עיריית כפר סבא, באמצעות אגף נוער, צעירים וקהילה, מציג יוזמה חדשנית ברמה ארצית – הקמת להקת תנועות הנוער, בהובלת מדור הדרכה ומנהיגות צעירה ובניהול מוזיקלי של מרכז המוזיקה העירוני גלריה 29.
1 צפייה בגלריה
צילום: עיריית כפר סבא
צילום: עיריית כפר סבא
צילום: עיריית כפר סבא
הלהקה תהיה מורכבת מבני נוער בכיתות ט'-י"ב, הפעילים בתנועות הנוער בעיר. בני הנוער יגיעו לימי אודישנים מסודרים במהלך חודש ספטמבר, שיתקיימו במבני התנועות ברחבי העיר ובמרכז המוזיקה גלריה 29.
לאחר שייבחרו הזמרים והזמרות, הלהקה תיפגש פעם בשבוע לחזרות ותצא להופעות בהתנדבות באירועים ובמפעלים עירוניים. לאורך השנה יתקיימו סדנאות אומן וקורסים רלוונטיים ללהקה, ימי גיבוש והווי, בכדי לאחד בין חברי הלהקה.
בכפר סבא מופעל מודל ייחודי של שיתופיות בין תנועות הנוער, החל מפורומים חודשיים, דרך הובלת אירועים ופעילויות משותפות למען הקהילה, וכלה בהמנון תנועות משותף ועוד. המטרה המרכזית היא לחשוף ולקדם את המודעות ואת החשיבות הרבה לתנועות הנוער בעיר, ולהזמין כל נערה ונער לקחת חלק בתנועות השונות הפועלות בעיר.
האודישנים יתקיימו ב- 10.09 בקן החדש של הנוער העובד והלומד ובקן מרום של השומר הצעיר, ב-24.09 בשבט שליט ובשבט רכז של הצופים, וב-25.09 יתקיימו אודישנים עבור חניכי תנועת כנפיים של קרמבו בגלריה 29.
ראש העירייה, רפי סער: "עיריית כפר סבא מעודדת את פעילות תנועות הנוער בעיר, המנחילות ערכים של מנהיגות חברתית, מעורבות בקהילה, התנדבות וערבות הדדית, ואף פועלת להקמת מבני קבע לתנועות. אני מברך על היוזמה החדשה וסמוך ובטוח כי הלהקה שתוקם תביא כבוד וגאווה לעירנו, כפי שמביאים בני הנוער של כפר סבא כבר היום".
חבר המועצה ומחזיק תיק נוער וצעירים, אמיר קולמן: "במסגרת פעילות תנועות הנוער בעיר, אנו מעודדים חיבורים ומפגשים בין חברי התנועות השונות, באופן שיכירו אחד את השני ויפעלו יחד למען הגשמת מטרות משותפות. יוזמה זו מצטרפת ליוזמות ולפעילויות משותפות נוספות המתקיימות בין תנועות הנוער ועל כך גאוותנו".
חוה הייטי-אללי, מנהלת מחלקת הנוער ומי שיזמה את הקמת הלהקה: "המטרה העיקרית של היוזמה היא שכלל בני הנוער יצטרפו לפעילות בלתי פורמאלית משמעותית בשעות אחר הצהריים. תנועות הנוער מהוות את אבן היסוד ליצירת בוגרים מחויבים, פורצי דרך ומשפיעים בחברה בה הם חיים".