כ-70 תושבים כפר סבא והסביבה ממזרח השרון הפגינו אמש עם צאת השבת מחוץ לבית השר כחלון, במחאה נגד שריפות הפסולת, שגורמות לזיהום אוויר כבד באזורם ובבקשה לתקצב פתרונות אכיפה ותקנים לכח אדם נוסף לטיפול בבעיה.
2 צפייה בגלריה
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
עשרות מפגינים הגיעו לחיפה, מקום מגוריו של שר האוצר משה כחלון באמצעות אוטובוס שהועמד לרשותם על ידי עיריית כפר סבא ויצא ממזרח העיר, שם הבעיה חמורה במיוחד. תושבי השכונות המזרחיות סובלים מלבד זיהום אויר מן השריפות הבלתי חוקיות גם מריח חריף שמגיע ממכון טיהור השפכים בניר אליהו שעולה על גדותיו ומזרים לנחלים שסביב לכפר סבא ביוב גולמי. התושבים מתארים את החודשים האחרונים כ"בלתי נסבלים" ומנסים בכל כוחם להלחם במטרדי הריח השונים.
ב"אזרחים למען אויר נקי" פעלו בחודשים האחרונים לעודד תושבים להתלונן על מפגעי הריח וזיהום האויר, בין השאר באמצעות אפליקציית דיווח המידעת את המשרד להגנת הסביבה והמוקד העירוני, באמצעות קמפיין מיילים לשרים והפגנות רבות משתתפים. הפעילות מול ביתו של שר האוצר נועדה להשפיע על תקציב 2019 הנסגר בימים אלו.
2 צפייה בגלריה
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
צילום: אזרחים למעון אוויר נקי
מוועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי המוביל את המחאה כנגד שריפות הפסולת נמסר: "על שר האוצר וממשלת ישראל להתעורר ולהבין שבריאותם של ילדינו אינה הפקר. איננו מוכנים להשלים עם קשיי הנשימה, הצריבות בעיניים והמחנק. נמאס לנו מההסתגרות בבתים ומהפגיעה המתמשכת בבריאותנו ובאיכות חיינו. לא יתכן שעל בריאותם של מיליון תושבים באזור אחראי מפקח אחד בלבד מטעם המשטרה הירוקה. על הממשלה להקצות תקציבים למיגור התופעה, בין היתר באמצעות תקצוב פתרונות לפינוי פסולת והוספת תקנים לפקחים. לכל תושב בישראל הזכות הבסיסית לנשום אוויר נקי".