1 צפייה בגלריה
בגדיה של הנערה ביום הראשון ללימודים | צילום: אלון באב"ד
בגדיה של הנערה ביום הראשון ללימודים | צילום: אלון באב"ד
בגדיה של הנערה ביום הראשון ללימודים | צילום: אלון באב"ד
"אז היום בבוקר הגיע תורנו. טרפת הצניעות הגיעה גם אלינו.
"בתי ביומה הראשון לכתה ט׳ בחטיבת ביניים חילונית לכאורה בהרצליה (כי אין כזה דבר באמת בישראל של 2018 מערכת חינוך ממלכתית חילונית ליברלית) – ננזפה על ידי המנהלת על הלבוש ה״לא מכבד״ הנראה בתמונה, והתבקשה להתקשר להורים שיביאו לה בדחיפות מכנסיים ארוכים. הבת התקשרה אלי נסערת. אמרתי לה שתירגע, ומקסימום ישלחו אותה הביתה, מכנסיים ארוכים היא לא תשים בחום הזה.
"אחר כך, בשיחה עמי בהמשך היום, המנהלת טענה כי לא הפריע לה אורך המכנסיים, אלא רק הקרעים, אך שבכל מקרה קוד הלבוש דורש אורך מכנסיים של עד חצי הירך לפחות ואמרה לי שאנחנו צריכים לכבד את הכללים. אמרתי לה שכללים לא נועדו כדי שנשרת אותם, הם צריכים לשרת אותנו.
"כלל, שגם אם לא זו כוונתו, מפלה לרעה בנות על פני בנים, לא ראוי שיהיה ולא ראוי שיכובד. מה שקורה בפועל זה שהבנים מגיעים עם מכנסיים קצרים והבנות המפוחדות מגיעות עם מכנסיים ארוכים בימים חמים. כלל אשר מעביר מסר כי חצי הירך של בנות הוא 'לא מכובד', לא ראוי שיהיה ולא ראוי שיכובד. מספיק כבר להתעסק ולסגוד לקודי לבוש שירדו מהפסים, עם דיכוי ודרישה לציות לחוקים שרירותיים. מספיק לנסות לקבוע לנו ולילדים שלנו איזה אורך מכנס הוא מכובד ואיזה לא. היום זו חצי הירך, מחר הברך ומחרתיים נכסה את הבנות בשק. מספיק".
הפוסט המקורי של אלון באב"ד