מיזם חברתי המובל על ידי רופאים ויפעל בשנה הקרובה בגנים פרטיים בכפר סבא ובארץ לגילי 3-0, שם לעצמו למטרה לצמצם את תופעת ההיעדר ההתחסנות בקרב פעוטות, ובכך לצמצם את הסיכוי למגיפות בכלל האוכלוסייה. כך עולה מכתבתו של רותם אליזרע ב-"ידיעות אחרונות", הבוקר (ד').
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
אליזרע מציין בכתבתו שלפחות 400 גנים (מתוכם 27 בכפר סבא, הרשימה המלאה למטה) הצטרפו למיזם ששמו 'מחוסגן' ובמסגרתו ילוו הגנים על ידי רופא ילדים צמוד, ויפעלו בהם "רופאים, מתמחים, סטודנטים, אחיות וסטאז'רים". ובכל זאת, לפי הכתבה, בחלק מהגנים המדוברים יהיה צורך בהצגת פנקס חיסונים בלבד ובבדיקת המצב החיסוני של הילד על מנת להירשם, כך שבמקביל ינסו הרופאים להביא את הורי הפעוט לכדי חיסון מלא על פי משרד הבריאות. בגנים אחרים המופיעים ברשימה, לעומת זאת, יהיה צורך בפנקס חיסונים מלא, ובלעדיו לא תינתן אפשרות להירשם לגן, מתוך רצון לשמור על בריאות הפעוטות האחרים.
אחת הסיבות המובהקות לעליית החשש מפני היעדר החיסונים, היא שובה של מגפת החצבת. כזכור, בתחילת החודש, פרסמנו כי דיילת אל על שהגיעה לבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שובה מניו יורק, נמצאת במצב קשה כתוצאה ממגיפת החצבת. בשבוע שעבר פורסם על ידי ד"ר איתי גל מ-ynet כי מצבה של הדיילת, תושבת מושב הסמוך לכפר סבא, הורע והיא סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך כתוצאה מהמחלה.
כשבוע לאחר מכן התקבל דיווח על חשש לחצבת במרפאת כללית בקניון הירוקה בכפר סבא, לאחר שגבר ואישה שביקרו במקום הראו סממנים המזכירים את המגיפה. עם זאת, בדיקות שנעשו הוכיחו כי זה היה חשש בלבד, והם לא הודבקו. שניהם, אגב, היו מחוסנים.
להלן רשימת הגנים המופיעים בפרויקט 'מחוסגן' בכפר סבא:
הגן של נעמה, גן דרור, ליטל מיזן, פרפר נחמד, אגדת הגן, בייבי של גן, הבית של פיסטוק, הגן של מיכלי, המקום שבלב, חיבוקאלה, גן אורנים, גן דקלה, גן ילדוד'ס, הבית הקסום, הגן בקאנטרי, הגן של אביטל וירדנה, הגן של שני ואלינור, המשפחתון של רוני, ילדות קסומה, קטנטנים, שניניגן, הגן של איילה, הגן של קותי, הממלכה של זוהר, מיץ פטל, משפחתון אסנת, קרן שמש.