הורים לילדי גן עופר בשכונת ותיקים בכפר סבא פתחו א שנת הלימודים באכזבה גדולה. לדבריהם הגן נפתח בצורה מוזנחת, ללא שיפוצים, כאשר עזובה וחוסר היגינה שולטים בו. 📷
מורג יעקובוביץ, יו"ר ועד הורי הגן: "אני פגועה קשות מהמערכת המנהלתית של עיריית כפר סבא. יומה הראשון של שנת הלימודים היה עבורי ועבור ילדי ועוד רבים מההורים והילדים, חוויה לא נעימה ומאכזבת במיוחד. כל מה שהובטח לא קויים. הרגשתי כאילו עבדו עליי".
מה הובטח?
"לפני סוף השנה פנינו למנהלת מחלקת גני ילדים בכפר סבא, לאחר דרישות וקריאות מרובות במשך שנה שלמה על מזגן לא תקין בגן בחום נוראי ומגוון תקלות לא בטיחותיות בגן במטרה לשנות ולהכשיר את הגן לכבוד השנה החדשה. ולכבוד כמות הילדים שגדלה השנה ל-32.
"התלוננתי על דברים בסיסים כגון: החול המטונף שילדינו אמורים לשחק בכיף במהלך השנה. ולצערי הוא לא הוחלף. החול מריח מצואה של חתולים, לא נקי ולא היגייני, בלשון המעטה. גם המזגן שקיים שנים רבות, מיומו הראשון בגן, הוא מזגן מיושן שעובד לסירוגין על אוורור כי לא מותאם לגודל הגן. ביקשנו להחליפו ולהוסיף עוד מזגן.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"בנוסף, החצר האחורית עלובה. קיימים רק שני מתקנים ישנים מלפני 40 שנה. החצר גדולה ולא מנוצלת כראוי. החצר מטונפת מעלים ללא צילייה. כל הגן מסביב מלא סימנים של עובש שילדינו סופגים בזמן משחקם בחוץ. בכניסה לגן יש בלטה בולטת המסכנת את בטיחות ילדינו. באופן אישי, הילד שלי רץ ונפל ממנה. ואם זה לא מספיק, אז בגן יש רק 5 שולחנות שאמורים לספק 32 ילדים. ועוד ועוד".
יעקובוביץ ממשיכה את הסאגה לדבריה ואומרת, כי "קיבלתי ממנהלת הגנים תשובה אוהבת ומפרגנת. מטעם עריית כפר סבא התקשרו אליי אליי לאחר מכן ומסרו לי שהעניין בטיפול. בכל הימים בהם נשאר לסוף החופש באו משלחות והובטחו הבטחות למזגן חדש ושולחנות חדשים, צביעת הגן וכל מה שאפשר לעשות על מנת לקבל את ילדינו המתוקים לכבוד השנה הבאה".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
ומה קרה בפועל?
"חשכו עניי כשנכנסתי ביומי הראשון לגן. הכניסה נראית מזעזעת ומוזנחת ולא מזמינה. המבנה לא נצבע מבחוץ ועודו עם עובש. המזגן לא מורגש בכלל בגן בכמות הילדים ורק מורגש בפינת היצירה ולא בפינת המשחקים. הגינה מטונפת ומסריחה מצואת חתולים. יש המון עלים.והכי נורא זה שנתקלנו בג'וקים במטבח.
"אני חייבת להיות גלויה ולהביע את חששי לשלוח את בני לגן השנה עקב כך שלא נעשתה הדברה ושהוזנחו בקושתינו הכה בסיסיות".
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא הובילה בקיץ האחרון מהלך חסר תקדים בהיקפי שדרוג, שיפוץ והרחבת מוסדות החינוך בעיר. כל הטענות המועלות בפנייה ייבדקו לעומק ויטופלו בהתאם לצורך".