"התכתבות מעניינת עם ז'אנר קולנועי, שמראה אינטליגנציה קולנועית גבוהה של יוצר הסרט ואהבה גדולה לקולנוע בכלל". כך נימק חבר השופטים בתחרות התסריטים של בתי הספר התיכוניים את החלטתו להעניק את המקום הראשון בקטגוריית הסרט העלילתי לעמרי זיו שחם (18), תלמיד כיתה י"ב במגמת קולנוע בתיכון רבין בכפר סבא, בזכות התסריט "המפלצת של ד"ר אייזנשטיין", שנכתב בהשראת סרט האימה המיתולוגי "פרנקנשטיין".
סרטו של עמרי זיו שחם מספר על נער, מדען חובב, שכינויו ד"ר אייזנשטיין, שיוצר מפלצת, כדי לנקום בחבריו לכיתה שהתנכרו לו. "בתקופת לימודיי בחטיבת בר לב הבחנתי שאנשים מתרחקים ממני, חשתי מנוכר, חסר שייכות", מספר עמרי על התנסותו האישית, שהניבה את הרעיון הבסיסי לתסריט. "במהלך השנים הבנתי שאולי אני הייתי אחראי למצבי החברתי. אולי הייתי סגור מדי, אולי לא הייתי נחמד, אולי היתה בי מידה של התנשאות. גם גיבור הסרט לומד להבין שיש לו אחריות למצבו החברתי". על רקע סוגיית הניכור החברתי העניק התסריטאי-במאי לסרט אופי פנטסטי.
האפקטים הוויזואליים של יצירת המפלצת, שנוצרו על ידי עמרי באמצעות מחשב, מזכירים את סצינת הברקים מהסרט "פרנקנשטיין". בסצינה הפיח הסטודנט פרנקנשטיין חיים בחומר דומם, ייצר איברים וחיבר אותם למפלצת מכוערת. היא היתה לכאורה מפחידה ואלימה, אך התגלתה כיצור טוב שסייע לאנשים. אולם, בשל מראהו החריג והמרתיע, הוא הוכה והושפל. אפילו יוצרו, פרנקנשטיין, סלד וברח ממנו.
גורל המפלצת של ד"ר אייזנשטיין שפר עליה, וכך גם גורל התלמיד שיצר אותה במעבדה על גג ביתו. "הכוונה של אייזנשטיין היתה לשחרר את המפלצת, כדי שתטיל אימה על חבריו לכיתה ותפגע בהם באופן פיזי", מספר עמרי. "אולם, לאחר ששיחרר אותה בבית הספר, המפלצת פצחה בריקוד סוער. תלמידי הכיתה אהבו את הריקוד וקיבלו את המפלצת לחברתם, אך הממציא נותר עדיין בודד ומנוכר. בשלב זה הוא נאלץ לפענח מדוע זה קרה לו, ומדוע יצירתו בוגדת בו עם בני כיתתו במקום לפגוע בהם. עם הזמן הבין שטעה, למד להיות נחמד יותר לחבריו, למד לקבל את המפלצת והתקבל לחברת התלמידים".
לאחר שכתב את התסריט עמד עמרי זיו שחם לביקורת בפני מורי בית הספר, והם אישרו את הסרט להפקה. בשלב הבא, נבחר התסריט לייצג את בית הספר בתחרות ארצית לתקשורת ולקולנוע בפקולטה לאומנויות במכללת סמינר הקיבוצים. תסריטו של עמרי התמודד מול 20 תסריטים, ולהפתעתו זכה. "כשהכריזו את שם הזוכה התרגשתי מאוד", מספר עומרי.
הפרסים בתחרות אינם כספיים. בית הספר לקולנוע בסמינר הקיבוצים מעניק לזוכה סיוע בציוד טכני ובחונכים, בשלבי ההפקה למיניהם. מאחר שהסרט כבר צולם (הבמאי: עמרי זיו שחם, הצלמת: מיקה גת, העורך: שחר תירוש והמפיקה: מיטב כהן) ייתכן שישתמש בעזרה המוצעת לו בשלב העריכה.
בקרוב יתגייס עמרי לצה"ל, וכבר עבר מיונים ליחידת המבצעים בדובר צה"ל, במגמה לשרת ביחידת ההסרטה.
ולאחר הצבא?
"שאלה קשה, אולי אלמד קולנוע".
איסוף הצילומים מתוך הסרט התקבל באדיבות עיריית כפר סבא