צנתר נוזלים פגע ביד החולה והפך אותה לנכה: כמעט כל מי שהיה מאושפז בבית חולים מכיר את ההליך של "פתיחת וריד" וחיבור צנתר לנוזלים. הליך כמעט שגרתי. אלה שבמקרה של תושבת העיר כבת 35 , ההליך הזה, בבית החולים מאיר בכפר סבא, הפך אותה לנכה, כך נטען בכתב תביעה שהוגש לבית משפט המחוזי בת"א נגד שירותי בריאות כללית – בית החולים מאיר.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, מומחה לתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף, טוענת תושבת העיר כי לפני כשנתיים הגיעה לבית החולים לביצוע צינתור לבבי פשוט, לצריבה נקודתית של עצב בשריר הלב, ואמורה הייתה להשתחרר באותו היום או למחרת. הצוות הרפואי עשה מספר ניסיונות להחדיר צנתר לנוזלים בזרוע ימין, ללא הצלחה, ולאז ניסה להחדיר את הצנתר בזרוע שמאל, פעם אחר פעם עד שהצליח.
"בהחדרת הצנתר חוותה התובעת כאב חד, שונה, מהניסיונות האחרים, צווחה והתפתלה מכאבים" נטען בתביעה. למרות זאת, הצוות הרפואי השאיר את הצנתר במקומו והזליף נוזלים דבר שגרם לדימום פנימי בזרוע. האישה התלוננה על המשך הכאבים וחוסר הנוחות באזור הצנתר, אבל הצוות המטפל "ביטל פעם אחר פעם את דבריה ותלונותיה בתואנה שהכאב הוא כאב רגיל וטבעי". בנוסף תללונותיה לא נרשמו בדיווחים הרפואיים.
האישה שוחררה למחרת עם שטף דם גדול. כעבור כמה ימים הגיעה למיון עם תלונות על נימולים בידשמאל ובאצבעות וחוסר תחושה. בהמשך עברה בדיקות ובירורים רפואיים ועברה ניתוח העברת גידים לשיפור יישור האצבעות. לטענת עורך דינה "מאישה ואמא עובדת ומתפקדת, נפלטה התובעת בנכותה למעגל האבטלה, הנתמכת בגמלת נכות כללית".
2 צפייה בגלריה
עו"ד כרמי בוסטנאי | צילום: יח"צ
עו"ד כרמי בוסטנאי | צילום: יח"צ
עו"ד כרמי בוסטנאי | צילום: יח"צ
בנוסף, "היעדר תיעוד ברשומה הרפואית הכשיל המשך טיפול בפגיעה העצבית בביקוריה השונים בקופת החולים ובמיון, ומהווה אף הוא כשל טיפולי". לדבריו, "על הצוות הרפואי היה להוציא את המחט, להורות לתובעת להרים את היד ולקרר את האזור. טיפול פשוט כזה היה מונע את הנזק בסבירות גבוהה". לדעת המומחה נותרו לאשה 40% נכות בשל שיתוק חלקי ועוד 10% נכות בשל צלקות ניתוחיות.
התביעה מציינת כי יד שמאל היא היד הדומיננטית של האישה והפגיעה גרמה לשיתוק הגפה. "המקרה החמור דנן הינו דוגמה להתנהגות המערכת כ'יודעת כל', מערכת שביטלה את תלונות החולה בזלזול, ופגעה באוטונומיה שלה על גופה, וגרמה לה לנזקים קשים ובלתי הפיכים" נטען.
גובה הפיצוי הושאר להחלטת בית המשפט.
מדוברות בית החולים מאיר טרם נמסרה תגובה.