הישראלים טסים לחו"ל על מנת לציין את החגים הקרבים בחודש אוקטובר, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי Agoda.com, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר מגלה כי 36% מהישראלים מתכננים חופשה בחו"ל בתקופת החגים. הסקר החדש מצביע על המגמות וההעדפות של הישראלים כאשר הם מתכננים חופשה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
עלות החופשה הינה השיקול העיקרי עבור כ-50% מהישראלים כאשר מתכננים חופשה משפחתית. שיקולים נוספים שצוינו בסקר היו אטרקציות ופעילויות ביעד (26%), המרחק בין מקום הלינה לפעילויות והאטרקציות (12%), אוכל ומסעדות ביעד (8%) ולבסוף המתקנים במקום האירוח (5%).
26% מתושבי השרון מצהירים כי הם הכי מצפים למנוחה ופסק זמן מהעבודה בזמן החופשה. זאת, לעומת 39% מהמשיבים תושבי ירושלים והסביבה 24% מאיזור הצפון, 24% מתושבי הדרום, ו-35% מתושבי המרכז. לגבי סוג החופשה, הנתון שעולה הוא שדווקא תושבי הדרום בחרו בחופשת חוף מרגיעה כחופשה האידאלית שלהם (19%), זאת לעומת 5% בלבד מתושבי איזור ירושלים, 11% מתושבי הצפון, 17% מתושבי השרון ו- 13% מאיזור המרכז.
החופשה המשפחתית האידיאלית עבור הישראלים
קרוב לרבע מהישראלים (22%) ישמחו לבקר ביעד חדש שהמשפחה עדיין לא בקרה בו, בעוד ש כ- 38% מעוניינים לנסוע למקום בו לכל אחד מבני המשפחה יש מה לעשות וליהנות. אלה צויינו כיותר חשובים מחופשה בטבע (15%), חופשת חוף מרגיעה (14%) וחופשה פעילה עם מסלולי טיול וספורט (11%).
עוד עולה מהסקר כי הישראלים מצפים לחופשה בעיקר על מנת לבלות זמן איכות עם המשפחה (43%) וכן לקחת הפסקה מהעבודה ולהירגע (29%). חוויות קולינריות הינן בתחתית סדר העדיפויות (4%), זאת, בעוד ש 16% מדווחים כי הם מצפים להתנסות בדברים ופעילויות חדשות וללמוד על תרבויות חדשות (8%).
עבור אלה שיטוסו בחודש אוקטובר, התקופה הקצרה ביותר בה ישהו בחו"ל הינה 3 ימים, ועבור 7 מ-10 נופשים לפחות שבוע. זאת, בעוד 22% יטוסו לתקופה ארוכה יותר של 8-14 ימים.