בתחילת העונה שעברה נדמה היה שיהב אפריאט עומד להפוך לאחת מהפתעות העונה של הפועל כפר סבא. החלוץ הצעיר, שגדל במחלקת הנוער המקומית, קיבל קרדיט ממאמנו דאז, מסאי דגו, והחזיר, עם יכולת טובה שהבטיחה רבות.
אלא שמאז עברו הרבה מים ב"לויטה". את מה שקרה לכפר סבא כולם כבר יודעים, ועם הדעיכה של הירוקים, כך גם התרסקה המניה החמה של אפריאט.
את עונת 2018/19 הוא פתח בתוכניות לתפוס מקום של קבע בהרכב של כפר סבא, ולהפוך מהבטחה לשחקן לגיטימי ומוערך. אלא שתוכניות ומציאות לחוד.
אפריאט לא נספר על ידי בנודיס, וכמעט שלא ראה דשא השנה, למעט פעמיים שבהן פתח בהרכב ועוד שלוש פעמים ששותף כמחליף.
2 צפייה בגלריה
אפריאט. מתמרק | צילום: ירדי עואמי
אפריאט. מתמרק | צילום: ירדי עואמי
אפריאט. מתמרק | צילום: ירדי עואמי
גול משמיים
אפריאט, שבדיוק היום חוגג יום הולדת 22, עשה אחד ועוד אחד והבין שאין לו מה לחפש העונה בכפר סבא. בשבוע שעבר חתם בנועלת הטבלה הפועל מרמורק, ובמשחקו השני בקבוצה פתח בהרכב לראשונה, וכבש שער ראשון במדי מרמורק, בניצחון החוץ המפתיע של האחרונה על אחי נצרת, 0:2.
"הגול הגיע לי ברגע מדהים ובתזמון שלא יכולתי לבקש טוב יותר ממנו", אומר אפריאט השבוע. "להגיע לקבוצה חדשה שנמצאת במקום האחרון, שנלחמת על החיים שלה, ולהבקיע שער חשוב כל כך במשחק קריטי מבחינתנו, זה בא לי ממש משמיים. השער הבטיח למעשה שננצח בקרב החשוב כל כך בעבור מרמורק, כך שזה היה רגע קסום".
איך זה לחזור לשחק אחרי חצי שנה שבה התייבשת על הספסל וביציע?
"שמתי את כפר סבא מאחוריי, ומהרגע שהגעתי למרמורק הראש והמחשבות שלי הם רק איך לעזור לקבוצה שקלטה אותי וסומכת עליי. ירידת ליגה זה דבר שאף אחד לא רוצה לחוות, ונכון שהמצב לא קל, אבל אעשה הכל עם החברים שלי יחד, כדי שמרמורק תישאר".
הגעת ממועדון ששואף לעלות, לאחד שנלחם על חייו.
"זה נכון, אבל האתגר הוא לא פחות גדול ואפילו יותר. לעזור לקבוצה להישאר זה לא פחות מאתגר מלנסות לעלות. לא הייתי הולך למקום שלא היה בו שום אתגר מעניין".
אתה באמת מאמין שמרמורק יכולה לשרוד?
"אם לא הייתי מאמין שמרמורק יכולה להישאר, לא הייתי מגיע לכאן. יש כאן אחלה קבוצה, שחקנים טובים ומאמן מצוין, ובהחלט אפשר להישאר בליגה. כולם מאמינים שאפשר לעשות את זה, בטח אחרי הניצחון על אחי נצרת, שנתן כאן הרבה תקווה ואוויר. אף אחד לא רוצה ללכת לים כבר בחורף. אנחנו מתכוונים לתת מלחמה ולהישאר בלאומית".
כמה התאכזבת ממה שקרה לך בכפר סבא?
"יצאתי משם מאוכזב מאוד, כי בכפר סבא בחרו לתת במה לשחקנים שלא גדלו במועדון, ואת שחקני הבית זרקו הצידה. מצד שני, אפשר גם להבין את זה, כי מדובר במועדון תחרותי שרוצה לעלות, יש בעלים שמשקיע את הכסף, ומי אני שאכנס לשיקולים ולהחלטות שלו".
אבל שומי חזר ואמר ששחקני הבית חשובים לו.
"בין מה שאומרים לבין מה שעושים וקורה בפועל תמיד יש פער, ולפעמים הוא גדול. הרגשתי שאני לא מתקדם, ושאני הולך אחורה בכפר סבא. כל חצי העונה הזאת הייתה הליכה לאחור. הבנתי שאני חייב להגיע למקום שבו אוכל לשחק ולהוכיח את עצמי. עכשיו אני במרמורק, ואמור לחזור לכפר סבא בסיום העונה, אבל לך תדע מה יהיה. אנחנו יודעים מה זה כדורגל. אם אתן חצי עונה טובה, אולי אפילו אגיע לקבוצה אחרת בליגת העל".
