א' (השם המלא שמור במערכת), בעל פיצוציה כבן 60, מחזיק בעסק שלו מזה 15 שנה. זהו האירוע הפלילי השני שהתרחש במקום. הראשון אי שם בעשור שעבר, כלל שוד מזוין. הפעם זו הייתה כנופיה של גנבים שפעלה בכל רחבי הארץ ובאינטנסיביות רבה, וגנבה רכוש רב מהמקום תוך גרימת נזק רב.
אחד מהחשודים במקרה, בן 26 מהפזורה הבדואית, נעצר לאחר פריצה באיזור נצרת. בעוד מרבית הפורצים ברחו מהמקום תוך כדי שהם דורסים שוטר. החשוד שנותר במקום היכה שוטר בטרם מעצרו.
1 צפייה בגלריה
הכנופיה ברמז | צילום: דוברות המשטרה
הכנופיה ברמז | צילום: דוברות המשטרה
הכנופיה ברמז | צילום: דוברות המשטרה
"לא חשבתי שייפרצו כי בכל זאת, אין אצלי יהלומים או משהו, אני לא בנק ישראל", מספר היום א'. "נכון לרגע זה הלכו לי 60,000 שקל, מס הכנסה או ביטוח לאומי לא משתתפים וזה לא מעניין אותם. זה לא מעניין אף אחד. כאזרח, שילמתי מיסים כל החיים, אתה משלם לעירייה אבטחה, לכולם אתה משלם. ואחרי כזה דבר, אתה מרגיש עירום", הוא מוסיף.
אתה רואה דרך בה תצליח להחזיר את הרווחים האלו?
"אם אפשר היה להפסיק לשלם כמה שנים מיסים, זה היה חוזר אליי תוך כמה שנים. אבל אני לא רואה את זה קורה. אתה יודע מה זה מערכת המיסוי במדינת ישראל, עם העובדים, ביטוח לאומי ומס הכנסה וארנונה, אני משלם אלפי שקלים. וכלום".
כמה זמן לוקח לחסוך כל כך הרבה כסף?
"מדובר בנזק שמצטבר לעבודה של 4-3 שנים. זו הצטברות של רווח נקי, אחרי מיסים, של 4-3 שנים. כסף נקי שנשאר אחרי כל הניכויים מכל המיסים. אחרי שזה קרה משכתי את כל הפיקדונות שלי מהבנק, באיזור ה-50,000 שקל והשקעתי אותם בחזרה בעסק, כי הייתי חייב לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, כדי שאני לא אפשוט את הרגל".
יש לך מסר למשטרה או לעירייה?
"אני לא יכול לבקש מהמשטרה לשים שוטר מקוף ליד כל מרכז מסחרי. אני חייב לציין שעצם העובדה שהמשטרה תפסה אחד מהם, זה בעיני מאוד מאוד חיובי. אם לא היו תופסים את הכנופיה, יש מצב שהם היו חוזרים אליי. מעבר לזה שעכשיו יש כתובת, ויכול להיות שיטילו על החשוד שנתפס פיצויים מסוימים כלפי. אבל אני לא בונה על זה. חוץ מזה, אני מאמין שתמיד תהיה פשיעה".