מכתב שהגיע לידי "מיינט כפר סבא" ושמקורו בעורך הדין ד"ר ישגב נקדימון המייצג על פיו את עיריית כפר סבא, נשלח אתמול (ד') לדף חדשות כפר סבאי. במכתב מתואר כי דף החדשות פירסם לפיו "דברי לשון הרע חמורים וכוזבים על עיריית כפר סבא ונושאי המשרה בה".
בעמוד החדשות המדובר פורסם ביום שני האחרון הפוסט הבא: "פרסום ראשון : בקרוב ימונה מנכ"ל חדש לעיריית כפר סבא, במקום איתי צחר ?!!! "בדרך עוד 4 מנהלים , זה חלק מהשינויים הארגוניים של ראש עיריית כפר סבא רפי סער " !!! מי הבא בתור ומי בתור הבא ? לנו כבר ברור !!!!!!!" (טעויות במקור, א.י). בנוסף, הוצמדה למילים תמונתו של המנכ"ל איתי צחר.
1 צפייה בגלריה
עיריית כפר סבא | צילום: איתמר רותם
עיריית כפר סבא | צילום: איתמר רותם
עיריית כפר סבא | צילום: איתמר רותם
במכתב שנשלח על ידי עורך הדין נקדימון מודיעה העירייה דרכו חד משמעית "כי מדובר בפרסום שקרי". כמו כן, מציין העורך דין: "למותר לציין, כי פרסום שקרי זה עולה כדי הוצאת לשון הרע חמורה כלפי העירייה, ראש העירייה מר רפי סער, ומנכ"ל העירייה מר איתי צחר לפי סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 (להלן: חוק איסור לשון הרע), והוא מהווה עוולה אזרחית של הוצאת לשון הרע לפי סעיף 7 לחוק איסור לשון הרע".
כמו כן, נכתב כי העירייה ונושאי המשרה יוכלו לתבוע פיצוי העולה על 70,000 שקל בגין הפרסום השקרי לטענתם, וזאת מבלי להוכיח נזק בבית משפט. עם זאת, הם זכאים לתבוע פיצויים גבוהים בהרבה במקרה שייבקשו לאור הנזק שנגרם ועלול להיגרם מהפרסום.
העירייה, באמצעות עורך הדין נקדימון, הפצירה בדף החדשות להסיר את הפרסום על מנת להפחית מהנזק שנגרם, ולפרסם הודעת התנצלות ברורה ומפורשת, אשר תכלול הבהרה חד משמעית כי "אין אמת בטענות שהועלו בפוסט, כמו גם הבעת צער על הפגיעה שנגרמה לעירייה ולנושאי המשרה בה כתוצאה מפרסום הדברים השקריים". עם זאת, מציין נקדימון, כי אין בטענות שהועלו במכתב לגרוע מהזכויות והטענות העומדות לנושאי המשרה בעירייה.
יש לציין, כי נכון לשעות אלו, מפעיל דף הפייסבוק המדובר, לא שעה למכתבו של עורך הדין נקדימון, והותיר את פרסום הפוסט מעורר המחלוקת על כנו. כמו כן, ענה מפעיל הדף לעירייה במילים הבאות: "אף אחד לא יכול להפחיד אותי בעירייה ולהגיש נגדי הוצאת דיבה על מה שקרה לא מזמן. אף אחד לא יכול להפחיד אותי, כי יש לי פה מלא חרא להוציא עליכם. יש פה באר של בלאגן".