בזבוז זמן
אפריאט אינו מסתיר את אכזבתו מכל מה שקרה אתו העונה בכפר סבא. הוא קיווה להיות בורג מרכזי, והפך לשחקן שמתבייש בסוף הספסל.
"כבר הרגשתי חנוק בכפר סבא", הוא אומר. "עבדתי הכי קשה שאני יכול באימונים, באמת שקרעתי את התחת, מגיע יום המשחק ובלי שום סיבה הגיונית אני מוצא את עצמי מחוץ לסגל. ברגע שזה קרה, לא פעם ולא פעמיים, הבנתי שאני חייב לעזוב".
אילו הסברים קיבלת מבנודיס? ניסית לדבר אתו? עם שומי?
"ניסיתי לדבר עם ארס בנודיס וגם עם שומי, אבל לא יצא מזה שום דבר. היו שני שחקנים בתפקיד שלי - פדידה ופיטר אוניקאצ'י - וזה לא היה פשוט, אבל בהחלט יכולתי להיאבק וגם לקבל את הקרדיט. אני בטוח ביכולות שלי, ויודע שיכולתי לשחק בלי שום בעיה. אני בטוח שהייתי מספק את הסחורה, אבל יש שיקולים ובחירות של הצוות המקצועי, וזה מה שהם החליטו. אני הייתי צריך להגיב על פי מה שקורה בשטח".
2 צפייה בגלריה
אפריאט לאחר כיבוש בעונה שעברה. התפספס | צילום: עוז מועלם
אפריאט לאחר כיבוש בעונה שעברה. התפספס | צילום: עוז מועלם
אפריאט לאחר כיבוש בעונה שעברה. התפספס | צילום: עוז מועלם
אז בעצם הרגשת שאתה מבזבז את הזמן שלך בכפר סבא?
"לגמרי בזבוז זמן, ויותר מזה. חצי העונה שעברתי בכפר סבא היתה בזבוז זמן גדול. הרגשתי שבמקום להתקדם אני רק הולך אחורה, והמצב כבר היה בלתי נסבל".
אני מבין שבקיץ הבטיחו לך שהעונה תקבל הרבה יותר צ'אנסים.
"זאת אולי היתה הכוונה שלהם, אבל אחר כך הגיעו הזרים ועוד שחקנים, ופתאום אתה מוצא את עצמך מחוץ לעניינים. אין מתסכל מזה".
בדקת גם את עצמך? אולי היכולת שלך לא הייתה מספיק טובה?
"כמה כבר שיחקתי העונה? משחק אחד מול רמלה שבו עשיתי טעות, קיבלנו גול בגללי, ואחר כך חודש וחצי לא ראיתי מגרש בגלל אותה הטעות. אחר כך עליתי ל-70 דקות מול עכו, הבקעתי שער, ובמקום להרגיש תפנית ושינוי - לא קרה כלום. לא הבנתי את זה. הבקעתי שער חשוב, הראיתי כמה אני יכול לעזור, ושום דבר לא השתנה. זה היה מתסכל מאוד".
האוהדים רצו שתישאר?
"האוהדים רצו בטובתי. הם אמרו לי 'אם אתה לא משחק - תלך לקבוצה אחרת'. היו גם כאלה שאמרו לי להישאר ולהילחם על המקום שלי. עשיתי את השיקולים שלי, והרגשתי שאני מאבד את עצמי כאן. הכי חשוב בעבורי זה קודם כל לחזור לשחק, ואם זה לא קורה בכפר סבא, זה צריך לקרות במקום אחר".
כפר סבא, למרות המיקום, לא נראית טוב. ככה היא תתקשה לעלות ליגה.
"חשבתי שהם ינצחו את קטמון וייצאו לדרך חדשה, אבל לאחרונה הם באמת נראים פחות טוב. אני מקווה שהם יתאוששו מהר, ושהם יצליחו לעלות ליגה. הלאומית השנה משוגעת, יש הרבה קבוצות שיכולות לראות את עצמן מועמדות לעלות. כל הצמרת צפופה מאוד, ויש לפחות חמש קבוצות שיכולות ללכת עד הסוף. אני מקווה בעבור כפר סבא שהם יהיו אחת מהשתיים".
בסיום העונה אתה חוזר לכפר סבא.
"נכון, ואני מחכה לזה. למרות האכזבה, אני לא כועס, ומנסה לקבל את הדברים באופן מקצועי וספורטיבי. אשמח כמובן לחזור לקבוצה היישר לליגת העל, ועוד במועדון שגדלתי בו, זאת תהיה הגשמת חלום. כדי שזה יקרה, אני צריך גם לעשות עונה טובה ולהשאיר את מרמורק בליגה, וגם לקוות שכפר סבא תעלה. אם זה יקרה, זה יהיה הדאבל שלי. אני יודע שבכפר סבא יעקבו אחריי, והמטרה שלי היא לחזור לשם מהדלת הראשית".