בשל עיכובים שונים, פורסם אתמול (שני) דו"ח הבקרה למחצית השנייה של 2019 של משרד התחבורה, חצי שנה לאחר שבוצע.
1 צפייה בגלריה
מטרופולין. דירוגים נמוכים
מטרופולין. דירוגים נמוכים
מטרופולין. דירוגים נמוכים
(צילום: יוגב עמרני)
הדו"ח שמפרסמת הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מתבסס על בקרה אלקטרונית וסמויה למספר הנסיעות המבוצעות, לדיוק במסלול ובזמנים, התנהגות הנהג, ניקיון האוטובוסים והתחנות, וסקרי שביעות רצון של הנוסעים.
על פי הדו"ח, דן באר שבע ודן בדרום דורגו ראשונות עם ציונים של 90.74 ו-88.09 בהתאמה. שלישית דורגה חברת נסיעות ותיירות הקטנה הפועלת באזור נצרת עם 85.3. רביעית דורגה חברת התחבורה הציבורית שמפעילה מועצה אזורית גולן בציון 85. נתיב אקספרס, הפועלת בנהריה, בעכו, בקריות ובגליל, סיימה חמישית עם ציון של 82.57.
במרכז הדירוג נמצאות סופרבוס 80.82, ש.א.מ 80.61, ג'י בי טורס 78.59 ואחריהן בפער משמעותי, אגד עם ציון 67.46 ואפיקים 67.10. בחמישייה האחרונה נמצאות קווים 65.41, אגד תעבורה 63.9, גלים 57.37 ומטרופולין עם ציון של 54.76.
בדירוג על פי אשכולות המצב חמור יותר:
אשכול חדרה שמופעל על ידי אגד מוליך את הדירוג בציון של 91.34. אחריו שני אשכולות דרומיים, של דן באר שבע, אחריהם אשכול העמקים של סופרבוס ואשכול חיפה עירוני של אגד. והאשכולות הגרועים הם: עוטף ירושלים של אגד תעבורה, מזרחי רמת גן, רהט והנגב המערבי של גלים, מזרחי בני ברק של דן ואחרון שרון חולון מרחבי של מטרופולין עם ציון של 52.98 וירידה של 11% בציון לעומת המחצית הראשונה של 2019.