עיריית חדרה הוציאה הבוקר (א') הודעה לפיה מחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא, חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה, תכהן כסמנכ"לית מנהל חברה וקהילה בעיריית חדרה, ותהיה אחראית על תחומי החינוך, הרווחה, התרבות, הספורט והקהילה בעיר, לאחר שנבחרה על ידי ועדת המכרזים בעיר. ההודעה מפתיעה לנוכח העובדה כי ספורטה נבחרה לכהן כמחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא רק לפני שבועיים.
עדיין לא ברור כיצד ישתלב תפקידה זה של ספורטה, עם סמכויותיה בתיק החינוך העירוני בכפר סבא, שבהרבה מובנים חופף את תפקידיה הצפויים בעיריית חדרה. כמו גם העובדה שהיא צפויה לעבוד על בסיס יומי בעירייה המקבילה ובהיקף נרחב.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אסנת ספורטה, ראש מינהל חברה וקהילה החדשה | צילום: אביבית איזקסון
ד"ר אסנת ספורטה, ראש מינהל חברה וקהילה החדשה | צילום: אביבית איזקסון
ד"ר אסנת ספורטה, ראש מינהל חברה וקהילה החדשה | צילום: אביבית איזקסון
יש לציין כי בניגוד לתפקיד בעיריית כפר סבא, אותו היא כאמור תבצע ללא תשלום, הרי שתפקיד הסמנכ"לית בעיריית חדרה הוא בשכר. כמו כן, בהודעת עיריית חדרה נמסר על תפקידה הציבורי בעיריית כפר סבא, כמשנה לראש העירייה רפי סער וכחברת מועצת העיר. דווקא על פעילותה כמחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא, לא נמסר דבר.
בין סמכויותיה הצפויות של ספורטה בעיריית חדרה ייכלל אגף החינוך, פעילותו על כל שלוחותיו ומתקניו. אגף הרווחה ופעילותו על כל תוכניותיו ומתקניו, כמו גם המרכזים הקהילתיים ופעילויות הפנאי בהם. בנוסף ספורטה צפויה לגבש ולהוציא לפועל תוכנית הפעילות החברתית, חינוכית, קהילתית של עיריית חדרה, וכן קידום ושיפור קשרי הגומלין והאינטגרציה בין הגופים והיחידות השונות הפועלות במינהל, כל זאת לטובת מיקסום שיתופי הפעולה בין הגופים.
ל-"מיינט כפר סבא" מסרה ספורטה בתגובה לשאלה כיצד תתאפשר העבודה בשני הגופים:
"הלב שלי היה ויהיה תמיד בכפר-סבא. זה לא סוד שהייתי מעדיפה להקדיש את כל זמני ומרצי לעשייה ציבורית בכפר-סבא. לצערי, במציאות הפוליטית שנוצרה, זה לא מתאפשר. החל מהחודש הבא אחלק את זמני בין מילוי התפקיד החדש לו נבחרתי, כסמנכ"ל עיריית חדרה, הממונה על החינוך, הרווחה, הספורט, התרבות והקהילה בעיר חדרה, ובין הפעילות הציבורית בכפר-סבא כמשנה לראש העיר וכמחזיקת תיק החינוך.
"ולמרות זאת, תושבי כפר-סבא ימשיכו לקבל את השירות הטוב ביותר. ראש העיר, רפי סער, הצוות המקצועי ואני נערכנו לכך , וכפי שהבטחנו, החינוך נמצא וימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. מבחינת התושבים – הם לא ירגישו בהבדל.
"אם יש 'אשם' במצב הזה, זה החקיקה. חוק הרשויות המקומיות במדינה שלנו לוקה בחסר. מצד אחד מצופה ממחזיקי התיקים לבצע את תפקידם במסירות ובאחריות ולפעול למתן שירות מיטבי לתושבים בתחומים החשובים ביותר בחיים: חינוך, רווחה, תחבורה וכדו'. מצד שני, מעמדם אינו מוסדר בחוק והם למעשה 'מתנדבים'. העובדה הזאת מחייבת אותנו לחלק את זמננו בין עבודה ופרנסה ובין פעילות ציבורית, והמשמעות הפרקטית של זה היא שחבר מועצה מחזיק תיק, חשוב ככל שיהיה, לא יכול להקדיש את כל כולו לשירות התושבים.
"כמי שבילתה את כל חייה התעסוקתיים בזירה המקצועית, ונכנסה לזירה הפוליטית לפני כשנה וחצי בלבד, אני רואה במציאות הזאת מציאות אבסורדית, המקשה על נבחרי הציבור לבצע את תפקידם כראוי".
בהודעה שהוציאה עיריית חדרה, אמרה ספורטה:
"אני מודה לוועדת המכרזים בראשותו של מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון על האמון שנתנו בי ועל בחירתי לתפקיד סמנכ"ל בעירייה וראש מינהל חברה וקהילה. הקמת המינהל מעידה על סדר העדיפויות של ראש העיר צביקה גנדלמן, ועל בחירתו לשים את השירות לתושבי חדרה בעדיפות עליונה.
"האתגר העומד לנגד עיניי הוא להעניק לתושבי העיר בני כל הגילאים את השירות האיכותי ביותר, הנגיש ביותר והאדיב ביותר בתחומי החינוך, הרווחה, התרבות, הספורט והקהילה. אין לי ספק שבמאמץ משותף של כלל עובדי העירייה והשותפים נצליח להפוך את המצוינות בשירות בתחומים אלו לסטנדרט בר-קיימא".
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר לאור החדשות בעניינה של ספורטה:
"ד"ר אסנת ספורטה משמשת כמשנה לראש העיר וכמחזיקת תיק החינוך במועצת העיר כפר סבא תפקיד אותו היא עושה בהתנדבות מלאה, אני סמוך ובטוח כי אסנת תיישם את המדיניות המשותפת שלנו בנושא החינוך במקצועיות, באחריות והצלחה יחד עם כל עובדי אגף החינוך ועובדי ההוראה בעיר וכמובן ההורים. יחד נפעל להגשמת חזוני להפיכת מערכת החינוך הטובה בעיר, למערכת חינוך מצוינת ומובילה. אני מברך את אסנת על מינויה לסמנכ״לית עירית חדרה ואני בטוח כי גם במקום עבודתה בחדרה תצליח להוביל מהפכות". .
עוד נמסר כי העיריה נמצאת בשלב מתקדם לקראת בחירת מנהל אגף חינוך חדש לעיר שיכנס בהקדם לתפקיד לאחר פרישתה של אורלי פרומן.
מעיריית כפר סבא נמסר: "חשוב להדגיש כי על פי החוק, במדינת ישראל חבר מועצה, גם אם הוא מחזיק תיק, הינו תפקיד ללא שכר".