סמ"ר עמית חיו, בן 21 מכפר סבא, מפקד ורס"פ בגדוד המעברים ארז, בראיון מיוחד לקראת גיוס לוחמי ולוחמות המעברים החדשות.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר עמית חיו. "נמצאים כאן כדי להגן עליכם"
סמ"ר עמית חיו. "נמצאים כאן כדי להגן עליכם"
סמ"ר עמית חיו. "נמצאים כאן כדי להגן עליכם"
(צילום: דובר צה"ל)
עמית גר בכפר סבא יחד עם משפחתו. שיחק 10 שנים כדורסל עד כיתה י"א ותמיד חיפש להגיע לשירות משמעותי בצבא.
כבר יותר משנתיים משרת עמית כלוחם במעברים ומסכל ניסיונות לפיגועים והברחות אמל"ח לשטח מדינת ישראל: "בתור לוחם מנעתי הברחות של סכינים, מתחזים ושל סחורה לא חוקית. בתור מפקד נכחתי בשלושה ניסיונות פיגוע במעבר קלנדיה והמסקנה היא תמיד להיות דרוכים ומוכנים לכל תרחיש, בידיעה שאתה קו ההגנה האחרון בין המפגע לבין שטח מדינת ישראל. המטרה היא תמיד למנוע את הפיגוע הבא ולשמור על מרקם חיים תקין ביהודה ושומרון".
עמית החל דרכו כלוחם והתקדם להיות מ"כ ורס"פ בפלוגה א'. "ההרגשה של לעמוד על המשמר בגבולות המדינה היא תמיד הרגשה עילאית ויש בי תמיד את הרצון למנוע מאירועי טרור להיכנס לתוך המדינה שלנו ולשום משפחה במדינה הזאת. זו הסיבה המרכזית וההרגשה המיוחדת שגורמת ללוחמים כאן לקום בבוקר ולתת מעצמם גם שקשה, כשעייפים ובקושי מרגישים את הרגליים. אנחנו נמצאים פה 24/7 במטרה להגן עליכם. בקור הכבד ובחום הלוהט של ירושלים".
מה עושים בתפקיד בשגרה?
"לוחם מעברים אולי נשמע כתפקיד שולי שלא נמצא תחת חיל הרגלים או כל זרוע לוחמה אחרת בצבא. אבל הלוחמים כאן עובדים 24/7 במשימות שלא נגמרות אף פעם ותמיד יש הפתעות. קמים כל יום ב03:00 ו-04:00 בבוקר - בקור הכבד ובחום הלוהט של ירושלים. עומדים 8 שעות ותמיד מוצאים את האחד שמנסה להיכנס ולא משנה באיזו צורה - תמיד עוצרים אותו. אנחנו מדברים על נסיונות הברחה של בשר, ביצים, אמל״חים מכל סוג שהוא ואת הכל ראינו ונמשיך לראות, זאת המטרה, סיכול כל ניסיון הסתננות, הברחה וכמובן פח״ע לתוך שטח המדינה".
2 צפייה בגלריה
"נמצאים בחום ובקור כדי להגן על אזרחי המדינה"
"נמצאים בחום ובקור כדי להגן על אזרחי המדינה"
"נמצאים בחום ובקור כדי להגן על אזרחי המדינה"
(צילום: דובר צה"ל)
יש לך רגעים משמעותיים שזכורים לך מהשירות?
כל הקורס מ״כים הייתה חוויה אחת גדולה, מהשיעורים, לריצות ולניוויטים. חזרתי לגדוד עם חיוך על הפנים אחרי תקופה משמעותית של למידה ורצון לפקד ולהשפיע. לאחר מכן קיבלתי צוות של 9 לוחמים שכל אחד מהם בצבע. לפקד ולהוביל במיוחד בגדוד זו חוויה עצומה כשאתה מחלק את התפקיד למפקד משימה במעברים בנוסף לפיקוד הישיר והיומיומי על החיילים שלך. כל יום הוא הרפתקה. לאחר כ-5 חודשים עזבתי את הצוות ועברתי להיות רס״פ מעברים בפלוגה. תפקיד שגורם לי ללמוד יום יום משהו חדש על הגזרה, ללמוד לתחזק אותה, להבין תמיד מי האויב הפוטנציאלי שתמיד נמצא שם ולעמוד מולו עם גב זקוף בעזרת פלוגה שלמה. לדעת לשתף פעולה עם כלל הכוחות שאיתנו בגזרה, ולהצליח לבצע את המשימה - לשמור על ביטחון המדינה".
האם יש לך סיפור מיוחד שקשור לפיקוד על החיילים לאורך השירות?
"יש המון. כמו שאמרתי כל חייל בצבע, וכל אחד הוא טיפוס אחר. היה לי חייל שאהבתי מאוד, הוא תמיד ידע לעשות בעיות ולהתלונן על כל דבר אפשרי. הבן אדם עבר שינוי משמעותי ויצא לקורס מ״כים והפך מחייל בעייתי אצלי - למ״כ במחלקה שהייתי. מוביל, משפיע ונותן הכל מעצמו. אין נחת גדולה מזו".
איך אתה מרגיש שהצבא תרם לך והאם יש תכניות לעתיד?
"הצבא גרם לי להתפתח בכל צורה שהיא, מטירון בבה״ד 13, ללוחם ומפקד בגדוד, ואז רספ״מ הפלוגה. מסלול שפיתח אותי וגרם לי להבין המון על עצמי. ועל המשמעות של לוחם בצה״ל. על העתיד כרגע אני פחות חושב, הוא תמיד יהיה שם. כרגע מה שחשוב זה ליהנות כמה שיותר עם כל החברים בצבא ולצבור כמה שיותר חוויות כי הן בחיים לא נגמרות".