"הייתי ילד חנון וגם קצת שמנמן, מקום אחרון בשיעורי ספורט, והכל השתנה בגיל 15". תושב כפר סבא אדם חיון, 19, שנבחר בשבוע שעבר למר ישראל בפיתוח גוף טבעי עד גיל 21, מסביר בגאווה כיצד הצליח בכוחות עצמו (והרבה משקולות) להפוך מ"ילד ונער רופס", לבחור שהרבה מתאמנים בחדרי כושר נושאים אליו את עיניהם. וגם לא שוכח לפרגן לאבא שלו, שי חיון, שהוא במקרה (או שלא) מחזיק בתואר מר ישראל לפיתוח גוף טבעי כבר עשרים שנה ברציפות.
1 צפייה בגלריה
אדם חיון עם אביו ובתחרות מר ישראל
אדם חיון עם אביו ובתחרות מר ישראל
אדם חיון עם אביו ובתחרות מר ישראל
( צילומים: פרטי, NABBA)
קראו גם >>>
"הייתי בכיתת מחוננים", אומר אדם, "התמקדתי הרבה בלימודים, ילד חנון, הרבה מחשבים, הרבה לימודים, והכי פחות ספורט. זה לא שלא רציתי להצליח בספורט. אני את אבא שלי מלווה מגיל אפס לתחרויות, ועולם הכושר מאוד נכח ונוכח במשפחה, פשוט לא הצלחתי. אני זוכר שהייתי בוכה לאבא שאני מתאמץ בשיעורי ספורט ומגיע אחרון".
מתי קרה השינוי?
"בערך בגיל 15, כבר לא יכולתי לסבול את עצמי, הייתי צ'אבי כזה והחלטתי שאני הולך על זה. נרשמתי לחדר כושר והשקעתי את כל כולי. זו לא הייתה תקופה פשוטה, כי זו תקופה של חטיבה ותיכון ובגרויות, ניסיתי לשלב, וזה לא היה קל. לשמחתי, הצלחתי בסופו של דבר לסיים את הלימודים בהצלחה מרובה, כולל כל הבגרויות וכל המגמות, וגם לעשות חיל בכושר. יש רבים בתחום הזה שעוזבים את הלימודים בסופו של דבר, אני תמיד רציתי להשאיר דלתות פתוחות, מי יודע מה ילד יום, אני לא אזניח שום דבר".
תוך שש שנים הצליח אדם, היום חייל ספורטאי מצטיין, להתמודד בלא פחות משבע תחרויות בקטגוריות שונות בפיתוח גוף, ורבים מאוד מבני השכבה שלו לא האמינו לפלא המוצק שאט אט התגלה מולם.
חיון התחרה וזכה בתואר מר ישראל הטבעי 2021 עד לגיל 21 בשתי תחרויות של שני איגודים שונים, איגוד NABBA ומקום שני באיגוד WNBF, וכן בעוד חמישה תארים שונים בקטגוריות שונות באיגודים אלו.
כל משתתף בתחרות של WNBF חייב לעבור בדיקת פוליגרף ובדיקת שתן לקראת התחרות: "היה מאוד חשוב לי להשתתף רק בתחרויות שאוסרות על שימוש בחומרים אסורים כמו סטרואידים וכו'", אומר אדם, "כיוונתי להתאמן בקטע של להתאמן נטו בלי חומרים אסורים, התחרות הזו היא היחידה שנקייה ב-100 אחוז".
את הצלחתו הוא רותם כמובן להשקעה העצומה שלו אבל גם לאביו שי חיון, 52, שכבר זכה כעשרים פעמים בתואר מר ישראל ובארבעה תארי מר עולם.
"אבא שלי הוא המנטור שלי" אומר אדם, "הוא מייעץ, מכוון אותי, ובעיקר נותן לי להבין שלעולם, אפילו לא ליממה, אי אפשר לנוח על זרי הדפנה, כל זאת כמובן במידה ואני מעוניין להמשיך בתחום".
ואתה מעוניין?
"אני שומר על כל האופציות פתוחות, לא יודע מה יהיה בעתיד, כרגע אני מתמקד בזה, אבל צריך להבין שכדי להתפרנס מזה הלאה, וכדי לא לפגוע בבריאות שלי, צריך להיות מאוד מרוכז וממוקד.
"מעבר לכך, אני עדיין צעיר ואולי בעתיד אצטרך לשנות קריירה, הייתי בכיתת מחוננים, ככה שזה לא זר לי", הוא צוחק.