אם בימים האחרונים נתקלתם בעבודות אינטנסיביות באזור בית העלמין כפר נחמן, זו הסיבה: החלה סלילת כביש העוקף הצפוני בעיר שתחבר בסופו של דבר את צומת רעננה צפון לנתיבי איילון.
1 צפייה בגלריה
כביש 531 | צילום: מוטי קמחי
כביש 531 | צילום: מוטי קמחי
כביש 531 | צילום: מוטי קמחי
כזכור, כבר ב-2015 הודיעה חברת נתיבי איילון כי תקדם את פרויקט חיבור הכביש העוקף הצפוני של רעננה לחלק הצפוני של נתיבי איילון שאמור להגיע עד שפיים ומשם לתל אביב.
מדובר בשינוי תחבורתי משמעותי באזור השרון שיקל על הנוהגים לנסוע דרך רחוב ויצמן ברעננה, המשמש כיום כנתיב מעבר לתושבי כפר סבא וצפון השרון המבקשים להגיע לנתיבי איילון דרך הרצליה. בשלב הראשון של הפרויקט הוא יחובר אל מחלף ירושלים ב-531 ובשלב מאוחר יותר צפוי חיבורו היישר לכביש איילון (20).
"היום תושב שיוצא מכפר סבא ורוצה להגיע לנתיבי איילון, צריך לעבור דרך רעננה, שדרות ירושלים, הרצליה ואז איילון", מסביר גורם בעיריית רעננה. "הבשורה המדהימה החדשה היא שהוא יוכל להתחבר לכביש עוקף צפוני של רעננה מבלי להיכנס לשום עיר. תוך ארבע דקות הוא יהיה באיילון. זו בשורה דרמטית לכל תושבי האזור. מדובר בחולץ הפקקים הכי גדול במדינה".
מעיריית רעננה נמסר: "הכביש העוקף הצפוני שהחל להסלל השבוע הוא חלק מהמהפכה התחבורתית המתחוללת בשנים האחרונות במרחב העיר רעננה, במטרה להפוך את רעננה לעיר נגישה מאד לתחבורה, עם מערכת כבישים טבעתית, שתקל באופן משמעותי על העסקים בעיר ועל אלפי העובדים המועסקים בה, המגיעים מחוץ לעיר.
"תוואי הכביש מתחיל ממפגש הרחובות דפנה עתידים, ימשיך מערבה, מצפון לשכונת נווה זמר ומצפון לבית העלמין כפר נחמן ואליו יתחברו השכונות הצפוניות. משם יתחבר הכביש לרחוב גולדה מאיר ודרך הפארק, ובכך יהווה הכביש עורק תנועה ראשי המקיף את העיר עד לכביש 531 במחלף ירושלים. בעתיד, יחובר הכביש מצומת שתיסלל סמוך לבית העלמין לכביש 20 וכביש 2 בסמוך לשפיים, כך שתיווצר כניסה חדשה לעיר מכיוון צפון מערב".