לראשונה בכפר סבא: בחול המועד סוכות יתקיים בקריית ספיר ובהיכל התרבות העירוני פסטיבל ייחודי במינו – פסטיבל תרבות מונגשת, במסגרתו הוזמנו לעיר עשרות ילדים עם מוגבלויות והוריהם מישראל ומדינות האזור.
2 צפייה בגלריה
צילומים: יח"צ, מקסים ריידר
צילומים: יח"צ, מקסים ריידר
צילומים: יח"צ, מקסים ריידר
מטרת הפסטיבל, המתקיים ביוזמת עמותת "תו המשווה" ובשיתוף המשרד לשיתוף פעולה אזורי, להפגיש ילדים ובוגרים עם ובלי מוגבלויות, לחוויית תרבות משותפת. בפסטיבל מופעים מוזיקליים, הצגות וסדנאות בעברית ובערבית, ולהם ערך משותף - קבלת האחר והנאה מהשונה. הכניסה לפעילויות בחינם (או בתשלום סמלי) – בהרשמה מראש.
בנוסף, במסגרת האירוע יתרמו 50 מכשירי שמיעה לילדים כבדי שמיעה ומעוטי יכולת באדיבות "מדטון-הדים".
הפסטיבל, שיתקיים ביום שלישי, 15.10 (חול המועד סוכות) יכלול כאמור הצגות לילדים, תזמורת על גלגלים – במסגרתה הופכים אופניים וכיסאות גלגלים לנכים לכלי נגינה, כיתות אמן, מופע חגיגי משותף בשילוב רקדני דבקה, מופע של הזמרת והיוצרת רוני גינוסר – המשתפת חוויות מחייה על הספקטרום האוטיסטי.
הפסטיבל יסתיים במופע פתוח לקהל (בעלות סמלית של 20 ₪) - "נוגעים בצלילים עם בטהובן" - הצגה מוזיקלית פורצת דרך ,זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018. ההצגה, שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה, מתאימה לכל הילדים. באמצעות טכנולוגיה ייחודית, הילדים רואים ואף מרגישים את צלילי תזמורת "סימפונט רעננה" המנגנת על הבמה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף. חשוב להדגיש, כי מופעים יתורגמו לערבית ולשפת הסימנים.
2 צפייה בגלריה
צילום: מקסים ריידר
צילום: מקסים ריידר
צילום: מקסים ריידר
רינת אבישר, מנכ"לית עמותת "תו המשווה": "חלמנו ב'תו המשווה' ליצור פסטיבל לתרבות מונגשת לכל המשפחה, המפגיש בין אנשים עם וללא מוגבלויות, לחוויית יצירה משותפת - והנה זה קורה. זו הזדמנות להודות מקרב לב לשותפים הנפלאים שמאפשרים את קיום הפסטיבל: ראש העיר כפר סבא רפי סער, עיריית כפר סבא, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מפעל הפיס, מקדונלד'ס ו'מדטון-הדים', שתרמה עשרות מכשירי שמיעה חדשים שיינתנו באירוע לילדים לקויי שמיעה מעוטי יכולת. בקרוב נגשים חלום וניצור לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר".