את העובדה שעיריית כפר סבא מצדדת לגמרי בוועדי השכונות הירוקות בכל הנוגע לעמדת הפסקת העבודה של מפעל בראון, שלכאורה יוצר זיהום בסמוך לשכונה, אנחנו כבר מכירים. ועם זאת, ההצהרה הדרמטית והחותכת משהו שהוציא ראש העירייה הנבחר, רפי סער, מראה שהאחרון לא בדיוק מתכוון ללכת סחור סחור בכל הנוגע למפגעים סביבתיים.
1 צפייה בגלריה
סער מול מפעל בראון | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי
סער מול מפעל בראון | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי
סער מול מפעל בראון | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי
סער, שנפגש השבוע עם ועדי השכונות הירוקות בנושא המאבק במפגעים הסביבתיים, ובנוכחות גורמי מקצוע בעיריית וביחידה האיזורית לאיכות הסביבה, אמר בפתח הישיבה: "מפעל בראון סיים את תפקידו ההיסטורי בעיר", והוסיף:
"כפר סבא בהנהגתי שמה את התושב במרכז כפי שהבטחתי לאורך כל הדרך, ואני מחויב למאבק. המדיניות החדשה בהנהגתי קובעת כי אם יש התנגשות בין המפעל לבין תושבי השכונה, מה שיכריע הוא התושבים. את מסר זה העברתי אל המשרד להגנת הסביבה באופן מאוד ברור וחד משמעי. יחד עם גורמי המקצוע אנו נמשיך במאבק המשותף שהינו תהליך ארוך וכולל צעדים רבים".
בין השאר נקבע כי תתקיים פגישה בין סער לבין גידי מזור, מנהל מחוז המרכז להגנת הסביבה בדרישה חד משמעית לטיפול בנושא. בנוסף, נקבע כי פעולות הסברה חינוכיות בבתי הספר ובגנים בנושא. הפגישה עם ועדי השכונות הירוקות באה על רקע ממצאים בעייתיים שהתגלו במעבדה ניידת לבדיקת זיהום אוויר שהוצבה לאחרונה על ראש קניון הבי-סנטר בשכונה.
חברת המועצה עו"ד עדי לוי- סקופ שיזמה את הפגישה, אמרה: "אני מברכת על הפגישה המצוינת ועל כך שראש העיר הציב כמטרה עליונה את המאבק לאוויר נקי לשכונות הירוקות ולעיר כולה וקבע שורת צעדים אופרטיביים ומיידים לצורך כך ומול הגנת הסביבה. אנו יוצאים לדרך חדשה עם הנהגה חדשה ונפעל במלוא כוחותינו בשיתוף פעולה ואחדות כדי להשיג את המטרה המשותפת לכולנו".
איריס ברלס, דוברת ועד הפעולה הרחב השכונות הירוקות, הוסיפה: "ועד הפעולה הביע את דאגתו הרבה לנוכח מטרדי הריח. ראש העיר הביע את תמיכתו ומחויבותו במאבק במפגע. שמחנו לשמוע על עמדת ראש העיר ומדיניותו ששמה את התושב במרכז. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק ושקוף עם העירייה וראש העיר. שיתפנו את הגורמים העירוניים בצעדי המחאה אליהם אנו מתכוננים כאמצעי לחץ נוסף כנגד המשרד להגנת הסביבה. כעת אנו פועלים לעדכון כלל ההורים ותושבי השכונה בעיקרי הדברים".
תגובת מפעל בראון תובא כשתתקבל.