מזה כמה חודשים שתושבי מרכז כפר סבא חווים הפסקות חשמל חוזרות ונשנות. בסוף השבוע אירעו הפסקות חשמל תכופות מספר פעמים ביממה, דבר שלטענת תושבים, גורם נזק בלתי הפיך למכשירי חשמל. ברחוב אימבר בעיר מתמודדים עם הפסקות חשמל חוזרות ונשנות בשל תקלה בקו המתח המזין את רחוב.
1 צפייה בגלריה
הפסקות חשמל תכופות
הפסקות חשמל תכופות
הפסקות חשמל תכופות
(צילום המחשה: דוברות חברת החשמל)
קראו גם >>>
ליאור, תושב העיר, "ההפסקות התחילו בסוף השבוע הקודם אני גר ברחוב אימבר, אבל אני יודע שהיו הפסקות ארוכות גם ברחוב סוקולוב, הבנים, הרצל ובמקומות נוספים, ויש לציין שאפילו לא ירד גשם אז.
"היו שתי הפסקות חשמל שנמשכו כשעתיים-שלוש בשבת לפני שלושה שבועות ובשבת לפני שבועיים. ביום חמישי שעבר היו שתי הפסקות חשמל שתיהן נמשכו בערך שעה וחצי. בשיחה עם מוקד 103 נמסר לו שמקור התקלה בעץ שנפל ברחוב אבן עזרא, ליד קניון G, הנמצא מרחק של קילומטרים אחדים מרחוב אימבר.
בנוסף לאי הנוחות, יש חשש גם לפגיעה גם במכשירי החשמל הביתיים "מי יחזיר לי כסף, על מכשירי החשמל, אם יתקלקלו"? תוהה ליאור, ומוסיף כי "צריך לרכוש מגיני ברקים כדי לא להסתמך על חברת החשמל".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדי שנה בעונת המעבר חברת החשמל יוצאת במסע הסברה ללקוח על המשמעויות של שינוי מזג האוויר על רשת הולכת החשמל. השילוב של אבק שמצטבר על הרשת, עם לחות גבוהה וגשם מייצרים קצרים וגורמים לפגיעה בתשתיות. לצד זאת, ענפים שטרם נגזמו נוגעים בכבלים ויוצרים ניתוקים.
אכן, היו מספר הפרעות בקו המתח המזין את רחוב אימבר בכפר סבא. אספקת החשמל הוחזרה תוך זמן קצר. החברה פועלת למען שיפור אמינות אספקת החשמל באזור ועושה כל מאמץ בכדי להימנע מהפרעות דומות".