בכל פתיחת שנת לימודים או סיומה של חופשה - חוזרים תושבי שכונת קפלן, המתגוררים בסמוך לבית הספר הדמוקרטי, לעמוד מדי בוקר בפקקים המתמשכים. עם הצטרפותם של תלמידים נוספים למתחם בית הספר - הולך וגובר העומס התעבורתי, אך פתרון ראוי טרם סודר.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
תושבת רחוב תרי-עשר מספרת בייאש על הבלגן הגדול באזור: "כל בוקר אנחנו נאלצים לצאת מהקצה השני של השכונה. הורים מורידים את הילדים באמצע הכביש כי האוטובוסים חוסמים את המדרכה. יש שכנים שבנו את הגדרות על המדרכה ומוציאים את הפחים החוצה, אז הילדים הולכים על הכביש. עם כל האוטובוסים והמכוניות, יש גם פקקים וגם סכנה".
יוסי, תושב רחוב אביגיל, מעיד גם הוא על הבעיה: "למרות שיש מגרש ענק שאפשר לחנות בו, ההורים מעדיפים לעצור קרוב לבית הספר ולחסום את המכוניות. רחוב תרי עשר עמוס לגמרי, וכשמגיע אוטובוס בכלל אי אפשר לעבור. הבלגן והעומס בבוקר הוא לא נורמלי. עכשיו כשהגדילו את מספר הכיתות הבעיה רק החריפה".
"אנחנו חווים את זה מדי בוקר וזה פשוט סיוט", מוסיפה שרית, תושבת רחוב דבורה הנביאה, "הבעיה קיימת גם בצהריים, כשבאים לקחת את הילדים. אנשים פתאום עוצרים באמצע הרחוב, ואי אפשר לעבור לא ימינה ולא שמאלה. אין טווח ראייה, והילדים שבדרך עלולים להיפגע". תושבת נוספת בשכונה, מספרת: "בכל בוקר ההורים שמביאים לבית הספר הדמוקרטי
עושים סיבוב על מעבר החצייה שבפינת תרי עשר. מדובר במעבר חצייה שילדים הולכים בו. אמנם יש מעביר דרך, אבל עדיין זה לא בטיחותי".
תושבי השכונה מעידים על פתרון ברור הנראה לעין וניתן ליישום: "יש רחבת חול ענקית ליד בית הספר, שאם יקצו אותה לחניה, ההורים יוכלו להחנות ולהוריד את הילדים בצורה בטוחה ונורמלית במקום להיכנס לרחובות הפנימיים וליצור כאוס וסכנה".
מעיריית כפר סבא נמסר: "הנושא נמצא בטיפול ובימים אלו בוחנת עיריית כפר סבא הקמת מתחם מסודר להורדה ולהעלאת תלמידים, בהתאם לתוכנית שתוכננה לאזור".