהיר, חרף מציאות מורכבת זו של מצוקת כח אדם, כלל גני הילדים והצהרונים בכפר סבא פועלים באופן מלא וזאת הודות למאמצים עילאיים אשר מפעיל אגף החינוך לשמור על רצף לימודי למען הילדים והוריהם״.