לקראת יום השואה, השיקו בעיריית כפר סבא, מפה מיוחדת המאפשרת לראות את מיקומי אירועי "זיכרון בסלון" בעיר, ייחודה של המפה היא העובדה שהיא מקושרת לצילומי לייב של חלק מהאירועים, כך שגם לאחר שהסתיימו, עדיין ניתן לצפות בהם דרכה. צילומי חלק מהאירועים יתווספו בימים הקרובים.
בעיריית כפר סבא ציינו כי מדובר ב-"מפה שמאגדת את כל הסלונים המתקיימים בעיר ביום הזיכרון לשואה ולגבורה במסגרת פרויקט 'זיכרון בסלון' ואת פרטיהם המלאים. יש לציין כי הסלונים שהתקיימו בעיר שודרו בווידאו באמצעות מפת הזיכרונות והועברו בשידור LIVE בעמוד הפייסבוק העירוני".
1 צפייה בגלריה
מפת הזכרונות בכפר סבא | צילום: מתוך אתר העירייה
מפת הזכרונות בכפר סבא | צילום: מתוך אתר העירייה
מפת הזכרונות בכפר סבא | צילום: מתוך אתר העירייה
מרבית האירועים התקיימו ביומיים האחרונים (ניתן לצפות בהם בקישור המצורף), עם זאת הערב (ה') צפויים להתקיים עוד 4 אירועים כאלה (לצפייה באירועים ובמפה). יש להדגיש, פרויקט מפת הזכרונות של כפר סבא הינו הראשון מסוגו בישראל.
"זיכרון בסלון" הינו יוזמה חברתית ארצית שנולדה מתוך הבנה שהזיקה הציבורית ליום הזיכרון לשואה והגבורה הולכת ונחלשת. על כן נוצרו מפגשים בין דוריים בסלון הביתי על מנת להרחיב את מעגל העדות. כמו גם ליצור תחושה אינטימית ולעודד את הצעירים לשאול שאלות, להתעניין, לקשור את נקודת מבטם האישית עם סיפוריהם של השורדים.
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר: "ערבי 'זיכרון בסלון' כוללים שיח משמעותי, מרגש ועוצמתי בו נחשפים דורות של צעירים לסיפוריהם של שורדי השואה. לאור העובדה שככל שחולפות השנים אנו מאבדים יותר ויותר שורדים, יזמתי את מפת הזיכרונות שנועדה יותר מכל לשמר את זיכרון השואה ולהנחילו לדורות הבאים. השנה לראשונה גם נפרסם את המפגשים בשידור וידאו באמצעות דף הפייסבוק העירוני ובמפת הזיכרונות. בשנים הבאות אנו נפעל בנחישות להעצמת הפרויקט והגדלתו בעיר".