לאילו אתגרים צריך להיות מוכן שרברב שהגיע לבית של קשישים, שיפוצניק שהגיע לבית של בעלי מוגבלויות שונות או חשמלאי שהגיע לביתה של נפגעת תקיפה מינית?
אלו בדיוק השאלות עליהן מנסה מיזם חדש בכפר סבא לענות. בסוף המיזם, פרי יוזמתו של אתר "טוב תודה", המאגד מאות אנשי מקצוע, יקבלו הבוגרים את "התו החברתי". מטרת המיזם היא לחשוף את בעלי המקצוע לאתגרים האפשריים הצפויים להם בעת הגעתם לבתיהם של נכה, מתמודד נפש, קשיש או קורבן תקיפה מינית וללמד אותם כיצד לתת שירות רגיש וסבלני המותאם לכל אחד ואחת.
1 צפייה בגלריה
שירות מונגש ללקוחות שונים | צילום אילוסטרציה:  שאטרסטוק
שירות מונגש ללקוחות שונים | צילום אילוסטרציה:  שאטרסטוק
שירות מונגש ללקוחות שונים | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
לפי צוות אתר "טוב תודה" הם זיהו את הקושי אותו מגלות פעמים רבות אוכלוסיות מוחלשות להזמין שירותים של אנשי מקצוע אליהם הביתה ויחד עם פז גלזר, עצמאית העוסקת בפיתוח עסקי עם מודעות חברתית, נולדה ההכשרה הייחודית.
"המיזם הזה נולד קודם כל משום ש'טוב תודה' מאמין שעסק מצליח הוא עסק תורם, אכפתי ושותף אמיתי לעשייה החברתית", אומרת גלזר. "חשוב להבין כי עד היום לא היה שום גוף שריכז את ההכשרות לכל האוכלוסיות האלה ביחד. אני באמת שמחה להיות שותפה בפרויקט חשוב כל כך, המאפשר לכל אזרח בישראל שירות מונגש של מאות בעלי מקצוע".
ההכשרה תתקיים בכפר סבא והיא בשיתוף עמותת נגישות ישראל, העמותה למען קשישים "והדרת" ועו״ד קרן גרינבלט, מנכ״לית עמותת ״לילה טוב". ההכשרה תתפרש על פני חצי יום של הרצאות והתנסויות חווייתיות באולם עמותת נגישות ישראל בכפר סבא. ההכשרה תכלול בין השאר הרצאות של כל השותפים במיזם בנושאים כמו נתונים על אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בישראל, מהי מוגבלות נראית ובלתי נראית, מהי נגישות של שירות ועוד.
במהלך ההכשרה יתנסו המשתתפים בהדמיות של מפגש אנשים עם מוגבלות מסוגים שונים עם בעלי המקצוע. כל המשתתפים בהכשרה יזכו בקדימות ובבלעדיות מול לקוחות הזקוקים לשירות מונגש, סימון מיוחד, קידום ופרסום באתר "טוב תודה" ועמוד הפייסבוק לו עשרות אלפי עוקבים. כל אלה יגדילו את הסיכוי שלהם לקבל פניות רבות יותר מלקוחות.
ההכשרה החברתית הראשונה תתקיים באולם של עמותת נגישות ישראל בכפר סבא ב-16.4.19 בין השעות 16:00 ל-20:30. עלות השתתפות – 300 שקל ויש להירשם מראש.
לרישום ולפרטים על ההכשרות הבאות: דרך אתר טוב תודה , או בטלפון: 073-2721350.