הורי גן ספיר בכפר סבא הודיעו השבוע על השבתת הגן ב־1 בספטמבר, לאחר שלא נענתה בקשתם לפגישה עם צוות הגן וכל גורמי החינוך בעיר, כדי לדון במצב הגן ובגיבוש תוכנית עבודה. במהלך השבוע הסירו ההורים את האיום לאחר שנודע להם כי ההסתדרות מונעת מהגננות והצוות להיפגש עם הורים בחופש כצעד מחאה.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
לפני כשבועיים וחצי פנתה טל הרן, אחת האימהות בגן, בשם כל ההורים לראש העירייה רפי סער ולשורה של בכירים בעירייה, וביקשה את התערבותם הדחופה. "גן ספיר עבר שנה לא פחות מאיומה", כתבה הרן, "שתי סייעות שהועזבו בגין חשש לאלימות כלפי ילדים, צוות שהתחלף אינספור פעמים ועוד. הגננות המובילות של הבוקר וכן של הצהריים הודיעו בסוף השנה שלא ימשיכו. הגננת הראשית אינה עונה להורים כבר כמה שבועות ואנו חוששים שאינה ממשיכה איתנו, מבלי שיידעו אותנו. ילדינו אמורים לעלות לכיתה א' בתום השנה הבאה. אנו זקוקים לעירייה שתיקח אחריות ותעשה מעשים. הגן ייכנס השנה לפיילוט ואנו לא יודעים אפילו מי האחראי שילווה אותנו".
ההורים דרשו לקיים פגישה דחופה עם ראש העירייה ועם הגורמים המעורבים, שמטרותיה קבלת צוותי חינוך "טובים ומנוסים, מקצועיים ואכפתיים, שישברו את מעגל ההזנחה שנוצר כאן". ההורים דרשו להיפגש עם הצוותים לפני תחילת השנה, בליווי אנשי מקצוע שידריכו אותם. עוד דרשו לקבל תוכנית עבודה שנתית לגן, שתכלול יעדים לביצוע ופיקוח מטעם העירייה.
"המצב כרגע הוא ש־17 ילדים ממשיכים עוד שנה בגן עם צוות שאינם מכירים ואנחנו לא יודעים כלל מה הכשרתו. אין לנו מושג כיצד יוכנו לכיתה א'", כתבו ההורים, "אין בכוונתנו להיקלע לסחבת ותשובות ריקות". השבוע, התברר להם שלגננת החדשה אין תוכנית ליווי, אין צוות מלא ולא נקבעה פגישה עם גורמי החינוך בעירייה ועם צוותי הגן.
ביום שישי השבוע ננפגשו ההורים עם נציגי העיריה והחליטו לא לממש את איום השביתה: "נפגשנו עם אביבה מורדקוביץ מנהלת מחלקת גנים ועם ד"ר אורי ארבל גנץ מנהל אגף החינוך. שהבטיחו שייקבעו לנו עוד שתי פגישות עתידיות עם מנהל האגף יחד עם אהובה דור המפקחת של משרד החינוך לבדיקת מצב הגן. לדבריו, נקבל תכנית "מגן" לחצי שנה ותיבחן אפשרות לשנה במידת הצורך".
מהעירייה נמסר: "העירייה נערכה לפתיחת השנה בחשיבה ממוקדת ובמלוא תשומת הלב, והורי גן ספיר קיבלו מייל אישי מהגננת בנוגע לפתיחת השנה ולצוות הגן".