"לא זוכר מתי רעדתי פעם ככה", כתב דורון בלדינגר, יוזם סיירת השכונות המערביות, ואדם שפוגש סכנות על בסיס יומיומי. "לצאת מהבית ולשמוע רעש זמזום חזק, כמו של מתזי ההשקיה, בזמן שמערכת ההשקיה בכלל לא בפעולה. להתקרב למתז ולראות שאין בו מים. ואז ממש לידו, אני שם לב שהחתולה שלנו עומדת במקום קפואה ודרוכה. מתקרב אליה לבדוק מה קורה איתה, (הזמזום מתחזק עוד יותר) מתכופף ו... נדהם לראות 20 ס"מ מולה נחש ענק!".
1 צפייה בגלריה
הצפע שנלכד | צילום: דורון בלדינגר
הצפע שנלכד | צילום: דורון בלדינגר
הצפע שנלכד | צילום: דורון בלדינגר
כך במילים האלו תיאר בלדינגר, את המפגש הבלתי קרוא שלו עם צפע באורך מטר וחצי בחצר ביתו בשכונת עליה. מפגש שהסתיים במהירות בזכות פניה של בלדינגר למוקד העירוני של עיריית כפר סבא, ופעולה מהירה של לוכד הנחשים ארבל לוי.
בזמן שהחתולה המשפחתית כתם, ניהלה דו קרב מבטים עם הצפע, ושמרה עליו, צילם בלדינגר את הנחש, והעביר את התמונות למוקד העירוני. בתוך זמן שיא הגיע למקום לוכד הנחשים ארבל לוי, ולכד את הנחש הענק (ניתן לראות את גודלו המלא בסרטון). למשפחת בלדינגר ולחתולה כתם שלום.
"לא נרדמתי עד 5 בבוקר. מדובר בנחש בגודל מפחיד. לא ברור איך דבר כזה מגיע לאיזור שלנו בכלל. רואים בווידאו את הגודל שלו. המימדים שלו ענקיים. זה עבה כמו צינור ביוב של מקלחונים". סיפר ל-"מיינט כפר סבא", בלדינגר.
ממש סרט אימה?
"כן, והחתולה נעמדה מולו. יצאתי מהבית ב-19:00 בערב, ושמעתי רעש חזק של ממטרות, כאילו כל הממטרות בחצר עובדות. ושאלתי את עצמי 'איך ההשקיה פועלת בשעות כאלו?'. פחד אלוהים. הוא היה בכניסה לבית שלנו. או שהוא בא מהפרדסים, או שהוא בא מגן חיים, או שהוא בא מהצמחייה. מול נחש כזה יש חוסר אונים מוחלט".
ומה עשית?
"התקשרתי מיד למוקד העירוני וברגע שראו את תמונת הנחש, מיד הזהירו שלא להעיז להתקרב אליו. לוכד הנחשים הגיע בתוך דקות בודדות וטיפל באירוע במקצוענות ונחישות מעוררת התפעלות. אני גאה לחיות בעיר כפר סבא, גאה עוד יותר לקחת חלק פעיל בהתנדבות ביחידת הביטחון האזורית (סיירת המערביות) ומודה שוב למוקד העירוני, שתמיד יודעים לתת מענה מיידי ושירות מקצועי ברגעי האמת".