מאסר על תנאי למשך שנתיים ועבודות שירות בהיקף של 180 שעות נגזרו על תושב רמת השרון (44), שתקף פקח עירוני, לאחר שקיבל ממנו דוח חניה. הנאשם המרוגז איים על הפקח ודחף את הדוח לתוך פיו. במסגרת הסדר טיעון, חייבה שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, אידה נחמן, את הנאשם לפצות את הפקח בסכום של 700 שקל.
2 צפייה בגלריה
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
בחודש יוני 2016, בשעות הצהריים, החנה הנאשם את רכבו על המדרכה ברחוב החרושת ברמת השרון. הפקח העירוני שהיה שם ביקש ממנו להזיז את רכבו ולעזוב את המקום, וכך עשה. לאחר דקות מספר שב הפקח לאותו המקום, וראה שוב את רכבו של הנאשם חונה על המדרכה. הוא תיעד את עבירת החניה במצלמתו, שלף את פנקס הדוחות והחל לרשום דוח. במהלך רישום הדוח הגיע הנאשם ואיים על גופו ועל פרנסתו של הפקח: "אני אטפל בך, אתה לא יודע עם מי אני מקושר. בתוך שבוע אתה לא תהיה פה". לאחר שהפקח הצמיד את הדוח לשמשת חלון הרכב, הנאשם צעק לעברו: "אל תתקרב לאוטו", הוציא את הדוח מתחת למגב השמשה ודחף אותו לפיו של הפקח. בעל הרכב הואשם בסעיפי איומים, תקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור בעת מילוי תפקידו.
מגזר הדין עולה, כי לנאשם יש עבר פלילי עם כמה הרשעות קודמות ועונש מאסר על תנאי למשך שמונה חודשים. פרקליטו, עו"ד משה אלון, הבהיר לבית המשפט, כי הנאשם מביע חרטה עמוקה על האירוע, ציין שמאז לא היו אירועים חריגים בהתנהגותו, והציג תסקירים מהם עולה שהנאשם החל בתהליך טיפולי ואף הביע רצון להמשיך בקבוצה טיפולית.
עקב הנסיבות הגיעו הצדדים לעסקת טיעון, ועל-פיה, הנאשם יבצע עבודות שירות במסגרת יחידת המתנדבים בהרצליה (סיוע בפעילויות ספורט ובחלוקת מזון ועזרה כללית לצוות המקום), יעמוד במשך שנה בפיקוח של שירות המבחן, תוקף המאסר על תנאי שנגזר עליו בעבר יוארך לשנתיים, וכן הוא יתנצל בפני הפקח ויפצה אותו. השופטת אימצה את הסדר הטיעון וכתבה: "אני מכבדת את הסדר הטיעון בהיותו מאזן נכון בין האינטרסים השונים ומשקף מדיניות ענישה ראויה". השופטת הדגישה, כי אם הנאשם לא יעמוד בתנאי צו עבודות השירות וצו המבחן, ניתן יהיה להחזירו לבית המשפט להוסיף על עונשו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה אלון | צילום: גיל ניצן
עו"ד משה אלון | צילום: גיל ניצן
עו"ד משה אלון | צילום: גיל ניצן
עו"ד אלון: "אנו מגנים כל מקרה אלימות בכלל, וודאי אלימות כנגד עובדי ציבור. חשוב להדגיש, כי מדובר באדם שבאותה התקופה היה נתון ללחץ נפשי גדול. הוא הבין מיד כי מעשיו אינם לגיטימיים בשום קנה מידה, ולכן פנה מיוזמתו לטיפול, והוא נמצא בו עד היום. מרשי מצר על מעשיו ומבטיח להימנע ממקרים דומים בעתיד".