בשבוע שעבר פורסם ב-"מיינט כפר סבא" על התבטאות חריגה ופוגענית שהפנה מורה בבית ספר בכפר סבא לאחרונה כלפי האוכלוסיה הלהט"בית. ההתבטאות הובאה לידי הציבור ועוררה סערה לאחר שהסטנדאפיסט רשף לוי, גולל את שאירע ברשתות החברתיות.
לפי לוי, במהלך סדנת זהות יהודית אמר המורה כי "מבחינתו הומואים זה כמו אנשים ששוכבים עם בעלי חיים". במסגרת הדברים הוסיף לוי כי בתו שנכחה במקום הביעה התנגדות נחרצת לדבריו של המורה המדובר, וביקש להציף את הנושא.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בכפר סבא | צילום: יריב כץ
מצעד הגאווה בכפר סבא | צילום: יריב כץ
מצעד הגאווה בכפר סבא | צילום: יריב כץ
לאחר בירור הנושא מול הרשויות, הסתבר שהמקרה אירע בתיכון כצנלסון. ממשרד החינוך איששו כי המקרה אכן קרה, ואמרו בתגובה: "משרד החינוך רואה עצמו מחויב להוקיע כל סוג של אמירה המתפרשת כפגיעה כלפי יחידים או קבוצות בשל מוצאם, מינם או נטייתם המינית.
"באשר למקרה המדובר התבטאויותיו של המורה, הגם שלא נועדו לפגוע, אינן ראויות והנושא הובהר למורה באופן חד משמעי.
"בית הספר רואה עצמו כמניף את דגל הליברליזם, ופועל באופן מעשי ועמוק כדי לקדם תפיסות של סובלנות וכבוד כלפי כל האוכלוסיות בחברה ובמיוחד כלפי קבוצות שאינם זוכות ליחס של כבוד ושוויון בישראל ובעולם כולו. לעניין נושא הזהות המינית, ביה"ס מקיים פעילויות רבות לטובת קידום סובלנות ופלורליזם כלפי קהילת הלהט"ב ומקבל את כל באיו על העדפותיהם המיניות השונות".
2 צפייה בגלריה
הפוסט המלא של רשף לוי | צילום: מתוך הפייסבוק
הפוסט המלא של רשף לוי | צילום: מתוך הפייסבוק
הפוסט המלא של רשף לוי | צילום: מתוך הפייסבוק
סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, אמר ל-"מיינט כפר סבא" ול-"ידיעות השרון" בעקבות הדברים: ״בעקבות המקרה המקומם פניתי למחזיקת תיק החינוך על מנת שתופעות מסוג זה לא יתרחשו בכפר סבא. לא לשם כך אנחנו שולחים את ילדינו למערכת החינוך. אני קורא לכל ההורים להיות ערים למקרים של הדתה ושנאה במערכת החינוך ולדווח על כך. כל פנייה תטופל במלוא הרצינות והנחרצות".
מעיריית כפר סבא לא התייחסו למקרה המדובר והפנו לתגובת משרד החינוך.