בפעם השנייה בחייו הצליח הרוקח גדי קלרספלד, 56, מהוד השרון להציל חיי אדם: הפעם הראשונה הייתה בתחילת שנות התשעים בעת שהיה בסטאז', הפעם השניה התרחשה ביום שישי האחרון בבית המרקחת של סופר פארם בהוד השרון.
1 צפייה בגלריה
הרוקח גדי קלרספלד. מציל חיים סדרתי
הרוקח גדי קלרספלד. מציל חיים סדרתי
הרוקח גדי קלרספלד. מציל חיים סדרתי
(צילום: פרטי)
תושב הוד השרון ראובן כהן, בן 76, היה בדרכו לקניות בסופר פארם ברחוב בית הבד על דרך רמתיים כהרגלו. בכניסה למקום הוא חש ברע והתמוטט: "המאבטח שבודק את החום בכניסה לסופר פארם הזעיק אותי", משחזר קלרספלד, "רצנו לשם, ומכיוון שיש לי הכשרה גם צבאית וגם במד"א בהחייאה ובטיפול במצבים כאלו, הבנתי שהוא נמצא במצב קשה.
"הוא למעשה לא היה בהכרה לא נשם ולבו לא פעם, פניו היו כחולות והוא החל לעבור תהליך של קישיון בכל הגוף. הבנתי שמדובר בעניין של רגעים בודדים. התחלתי לעסות את ליבו בסדרות של רבע שעה עם הפסקות. במקביל הייתי בקשר טלפוני עם מד"א וגורמי רפואה שונים שהוזעקו למקום. אחרי ההפסקה השנייה, הלב חזר לפעול והוא החל לנשום. בדיוק הגיעו אנשי מד"א חיברו אותו לדיפיבילרטור העניקו לו תרופות והמשיכו בהחייאה עד לפינויו לבית חולים מאיר".
בתו של ראובן, אילנית כהן מהוד השרון, בטוחה כי גדי קלרספלד הציל את חיי אביה: "אני כל כך רוצה להודות למלאך משמים הזה. אני לא יודעת מה שמו בכלל עד שלא סיפרתם לי עכשיו. אנחנו מחפשים אותו. גם הרופאים אמרו שההחייאה שהרוקח נתן הצילה את חיי אבא".
מה מצבו של אביך?
"הוא בסדר גמור, הוא יצא מכלל סכנה. הוא אומנם עדיין מאושפז אבל אנחנו מקווים שהוא ישתחרר בקרוב. הוא גם מאוד רוצה לפגוש את הרוקח. כשהוא ישתחרר נבוא אליו כדי להודות לו ולכל צוות הסופר-פארם שבאמת עזר מאוד".
גם קלרספלד לא ידע את זהותו של האיש שהציל ומה מצבו: "כל סוף השבוע לא ידעתי מה מצבו של האיש והאם הוא בכלל שרד. הייתי די מוטרד מזה, מכם אני שומע לראשונה שהוא במצב טוב, וממש אני שמח. הוא באמת התעורר? זה פשוט נפלא".
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שקלרספלד מציל חיים: "זה פשוט לא להאמין אבל זו הפעם השנייה שזה קורה לי, כמעט באותה סיטואציה רק בהפרש של כמעט 30 שנה. זה היה כשהייתי בסטאז', גם אדם מבוגר שהגיע לבית המרקחת והתמוטט לאחר שלקה בליבו, ושוב, בגלל ההכשרה, הצלחתי לבצע בו החייאה ולהציל את חייו".
אתה מלאך משמים.
"כנראה שהייתי במקום הנכון ובזמן הנכון. זה מראה לנו כמה החיים שבריריים, ואיך ברגע אדם יכול לאבד אותם. וגם חשוב לי להעביר לכל מי שקורא, ללכת וללמוד החייאה. אתם פשוט מצילים חיים עם זה. אתם לא יודעים מה יכול לקרות, אבל כל אדם שיודע החייאה פשוט מגדיל את הסיכוי להצלת חיים".