2 צפייה בגלריה
(צילום: pexels)
(צילום: pexels)
(צילום: pexels)
בעקבות קבוצת תלמידים דתיים בכיתות א'-ה' מכפר סבא שמגיעה במשך שבועיים לשחייה בבריכת בית ברל, במסגרת קבוצות לימוד שחייה מטעם מחלקת הספורט והחינוך של עיריית כפר סבא, הנהלת הבריכה החליטה לסגור את הכניסה בשעות הבוקר לנשים המנויות, מטעמים דתיים.
"קיבלנו הודעה השבוע בקבוצת הווצאפ של המנויים לבריכה, שאפשר לשחות עד השעה 10:00 בבוקר, ולאחר מכן נשים לא יורשו להיכנס ולשחות בבריכה", מספרת בפוסט תושבת העיר ואחת הנשים שמנויה לשעות הבוקר.
"לעומתנו – הגברים יוכלו לשחות כרגיל. רבות מאיתנו הביעו מחאה על כך שמוציאים את הנשים בלבד. במשך השבועיים הקרובים לא נוכל לשחות בבריכה בשעות ששילמנו עליהן, ואילו הגברים המנויים כן".
2 צפייה בגלריה
הבריכה בבית ברל (צילום: פרטי)
הבריכה בבית ברל (צילום: פרטי)
הבריכה בבית ברל (צילום: פרטי)
למיינט כפר סבא מוסיפה אותה המנויה ומספרת: "זה מאוד מכעיס. בעלי ואני מנויים לבריכה ששייכת לאגודת הפועל בית ברל, זו בריכה שנועדה רק לשחייה ואנחנו מנויים בעיקר לשעות הבוקר. אני לא יכולה לשחות בבריכה העירונית כי אני רגישה לחומרי החיטוי שם, ולכן אני מגיעה לבית ברל".
"הזמנים שהוקצבו לנו במקום שעות הבוקר, בהם שוחים התלמידים הדתיים, הם בין 14:00-16:00", ממשיכה המנויה, תושבת העיר. "אלו לא שעות שמתאימות לנו כי רובנו פנויות רק בשעות הבוקר. ההחזר כאן לא משמעותי, מפריע לי שמגבילים כאן רק את הנשים. בנוסף לכך, הבריכה מארחת רק תלמידים דתיים ולא תלמידות. אין לזה מילה אחרת חוץ מאפליית נשים".
"העניין כאן הוא עניין מגדרי", מוסיפה המנויה. "מדובר בתלמידי בית ספר יסודי, ומנגד מנויות הבריכה לא באותן גילאים, כולן אימהות וסבתות. מדובר באפליה כנגד נשים. בגלל סיבות דתיות מונעים ממני ומכל המנויות להגיע לבריכה, ולמנויים נשארת האפשרות להגיע. גם בקבוצת הווצאפ של המנויים היו עוד נשים שזה הפריע להם. מעט מאוד ילדים מגיעים, וזה יוצר מצב מאוד לא הוגן כלפי המנויות. פניתי גם להנהלת הבריכה והם בתגובה לא שינו את ההחלטה".
מהנהלת הבריכה נמסר בתגובה: "מדובר ב-14 נשים בלבד. הן מקבלות פיצוי כפול ומכופל, יש להן שתי אופציות: במהלך הימים בהם מתקיימת הפעילות עם התלמידים, הבריכה עומדת לרשותן בשעות אחר הצהריים בין 14:00-16:00, או לחילופין ניתן לקבל החזר על המנוי. זה חלק מההסכם שכל אחד מהמנויים חתום עליו. אנחנו לא מגבילים אף אחד. זו פעילות של מחלקת הספורט והחינוך מטעם עיריית כפר סבא, במסגרת קבוצות לימוד שחייה לכיתות א'-ה'. אין פה שום אפלייה אלא עניין של לכבד את החינוך והתרבות של מישהו אחר, זה הכל".