1 צפייה בגלריה
מיכל נגרין. צילום: יריב כץ
מיכל נגרין. צילום: יריב כץ
מיכל נגרין. צילום: יריב כץ
אחת מרשתות התכשיטים והאופנה המצליחות בארץ ובעלת חנויות רבות ברחבי העולם, "מיכל נגרין", נסגרת לאחר כשלושה עשורים בשל הפסדים כספיים. 120 העובדים נמצאים עתה בחוסר ודאות וחוששים שייאלצו ללכת הביתה.
הרשת מונה נכון להיום 13 סניפים בארץ, כאשר שבעה בבעלות הרשת ושישה מופעלים באמצעות זכיינים וברחבי העולם בהן, טוקיו, סינגפור, מדריד וכו'. קיימים עוד 22 סניפים המנוהלים על ידי זכיינים.
נגרין נאלצה השבוע לבשר לעובדי החברה על הפסקת פעילות הרשת, שתפעיל את החניותיה עד לסיום המלאים הקיימים. באתר YNET דווח כי המעצבת הראשית והבעלים של הרשת, מיכל נגרין, אמרה לעובדיה כי "בצער רב ובכאב גדול אנחנו נאלצים לומר לכם שהדרך שלנו הסתיימה, ואנחנו נאלצים לסגור את מפעל חיינו שהשקענו בו את הלב הנשמה וכל כספנו.
"כולכם אני מניחה הבנתם שקורה משהו, נאלצנו להצטמצם לבניין אחד, פיטרנו עובדים, חשבנו שנוכל לעשות שינויים בעסק ולהוביל אותו למקום טוב יותר, לקחנו יועצים חיצוניים שנכנסו לעובי הקורה, התחלנו תהליך שנראה מבטיח ונכון אך לצערנו בשבוע האחרון הבנו שהבור הכספי עוד עמוק בהרבה ממה שחשבנו, ואין לנו את הכסף והיכולת להמשיך להפעיל את כל המערך הזה.
עוד הוסיפה נגרין: "כל הכסף הפרטי שצברנו לאורך השנים, עשרות מיליוני שקלים, הושקעו בעסק שלנו כדי להמשיך לגלגל אותו, מתוך אמונה ותקווה במפעל החיים שלנו ובהמשך העשייה שלנו כאן בארץ, ולשמש מקור פרנסה לכולנו. עכשיו הגענו לשקל האחרון, ואנחנו מבינים שאין לנו ברירה, ואין מוצא אלא בסיום דרכה של החברה.
"זה יום עצוב ונורא בשבילנו. כמו שעצוב לי על עצמי, עצוב לי עליכם על שאתם מאבדים את מקום עבודתכם. עשינו כל מה שיכולנו על מנת לסייע לכם ולאתר את האדם שמתמחה בליווי עובדים במשברים מסוג זה, אשר יסייע לכם בדרך הטובה ביותר להגן על זכויותיכם ויעזור לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם, כולל את שכרכם ויתר הזכויות עבור העבודה אצלנו, וכן למי שלא ימצא עבודה חדשה לתשלום דמי אבטלה שמגיעים לכם על פי החוק.
לצערי, לנו אף אחד לא דואג במצב הקשה שנקלעו אליו, ולנו לא נותר אלא לסיים בדרך הזו כי פשוט אין לנו ברירה. אני מבקשת סליחה מכולכם שניסיתי ללכת עם החלום שלי ונכשלתי.
נגרין הודתה לעובדיה על כל השנים היפות שחוותה עימם והתנצלה על השנים האחרונות שהיו קשות ונוהלו בסגנון שהוביל אותם לדבריה לרגע הקשה הזה. "אני אוהבת אותכם מאד ומאחלת לכם בכל ליבי שתצליחו בהמשך חייכם. צר לי שכך אנחנו מקבלים את תחילת השנה החדשה, הלב שלי בוכה והנשמה לא מוצאת מנוחה".