תושבות ותושבי העיר כפר סבא מרוצים ממקום מגוריהם, מרגישים בטוחים, אוהבים את שכניהם, שבעי רצון מרמת ניקיון העיר, לומדים באוניברסיטאות, משתכרים היטב ומרגישים בטוחים בעיר – כך עולה מסך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו לאחרונה. על פי נתונים אלו, 95.5 אחוז מתושבות ותושבי העיר מרוצים מאזור מגוריהם – מקום ראשון בארץ בקרב רשויות בהן 100 אלף תושבים ומעלה, כשלמקום השני הגיעה תל אביב עם 91 אחוז.
1 צפייה בגלריה
אין כמו כפר סבא
אין כמו כפר סבא
אין כמו כפר סבא
(צילום: שאטרסטוק)
עוד עולה מהנתונים, כי 84 אחוז מהתושבים שבעי רצון מהשטחים הירוקים – מקום ראשון, כאשר את המקום השני תופסת רמת גן עם 77 אחוז. 77.1 אחוז שבעי רצון מרמת הניקיון בעיר – מקום ראשון, כשאת המקום השני תופסת ראשון לציון בפער ניכר, עם 65 אחוז.
גם בשיעור התושבים המרוצים מיחסיהם עם שכניהם מוקמה כפר סבא במקום הראשון עם 91.9 אחוז. אחוז מיחזור הפסולת המוצקה הביתית, מסחרית וגזם הגבוה ביותר נרשם אף הוא בכפר סבא – 47.4 אחוז, כשאת המקום השני תופסת ירושלים עם 42.7 אחוז.
כמו כן, על פי הנתונים, 84.7 אחוז מרגישים בטוחים לצעוד לבד באזור מגוריהם בשעות החשכה ו-94.5 אחוז מרוצים מדירתם.
כפר סבא תופסת את המקום הראשון גם בקרב אחוז התושבים בני 35-55 בעלי תואר ראשון (כשאחריה נמצאת תל אביב) ותוחלת החיים שנרשמה בעיר עומדת בממוצע על 84.6 שנים.
בנוסף, על פי נתוני הלמ"ס שכר הממוצע לחודש לשכירים בעיר עומד על 12,609 ₪ - הנתון הגבוה ביותר בארץ, כשבמקום השני נמצאת תל אביב שם ממוצע השכר החודשי עומד על 11,606, כאשר 74.1 אחוז מהתושבים שבעי רצון ממצבם הכלכלי (מקום ראשון, במקום השני ראשון לציון עם 68.5 אחוז).
נתון מעניין נוסף הוא הנתון לפיו 91.9 אחוז מתושבות ותושבי העיר עושים שימוש באינטרנט, כשאת המקום השני תופסת ראשון לציון עם 91.5 אחוז.