תושב כפר סבא בן 29 שכיהן כשוטר בתחנת שדות (המשרתת את היישובים קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה, אבן יהודה ועוד) הורשע לפני כשבועיים בבית משפט השלום בכפר סבא בתקיפה חמורה של עציר "חסר ישע".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לפי עובדות כתב האישום "ביום 20.9.2016 נעצר תושב כפר סבא לאחר שדווח כי תקף את אמו, והובל על ידי שוטרים כשהוא אזוק לבית המעצר. בשלב מסוים החל המתלונן לנער בחוזקה את הסורגים בתא המעצר בו שהה. משלא שעה לבקשת השוטר לחדול ממעשיו נכנס הנאשם לתא המעצר, דחף את המתלונן בכוח לעבר צדו האחר של החדר, הפילו ארצה והכהו באגרופים בכתפו, כשהוא רוכן מעליו. זאת עשה השוטר בעוד המתלונן אזוק בידיו וברגליו.
טייזר חשמלי
"בהמשך נעמד המתלונן על רגליו והמשיך להשתולל ולנער את הסורגים בתא המעצר. בתגובה לכך הושיב הנאשם את המתלונן על ספסל שהיה במקום, בעוד המתלונן אזוק כאמור בידיו וברגליו כשידיו מורמות מעלה, והצמיד את מכשיר השליטה החשמלי (הטייזר) לבטן המתלונן תוך שביקש ממנו להירגע. המתלונן סירב להירגע ואז הפעיל הנאשם את מכשיר הטייזר לעבר בטנו של המתלונן. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן כוויות בבטנו, סימני חבלות ושריטות בגופו".
השוטר, רווק המתגורר עם בת זוגו, מושעה כיום מתפקידו עקב האירוע, עובד בעבודות גינון ומתנדב בבית איזי שפירא ברעננה. לאחר שירותו הצבאי (במסגרת המשטרה) החליט להמשיך ולעבוד במשטרה. השוטר עבד בתפקידי סיור במשך חמש שנים. השוטר נטל אחריות על ביצוע העבירה. לדבריו "ביקש להשתלט על העצור שהתפרע בתא המעצר והתקשה לזכור באופן ברור את פרטי האירוע ורק כאשר צפה באירוע המצולם הבין את חומרת מעשיו.
"הנאשם ביטא אמפתיה לנפגע העבירה וקושי רב להבין את התנהגותו, שלדבריו מנוגדת לערכים על פיהם פועל. הנאשם הביע מוטיבציה להשתלב בטיפול על מנת להבין את המקורות להתנהגותו האלימה. שירות המבחן הפנה את הנאשם לטיפול רגשי התואם את מצבו והנאשם עשה כן ומתחילת חודש דצמבר 2018 שולב בשיחות פרטניות בשירות המבחן".
כמו חיילים
עורך דינו של השוטר, עו"ד קובי פלומו, עמד בהרחבה על נסיבותיו האישיות של הנאשם וטען כי מדובר באירוע בודד וחד פעמי במסגרת מילוי התפקיד. לדעת הסניגור הנאשם עבר את העבירה המנויה בכתב האישום המתוקן במסגרת הפעלת כוח מוצדק כלפי המתלונן וניתן להקל עמו כפי שמקלים עם שוטרים או חיילים שמבצעים עבירות במהלך אירוע מבצעי.
שופט בית המשפט בכפר סבא מיכאל קירשן כתב בהכרעת הדין: "הנאשם שלפניי הוא שוטר שביצע מעשה אלימות כלפי המתלונן במסגרת תפקידו. הוא ביצע את מעשהו כלפי אדם אזוק השוכב על הארץ. ככלל, אין מקום לדעתי לשקול במקרים מעין אלה ביטול הרשעה, משום שהאינטרס הציבורי הטמון בהרשעת שוטרים שכך פעלו חזק במיוחד. בעניין זה יש לקבל את עמדת המדינה בנוגע להרתעת ציבור לובשי המדים הכחולים והעברת מסר לציבור הכללי – כי על מעשים מן הסוג שביצע הנאשם כאן לא ניתן לעבור לסדר היום".
למרות זאת פסק השופט מאסר על תנאי בן שלושה חודשים וכן פיצוי בסכום של 3,000 שקלים, שיועברו לנפגע העבירה.